• De stelling van deze week luidt:
    De muziekindustrie leunt teveel op het uiterlijk van de artiest.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oefff... Ehm, eens. Maar dat doen ze eigenlijk meestal bij de popmuziekindustrie. Ik bedoel, artiesten {Misschien erg om dit nu even te noemen, maar goed} doen vanalles om in de smaak te vallen, van bontjassen tot goede doelen { Niet alle artiesten}. Uiterlijk helpt daar bij. Boybands komen tegenwoordig veel verder als de leden knap zijn { Ik bedoel nu niet specifiek een boyband}. De industrie neemt veel moeilijker, vooral in Amerika, artiesten aan die niet knap zijn. Ik bedoel, kent iemand van jullie Hudson Taylor? 30 seconds to Mars? David Arkenstone? Goede muziek, met zelfs nog diepgaande lyrics (in mijn ogen en oren), maar ze zijn niet knap. En tja, als je reclame gaat maken, moet er een knap gezichtje op de poster staan.

    {No hate(flower)}

    [ bericht aangepast op 10 feb 2013 - 5:52 ]


    I will keep watch.

    Inderdaad. Maar dat komt natuurlijk ook doordat mensen ervan houden een mooie kop op de voorkant van het cd-hoesje te zien. Als dat niet het geval is, zal de artiest een stuk minder populair worden, hoe goed de muziek ook is. In feite worden ze dus gedwongen om voor mensen met een leuk hoofd ipv een goede stem te gaan, want anders zal het succes sowieso minder groot zijn.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Eens! Maar dan vooral in de popmuziek.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oneens
    Een knap gezichtje werkt zeker mee, maar met allleen een knap gezicht maak jegeen nummer 1 hit. Je kunt niet over JB gaan zeuren dat ze hem alleen voor uiterlijk leuk vinden, want hij heeft echt een goede stem.
    Ook in uiterlijk wel een onderdeel, maar het is niet de hoofdzaak. Een slechte stem met een mooi gezicht haalt geen plaatsje in de hitlijsten of het zijn maar eendagsvliegen.
    En daarbij hebben we het niet alleen over de popindustrie, maar alle muziek!
    En tot slot wordt dat mooie gezichtje vaak gemaakt. Zonder make-up zien de meeste er echt niet uit.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    iHeartNouis schreef:
    Oneens
    Een knap gezichtje werkt zeker mee, maar met allleen een knap gezicht maak jegeen nummer 1 hit. Je kunt niet over JB gaan zeuren dat ze hem alleen voor uiterlijk leuk vinden, want hij heeft echt een goede stem.
    Ook in uiterlijk wel een onderdeel, maar het is niet de hoofdzaak. Een slechte stem met een mooi gezicht haalt geen plaatsje in de hitlijsten of het zijn maar eendagsvliegen.
    En daarbij hebben we het niet alleen over de popindustrie, maar alle muziek!
    En tot slot wordt dat mooie gezichtje vaak gemaakt. Zonder make-up zien de meeste er echt niet uit.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    De muziekindustrie creëert het uiterlijk van een artiest.


    No growth of the heart is ever a waste

    Eens, maar vooral bij popmuziek lijkt het bijna alleen daar om te draaien. En zoals hierboven werd gezegd, creëert de muziekindustrie ook het uiterlijk van een artiest. En daarom heb ik een hekel aan popmuziek. (:


    You are beautiful, you are love.

    Ja en artiesten als One Direction en Justin Bieber zijn het levende voorbeeld.


    26 - 02 - '16

    True! In amerika is het toch ook zo dat bij elke nieuwe album van een artiest het uiterlijk veranderd moet worden? In het geval van een boyband sowieso 1 persoon.
    Tegenwoordig wordt er niet meer naar de zangkwaliteiten gekeken. Maar alleen nog maar naar het uiterlijk en er wordt een leuk deuntje in geplakt. Of je nou kan zingen of niet dat maakt niet uit. Kijk maar nar katy perry, ze kijken gewoon waar geld te verdienen valt.
    En dit is dan alleen met de gerne pop, want die kunnen ze vervormen etc. Daar wordt het toegelaten. En daarom is dat zo bekend

    Eens en oneens, ik heb genoeg artiesten gezien die er te anders uitzien om door een muziekindustrie gedaan te zijn (Jeffree Star bijvoorbeeld). Maar als je dan naar de normale pop muziek gaat kijken is het zeker weten zo.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik denk dat bepaalde factoren wel bijdragen aan "een artiest worden", en dat knap zijn er daar één van is. Je hebt Katy Perry, Rihanna, Taylor Swift, stuk voor stuk mooie meisjes die een stuk minder populariteit zouden werven als ze niet zo'n mooi gezichtje hadden. Dat is wat ik denk, tenminste, dat platenmaatschappijen daarop hun zinnen zetten. Kijk maar naar de zangeres van The Gossip, een niet zo bekend bandje, waarschijnlijk omdat de zangeres niet aan alle schoonheidsidealen voldoet.


    Searching heavens for another earth

    Oneens, de muziekindustrie maakt je zoals zij je willen. Het levende voorbeeld is Lady Gaga. Vroeger had ze donker haar en zong ze een heel ander genre, maar de muziekindustrie wou haar alleen maar als ze extravagant werd. Je uiterlijk doet er dus niet toe,


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Parachutes schreef:
    Eens! Maar dan vooral in de popmuziek.


    Chaos is a ladder.

    Devourer schreef:
    Ja en artiesten als One Direction en Justin Bieber zijn het levende voorbeeld.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Parachutes schreef:
    Eens! Maar dan vooral in de popmuziek.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.