• Wij hebben toestemming van Everdeen

    Dit is ons gezamelijke account, Periculum. Wij wensen jullie veel plezier met deze wedstrijd.



    Welkom op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus,
    de komende weken zullen jullie je bezighouden met verschillende Harry Potter-gerelateerde opdrachten om jullie vaardigheden en originaliteit te testen.


    Wat kun je van deze wedstrijd verwachten:
    - Er zijn 5 rondes met als klap op de vuurpijl een bonusronde.
    - Dit zullen voornamelijk schrijfopdrachten en 'verzin'-opdrachten zijn. Fotograferen, etc. zal niet veel voorkomen.
    - Voor elke ronde krijg je een cijfer dat meetelt voor je gemiddelde.
    - Met de bonusopdracht kun je extra punten op je gemiddelde verdienen.
    - Je zult Zweinstein moeten verlaten wanneer jouw gemiddelde het laagste van alle deelnemers is.

    Regels:
    - Alleen opbouwende kritiek; geen kwetsende opmerkingen en kraak elkaars werk niet af.
    - Naamswijzigingen doorgeven in het topic!
    - Wat betreft plagiaat etc. gelden de huisregels van Q
    - Gebruik voor je inzendingen geen SA’s die je eerder al geschreven had/ foto’s die je eerder al gemaakt had, etc. Je inzending moet nieuw zijn, en speciaal voor deze wedstrijd gemaakt.
    - Het is niet toegestaan om een bèta-reader te vragen om je werk te controleren op spellingsfouten, taalfouten, etc. Die zul je er toch echt zelf uit moeten halen!
    - Een smeekbede van ons aan jullie: Mocht je je inzending door tijdgebrek, inspiratiegebrek, whatever echt niet in kunnen leveren en willen stoppen met de wedstrijd, schrijf je dan alsjeblieft netjes uit ipv gewoon niet in te leveren. Dat is voor iedereen fijner.

    Cijfervorming:
    Wij letten bij het vormen van het cijfer op de volgende punten:
    - Originaliteit en creativiteit
    - Uitwerking (Kun je zien dat er tijd en moeite ingestoken is?)
    - Het zich houden aan de opdracht
    bij schrijfopdrachten:
    - Schrijfstijl
    - Spelling/grammatica/typfoutjes

    Voor elk van deze punten krijg je een cijfer, waarvan we het gemiddelde nemen als definitief cijfer voor de opdracht.
    Omdat wij originaliteit extra belangrijk vinden, telt dit cijfer twee keer mee bij het nemen van het gemiddelde. Let hier dus ook extra op!

    Prijs:
    - De winnaar van de wedstrijd verdient 5 credits.
    - Degene die op de tweede plaats geëindigd is, verdient 3 credits.
    - Degene die op de derde plaats geëindigd is, verdient 2 credits.

    Inleveren/uitstel:

    Iedere ronde - behalve de bonusronde - duurt 10 dagen.
    Als je uitstel wilt vraag je dit uiterlijk 24 uur voor de deadline (op Quizlet-tijd). Als je daarna nog om uitstel vraagt, wordt deze je niet verstrekt!
    Je kan maximaal 4 dagen uitstel krijgen. Wij houden rekening met vakanties, etc.

    Je levert in door je inzending in een story te zetten en de link naar ons beiden (Kreacher en Liberacorpus) te pb'en. Je mag het ook in het topic zetten, maar het moet in ieder geval naar ons allebei ge-pb't worden, anders wordt het te onoverzichtelijk. Zet je je inzending dus alleen in het topic, telt je inzending niet.

