• De stelling van deze week luidt:
    De muziekindustrie leunt teveel op het uiterlijk van de artiest.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Passerby schreef:
    Oneens, de muziekindustrie maakt je zoals zij je willen. Het levende voorbeeld is Lady Gaga. Vroeger had ze donker haar en zong ze een heel ander genre, maar de muziekindustrie wou haar alleen maar als ze extravagant werd. Je uiterlijk doet er dus niet toe,


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    iHeartNouis schreef:
    Oneens
    Een knap gezichtje werkt zeker mee, maar met allleen een knap gezicht maak jegeen nummer 1 hit. Je kunt niet over JB gaan zeuren dat ze hem alleen voor uiterlijk leuk vinden, want hij heeft echt een goede stem.
    Ook in uiterlijk wel een onderdeel, maar het is niet de hoofdzaak. Een slechte stem met een mooi gezicht haalt geen plaatsje in de hitlijsten of het zijn maar eendagsvliegen.
    En daarbij hebben we het niet alleen over de popindustrie, maar alle muziek!
    En tot slot wordt dat mooie gezichtje vaak gemaakt. Zonder make-up zien de meeste er echt niet uit.


    Vatican Cameos

    klopt!


    Spijt Is Verstand Dat Te Laat Gekomen Is.

    De hele maatschappij naar mijn mening.^^
    Dus als logisch gevolg, een groot deel van de muziekindustrie ook. Al vind ik wel dat je ook net daarin heel wat mensen terugvindt die zich er tegen verzetten. Hangt ook wat met het genre samen...

    [ bericht aangepast op 11 feb 2013 - 15:24 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Zelf let ik er nooit op, maar de rest van de wereld blijkbaar wel allemaal...:(
    met name in de pop muziek-_-


    Be Your Own Anchor

    iHeartNouis schreef:
    Oneens
    Een knap gezichtje werkt zeker mee, maar met allleen een knap gezicht maak jegeen nummer 1 hit. Je kunt niet over JB gaan zeuren dat ze hem alleen voor uiterlijk leuk vinden, want hij heeft echt een goede stem.
    Ook in uiterlijk wel een onderdeel, maar het is niet de hoofdzaak. Een slechte stem met een mooi gezicht haalt geen plaatsje in de hitlijsten of het zijn maar eendagsvliegen.
    En daarbij hebben we het niet alleen over de popindustrie, maar alle muziek!
    En tot slot wordt dat mooie gezichtje vaak gemaakt. Zonder make-up zien de meeste er echt niet uit.


    If it is meant to be, it will be !

    Nee, het helpt wel als je knap bent, maar er is zeker ook een goede stem nodig. En bovendien is het niet raar als je als ster wilt opvallen zodat mensen je herninneren.


    ~

    Eens,
    Artiesten zijn een wit blad wat op een bepaalde manier ingekleurd wordt.
    Een bepaald imago wordt ontwikkeld, iets wat commericeel gezien aandacht trekt en bam. Je hebt een artiest. Of eigenlijk geld.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Jup , leuke voorbeelden zijn hiervoor Iris Kroes & Adele gaan allebij afvallen voor hun carriere

    Eens, maar dat ligt ook aan het feit dat er in onze maatschappij echt ongelooflijk veel aandacht aan uiterlijk wordt besteed. Om als artiest dan nog op te vallen, moet je er wel goed uitzien.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Oneens, vanaf het moment dat er echte fans zijn gaat het niet meer om het uiterlijk. Denk aan Ed Sheeran. Niet de meest knappe persoonlijkheid maar zéker wel een groot talent dat mensen respecteren en mensen luisteren naar zijn muziek.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Hier zit inderdaad wel iets in. Ik ben hier wel mee eens denk ik. Aan de ene kant is dit ook wel heel logisch, want iedereen kijkt liever naar iemand die knap is dan dat je naar iemand kijkt die lelijk is. En ik weet zeker dat 1D echt niet zo bekend geworden zullen zijn als ze lelijk geweest zouden zijn.

    Toch heb je een aantal lelijke zangers/zangeressen die daar buiten vallen, en ondanks dat ze niet knap zijn toch heel erg bekend zijn (bijv. Lady Gaga).


    Things end, but memories last forever...

    Oneens :D, meestal begint het bij dat je een leuk liedje op de radio hoort, en dan zoek je dat liedje op youtube op, dan zie je dat de persoon (misschien wel) heel sexy is, en misschien geeft het wel een zet, maar de kern ligt bij de muziek!

    1DRuiter schreef:
    Oneens, vanaf het moment dat er echte fans zijn gaat het niet meer om het uiterlijk. Denk aan Ed Sheeran. Niet de meest knappe persoonlijkheid maar zéker wel een groot talent dat mensen respecteren en mensen luisteren naar zijn muziek.


    Als artiest wil je obviously graag nieuwe fans bij krijgen, waardoor er toch weer op het uiterlijk wordt gelet - anders trek je geen nieuwe fans aan. Ed Sheeran is misschien niet ongelooflijk knap, maar Susan Boyle is misschien een effectiever voorbeeld. Als je puur naar het uiterlijk keek dat ze had toen ze aankwam op haar auditie van Britain's Got Talent, zou je niet eens naar haar geluisterd hebben - ofja, de meeste mensen toch niet.
    Eens je haar stem dan hoort vind je haar heel goed, maar als haar uiterlijk je al niet aanspreekt... waarom zou je dan haar muziek al kopen? Dat spreekt sowieso minder aan.
    Does that make sense to you? :')


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Eens.
    Misschien zou een management niet zomaar een artiest afwijzen vanwege zijn/haar uiterlijk, maar ze zullen het wel veranderen.
    En kijk bijvoorbeeld bij tv-programma's als The Voice, X-Factor.
    Aan het begin zijn het allemaal normale mensen en aan het eind zijn het een stel plamuurpoppen met knalrood haar, strakke jurkjes en hoge hakken.
    Gewoon, omdat dat verkoopt.


    Tell me about it, stud.