• De stelling van deze week luidt:
    De muziekindustrie leunt teveel op het uiterlijk van de artiest.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens, en dan vooral in de popmuziek
    bijv. met Milli Vanilli, waarvan de echte leden te lelijk werden gevonden en ze daarom maar anderen gebruikten als de gezichten van Milli Vanilli, die er wel goed uitzagen. Ze staan zo'n beetje symbool voor bedrog in de muziek.
    En tegenwoordig zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen... Het gaat er helemaal niet meer om of iemand goede muziek maakt, het gaat bij de meesten juist alleen nog maar om het uiterlijk. En de muziek is ook geen muziek meer te noemen, aangezien alles net zo lang bewerkt wordt tot het 'goed' klinkt.
    Daarom hou ik het bij echte bands, zoals Led Zeppelin en the Stones, die nog wel een goed optreden weten neer te zetten. (A)


    Life's a journey, not a destination

    Ja, er word veel te veel gelet op het uiterlijk , & de 'echte' muziek word op de 2e plaats gesteld .
    Bijv. met one direction , ik ben een directioner , maar eerlijk is eerlijk , er is erg veel bewerkt op hun 1e album , zodat het beter klonk . Dat is nu wel minder , gelukkig !
    Maar meeste sterren hebben ook echt veel makeup op , zodat ze maar mooi gevonden worden .
    * sorry , ben nu echt heel moe als ik typ ' *


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Half. Ik selecteer muziek niet op hoe de zangers eruit zien. Maar als ik moet kiezen tussen 2 bands die even goed zingen en er 1 band heel knap is dan weet ik het wel. Maar als de lelijke band beter zou zingen zou ik daar liever naar luisteren. Ik denk dus dat het wel een beetje invloed heeft maar niet super erg.
    Train is namelijk 1 van mijn favoriet en ik vind hem niet echt knap ofzo dus...


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    De muziekindustrie leunt op het geld dat ze binnen krijgen met de artiest. En het is algemeen geweten dat iets dat er leuk uitziet beter verkoopt dan iets wat gewoontjes of zelfs lelijk oogt.


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    eens, en dat is ook gelijk precies de reden waarom ik altijd naar muziek luister en niet naar de clips kijk


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Eens! Maar ik zie nu ook wel tegen bewegingen, met Adele en the Voice.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Nightray schreef:
    Eens.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Devourer schreef:
    Ja en artiesten als One Direction en Justin Bieber zijn het levende voorbeeld.


    Dus beweer jij dan dat mensen One Direction en Justin Bieber goed vinden om hun uiterlijk? Tuurlijk, een goed uiterlijk is wel leuk enzo maar deze jongens hebben ook een geweldige stem en daar draait het uiteindelijk allemaal om. Ze zouden echt niet zó populair zijn met een slechte stem.. -.-'

    [ bericht aangepast op 10 feb 2013 - 20:42 ]


    There are two types of people. The bitches and the fake bitches. Know the difference.

    OntariosHero schreef:
    (...)

    Dus beweer jij dan dat mensen One Direction en Justin Bieber goed vinden om hun uiterlijk? Tuurlijk, een goed uiterlijk is wel leuk enzo maar deze jongens hebben ook een geweldige stem en daar draait het uiteindelijk allemaal om. Ze zouden echt niet zó populair zijn met een slechte stem.. -.-'


    Ja dat beweer ik ja. Ik durf te wedden dat minstens 1/3 deel - of misschien wel meer - alleen maar zit te fangirlen om het uiterlijk. Dit gebeurt niet alleen bij boybands maar ook bij tv series. Er hoeft maar 1 film te komen met 'knappe' jongens erin en er komen gelijk reacties als 'yummie' en 'kwijl kwijl kwijl' etc. En ik geef bovendien alleen maar mijn mening. Dus dan hoef je er niet gelijk met volle honderd procent er tegenin te gaan. Jullie als directioners zijn echt enorm snel op je teentjes getrapt wat betreft opmerkingen richting je idool. Ik neem als voorbeeld dat Haylor gedoe. Taylor of Harry, een van de twee maakte het uit en Harry werd als een af andere god geëerd terwijl Taylor bedolven werd onder haat van boze Directioners die denken dat Taylor alleen maar liedjes over slechte exen schrijft. Dat terwijl die fans haar niet eens echt kennen of zo, niet dat ik dat doe though. So take it easy.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2013 - 20:52 ]


    26 - 02 - '16

    Devourer schreef:
    (...)

    Ja dat beweer ik ja. Ik durf te wedden dat minstens 1/3 deel - of misschien wel meer - alleen maar zit te fangirlen om het uiterlijk. Dit gebeurt niet alleen bij boybands maar ook bij tv series. Er hoeft maar 1 film te komen met 'knappe' jongens erin en er komen gelijk reacties als 'yummie' en 'kwijl kwijl kwijl' etc. En ik geef bovendien alleen maar mijn mening. Dus dan hoef je er niet gelijk met volle honderd procent er tegenin te gaan. Jullie als directioners zijn echt enorm snel op je teentjes getrapt wat betreft opmerkingen richting je idool. Take it easy girl.