    Wij maken geen mot over een half uurtje te laat inleveren, dat kan immers gebeuren. Daarna gaat er een heel punt van je cijfer áf. Vanaf 24 uur na de deadline inleveren betekend dat je in totaal al 2 hele punten kwijt bent. Als je na 48 uur na de deadline nog steeds niets hebt ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Wij zoeken 20 mensen die gemotiveerd zijn, er goed over na gedacht hebben, en die bereid zijn om energie te steken in deze wedstrijd en alle opdrachten in te leveren.
    3. Frodo - 8,38 - Uitstel tot zondag 21 april
    Opdracht 1 - 7,95
    Opdracht 2 - 8,81
    Opdracht 3
    11. Patholoog - 8,81 - Uitstel tot zondag 21 april
    Opdracht 1 - 8,42
    Opdracht 2 - 9,19
    Opdracht 3
    13. Theodora - 8,91 - Uitstel tot zondag 21 april
    Opdracht 1 - 8,5
    Opdracht 2 - 9,31
    Opdracht 3

    1. Kwijt - 7,22
    Opdracht 1 - 7,63
    Opdracht 2 - 6,81
    Opdracht 3
    2. ForestGirl
    4. Errin
    Opdracht 1 - 7,5
    5. Poirot
    Opdracht 1 - 8,43
    6. Anapneo
    7. Druella
    8. Seaver
    Opdracht 1 - 7,7
    9. Shelob - 7,97
    Opdracht 1 - 7,35
    Opdracht 2 - 8,58
    Opdracht 3
    10. Moams - 8,13
    Opdracht 1 - 8,17
    Opdracht 2 - 8,09
    Opdracht 3
    12. Lizor
    Opdracht 1 - 6,48
    14. Roww
    Opdracht 1 - 6,45
    15. Rhyme
    Opdracht 1 - 7,18
    Opdracht 2 - 8,63
    16. Xerces
    Opdracht 1 - 7,95
    Inschrijving is gesloten.

    Nog een aantal dingen waar je op moet letten:
    - Je mag zelf kiezen of je namen en termen in het Engels of Nederlands gebruikt, maar je mag niet halverwege wisselen. Dus als je bijvoorbeeld de Engelse namen gebruikt, moet dit de rest van de opdracht zo blijven. Ook moet je dan alle termen (wand-toverstok, Hogsmeade-Zweinsveld) in het Engels schrijven. Dit om verwarring te voorkomen. Dus: eenmaal Engels blijf je Engels, en eenmaal Nederlands blijf je Nederlands! Wij zijn hier streng op bij het geven van je cijfer, omdat het echt ontzettend storend is als er halverwege van taal gewisseld wordt.
    - Als je een vraag hebt over de wedstrijd of over een opdracht, stel hem dan gerust. Wij hebben liever dat we overladen worden met vragen, dan dat je een lager cijfer krijgt doordat je de opdracht niet begrepen hebt.
    - Als je Dyslectisch bent, meldt het dan alsjeblieft even, dan kunnen wij daar rekening mee houden.


    Opdracht 5: De Finale!
    De laatste (en natuurlijk ook de leukste ;P) opdracht van deze wedstrijd luidt: verzin een geheel nieuwe toverschool. Verwerk hier in ieder geval de volgende punten in:
    - De naam van de school
    - Waar de school staat
    - heeft de school afdelingen, zo ja, welke en hoe wordt je ingedeeld?
    - Hoe ziet het schoolgebouw eruit?
    - Welke vakken worden er gegeven, waar ligt de nadruk op?
    - Zijn er schooluniformen en hoe zien die er dan uit?
    - Welke leeftijd moet je hebben om op deze school te zitten?
    - Is het alleen voor jongens of meisjes, of is het gemengd?
    - Hoeveel vakanties zijn er en welke gelegenheden zijn er om naar huis te gaan?
    - Hoe kom je er? (Dus zoals het bij Hogwarts per trein is)
    - Hoeveel schooljaren zijn er?
    - Zijn er speciale examens? (Zoals op Zweinstein de S.L.I.J.M.B.A.L.len en P.U.I.S.T.en)
    - Verdere specifieke kenmerken
    Je bent helemaal vrij in de manier waarop je het aanpakt, zolang het voor ons duidelijk is en we het ons goed voor kunnen stellen, dus probeer hier origineel in te zijn, want zoals altijd wordt er extra op de originaliteit gelet. Zorg dat alles klopt en je geen tegenstrijdige dingen zegt.
    Aantal woorden: Er is geen woordenlimiet
    Deadline: Donderdag 18 april.
    Zoals je waarschijnlijk ziet heb je voor de finale vijftien dagen de tijd in plaats van tien. Dit omdat het een tijdsintensieve opdracht is die je zeker niet moet onderschatten! Wij raden jullie dan ook sterk aan om nu vast te beginnen met brainstormen. (Je hoeft niet meteen alles compleet uitgeschreven te hebben maar het is handig om alvast ideetjes te verzamelen.)