    Tuurlijk, het is jou mening en die respecteer ik ook hoor. En btw ben ik dus ook geen directioner. Ik zeg alleen maar dat zowel 1d als Justin Bieber niet zo ver zouden zijn gekomen met enkel een uiterlijk. Het is en blijft de muziekindustrie en het draait dus ook om de muziek. Ik geef toe dat de teksten best cliché zijn maar die stemmen die erbij horen zijn wel gewoon mooi. En daarbij komt dat Justin Bieber live ook gewoon mooi zingt en hij dus ook daadwerkelijk kan zingen, One Direction heb ik eerlijk gezegd nooit live horen zingen, en dat bewijst dus dat lang niet alles autotune is.


    There are two types of people. The bitches and the fake bitches. Know the difference.

    OntariosHero schreef:
    (...)

    Tuurlijk, het is jou mening en die respecteer ik ook hoor. En btw ben ik dus ook geen directioner. Ik zeg alleen maar dat zowel 1d als Justin Bieber niet zo ver zouden zijn gekomen met enkel een uiterlijk. Het is en blijft de muziekindustrie en het draait dus ook om de muziek. Ik geef toe dat de teksten best cliché zijn maar die stemmen die erbij horen zijn wel gewoon mooi. En daarbij komt dat Justin Bieber live ook gewoon mooi zingt en hij dus ook daadwerkelijk kan zingen, One Direction heb ik eerlijk gezegd nooit live horen zingen, en dat bewijst dus dat lang niet alles autotune is.
    Ik vind een live dvd van One Direction al slecht, laat staan hoe ze werkelijk live klinken. Ik vind One Direction bijvoorbeeld echt niet goed live, maar zoals iemand eerder al aangaf kijken veel mensen anders naar live concerten. Ik vind iemand live goed als ze live ook echt goed zingen. Ik heb meer aan iemand die stil staat en echt goed zingt dan iemand die rond huppelt en vals zingt. Er zijn ook uitzonderingen, dat geef ik eerlijk toe, maar veel mensen vinden de show belangrijker en zo kan ik mij wel inbeelden dat veel mensen 1D heel goed live vinden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Ik vind een live dvd van One Direction al slecht, laat staan hoe ze werkelijk live klinken. Ik vind One Direction bijvoorbeeld echt niet goed live, maar zoals iemand eerder al aangaf kijken veel mensen anders naar live concerten. Ik vind iemand live goed als ze live ook echt goed zingen. Ik heb meer aan iemand die stil staat en echt goed zingt dan iemand die rond huppelt en vals zingt. Er zijn ook uitzonderingen, dat geef ik eerlijk toe, maar veel mensen vinden de show belangrijker en zo kan ik mij wel inbeelden dat veel mensen 1D heel goed live vinden.


    Persoonlijk vind ik een concert pas echt compleet als het echt een show is, compleet met dans en al. Maar ik geef eerlijk toe dat ik ook liever iemand heb die stilstaat en prachtig zingt, zoals bijvoorbeeld Adele, dan iemand die wat rondhuppelt op het podium en totaal niet live kan zingen, als voorbeeld Katy Perry. Ze maakt er dan wel een echte show van, haar stem is belabberd live.


    There are two types of people. The bitches and the fake bitches. Know the difference.

    Eens.

    Er werd eerder gezegd dat Justin Bieber wel goed kan zingen, maar dat is nu. Toen hij beroemd werd had hij echt geen mooie stem hoor. Misschien heeft hij zanglessen genomen en gaat het nu beter. (Ik heb geen idee, ik luister echt nooit naar zijn muziek.)
    En over dat sommige mensen liever dansers over het podium zien hopsen dan dat er echt goede stemmen staan te zingen vind ik ook nergens op slaan. Kijk maar eens naar Within Temptations Black Symphony. Ik verzeker je, aan het eind ben je van je stoel geblazen.


    "Once you learn the ability to not give a fuck, life gets epic." ~A Random Youtube Comment

    Eens.

    Er werd eerder gezegd dat Justin Bieber wel goed kan zingen, maar dat is nu. Toen hij beroemd werd had hij echt geen mooie stem hoor. Misschien heeft hij zanglessen genomen en gaat het nu beter. (Ik heb geen idee, ik luister echt nooit naar zijn muziek.)
    En over dat sommige mensen liever dansers over het podium zien hopsen dan dat er echt goede stemmen staan te zingen vind ik ook nergens op slaan. Kijk en luister maar eens naar Within Temptations Black Symphony. Ik verzeker je, aan het eind ben je van je stoel geblazen.


    "Once you learn the ability to not give a fuck, life gets epic." ~A Random Youtube Comment

    OntariosHero schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik een concert pas echt compleet als het echt een show is, compleet met dans en al. Maar ik geef eerlijk toe dat ik ook liever iemand heb die stilstaat en prachtig zingt, zoals bijvoorbeeld Adele, dan iemand die wat rondhuppelt op het podium en totaal niet live kan zingen, als voorbeeld Katy Perry. Ze maakt er dan wel een echte show van, haar stem is belabberd live.
    Een show is altijd leuk, want dat brengt meer sfeer, maar zo ben ik ook echt eens ontgoocheld geweest in een band. Ik zag op Werchter eens 30 seconds to mars en omdat we het wat warm hadden waren we om een ijsje geweest en keken naar het optreden van op een afstandje en dat viel dus echt zwaar tegen. Hij zong amper en het klonk allemaal niet zo goed, maar de mensen die vooraan stonden vonden het allemaal geweldig omdat hij heel de tijd het publiek liet zingen en heel veel mensen op het podium liet. Dat is nu eens een goed voorbeeld van wat mensen in een optreden moeten terugvinden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?