    Oude Topics:
    Topic 1

    De story
    Veel plezier en succes!

    [ bericht aangepast op 18 april 2013 - 19:21 ]


    PERICULUM!!! (faal >.<)

    Shelob schreef:
    Ik heb mijne gisteravond opgestuurd.
    Jeez, ik loop hier helemaal te stressen: ik sta als enigste een 7,nogwat. De rest staat een 8, nogwat. Ik heb deze keer extreem goed op de tijd gelet, alles is volgens mij verleden tijd. Ik hoop dt mijne orgineel is en dt er niet teveel spellingsfouten inzitten. Ik heb 900nogwat woorden, dus dat is ook goed. En jemig: we zijn nogmaar met z'n vijven! Hopelijk blijf ik er nog in, ik vind dit echt een hele leuke wedstrijd! Complimenten aan Kreacher en Liberacorpus!

    Wat leuk dat je het zo'n leuke wedstrijd vindt (:
    En ik vind het ook heel erg fijn om te horen dat je rekening houdt met je vorige beoordelingen en echt probeert te verbeteren. Dat is nou precies het idee van een wedstrijd :)


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Even een algemene mededeling:

    Kreacher en ik zijn druk bezig met de beoordelingen. We gaan proberen om ze voor vrijdag af te hebben en of dat ons nu wel of niet lukt; de nieuwe opdracht komt aankomende vrijdag sowieso online. ALs we eerder klaar zijn met de beoordelingen komt hij zelfs nog iets eerder (:

    En deze ronde gaat het zeker spannend worden. Er zijn momenteel nog vijf deelnemers in de race en aan de hand van de beoordelingen van de derde opdracht zullen er nog twee afvallen, zodat we uiteindelijk met drie deelnemers in de finale staan.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 16:49 ]


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Oooeeeh spanneeeeeund.
    Ik ben benieuwd naar de volgende ronde.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    De finale staat online!
    Even een aantal dingen:

    De finale, nu al?
    Ja, nu al. Oorspronkelijk zou de finale de vijfde opdracht zijn, maar in het begin van deze wedstrijd zijn ontzettend veel mensen afgehaakt, en daarom hebben we besloten om één opdracht te skippen. Vandaar dat het nu lijkt alsof de finale wel heel snel komt; anders kwamen we qua aantal deelnemers gewoon niet uit.

    Hoeveel mensen vallen er dan nog af?
    We zijn momenteel nog met vijf deelnemers. Aan de hand van opdracht drie zullen er nog twee afvallen, waardoor we uiteindelijk drie daadwerkelijke finalisten zullen hebben.

    Maar de beoordelingen van opdracht drie staan er nog helemaal niet op.
    Dat klopt en dat spijt ons heel erg. We waren van plan om ze er vandaag op te zetten, maar zover zijn we eenvoudigweg nog niet. Wel komt de finale er nu al op, zodat jullie vast ideeën op kunnen doen en niet al te lang hoeven te wachten. Ik (Liberacorpus) heb al twee en een halve beoordeling uitgetypt: ik ben dus precies op de helft. Ik ga er zometeen aan verder en ik ga echt proberen ze aan het einde van dit weekend online te zetten. Hoever Kreacher is, weet ik niet precies. We doen er alles aan om zo snel mogelijk te zijn, maar beoordelen is nu eenmaal iets wat je niet moet onderschatten; er gaat ontzettend veel tijd in steken. We doen ons uiterste best!

    En nog even iets:
    Lees alsjeblieft de opdracht hélemaal door, ook al is hij heel lang. Bij de vorige opdrachten merkten we echt te vaak dat mensen dingen vroegen of zelfs in hun inzending verkeerd deden die gewoon in de opdracht stonden. Probeer zorgvuldig te zijn en precies naar de opdracht te handelen, ik garandeer jullie dat het een positieve invloed op je cijfer zal hebben (:

    Ik hoop dat iedereen nu weer goed geïnformeerd is over de huidige stand van zaken. Als er nog vragen zijn, horen we dat graag (:

    Xx. Liberacorpus

    [ bericht aangepast op 15 maart 2013 - 16:10 ]


    PERICULUM!!! (faal >.<)

    Muh, ikwilook!


    Tijd voor koffie.

    Oh mijn god, dat is zo'n leuke opdracht!
    Het wordt wel opletten geblazen dat de scholen niet op Durmstrang, Beaux Batons of Hogwarts gaan lijken.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Roane schreef:
    Oh mijn god, dat is zo'n leuke opdracht!
    Het wordt wel opletten geblazen dat de scholen niet op Durmstrang, Beaux Batons of Hogwarts gaan lijken.

    Dat is dus juist de moeilijkheid van deze opdracht. Je moet het echt origineel houden
    @Kwijt: dan doe je dat toch? =P


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Het speelt zich wel af in het Harry Potter universum, toch? Ik mag termen gebruiken die in de HP boeken, films voorkomen?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Roane schreef:
    Het speelt zich wel af in het Harry Potter universum, toch? Ik mag termen gebruiken die in de HP boeken, films voorkomen?

    Jup (:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Oke, dankje ^^

    Ik ben me echt aan het uitleven met deze opdracht (yeah). Volgens mij ga ik jullie veel leeswerk bezorgen :X


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Roane schreef:
    Oke, dankje ^^

    Ik ben me echt aan het uitleven met deze opdracht (yeah). Volgens mij ga ik jullie veel leeswerk bezorgen :X

    Haha, dat vind ik helemaal niet erg x'D Bovendien hoeven we in de finale nog maar drie opdrachten na te kijken, wat al een stuk minder werk is.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik hoop dat ik er nog bij ben, anders heb ik al redelijk wat voor niks gedaan :W.

    Maar volgens mij zou ik met opdracht drie al een faliekante flater moeten begaan hebben om mijn gemiddelde zo laag te krijgen dat ik er nu uit lig, haha.
    Bedankt voor de goede punten tot nu, trouwens ^^


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Dit is echt niet goed voor je zenuwenXD ik moest vandaag werken en ik luisterde naar de radio en telkens: als dit liedje komt, zit ik er nog in. Ik had het 2 keer goed:')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mijn beoordelingen staan online!
    Mocht je het ergens niet mee eens zijn, op welk vlak dan ook, meld het alsjeblieft even. Dan kijk ik er nog een keer naar en pas ik eventueel je cijfer aan.
    Voor de mensen die nu vast willen berekenen hoe groot de kans is dat ze doorgaan: tot nu toe heb je vier cijfers gekregen die allemaal (evenveel) meetellen voor je gemiddelde. Met het cijfer dat je straks van Kreacher krijgt van opdracht 3, heb je een vijfde cijfer, een aan de hand van het gemiddelde dat dan gevormd is, zullen er twee mensen afvallen.
    En iedereen die al bezig is met het brainstormen voor de finale: Veel succes! (:

    Oh, en, Kwijt, zoals je waarschijnlijk gemerkt hebt, staan jouw beoordelingen er nog niet op, sorry. Aangezien uit de anderen een afvaller gekozen moet worden, vond ik dat de andere beoordelingen prioriteit hadden. Ik ga jouw inzending ook zo snel mogelijk nakijken, maar ik vrees dat dat pas na de proefwerkweek wordt... Nu moet ik eerst diehard gaan leren... D:

    [ bericht aangepast op 18 maart 2013 - 16:55 ]


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Voor Kreacher:

    Hoe lang verwacht je dat het nog gaat duren voordat je de beoordelingen hebt? Ik wil je absolut niet opjagen, maar ik heb een vermoeden dat ik er na jouw beoordeling uitlig. als ik dan al heel veel heb gedaan aan de finale vind ik dat een beetje zonde [:


    Never forget who you are