• Wij hebben toestemming van Everdeen

    Dit is ons gezamelijke account, Periculum. Wij wensen jullie veel plezier met deze wedstrijd.



    Welkom op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus,
    de komende weken zullen jullie je bezighouden met verschillende Harry Potter-gerelateerde opdrachten om jullie vaardigheden en originaliteit te testen.


    Wat kun je van deze wedstrijd verwachten:
    - Er zijn 5 rondes met als klap op de vuurpijl een bonusronde.
    - Dit zullen voornamelijk schrijfopdrachten en 'verzin'-opdrachten zijn. Fotograferen, etc. zal niet veel voorkomen.
    - Voor elke ronde krijg je een cijfer dat meetelt voor je gemiddelde.
    - Met de bonusopdracht kun je extra punten op je gemiddelde verdienen.
    - Je zult Zweinstein moeten verlaten wanneer jouw gemiddelde het laagste van alle deelnemers is.

    Regels:
    - Alleen opbouwende kritiek; geen kwetsende opmerkingen en kraak elkaars werk niet af.
    - Naamswijzigingen doorgeven in het topic!
    - Wat betreft plagiaat etc. gelden de huisregels van Q
    - Gebruik voor je inzendingen geen SA’s die je eerder al geschreven had/ foto’s die je eerder al gemaakt had, etc. Je inzending moet nieuw zijn, en speciaal voor deze wedstrijd gemaakt.
    - Het is niet toegestaan om een bèta-reader te vragen om je werk te controleren op spellingsfouten, taalfouten, etc. Die zul je er toch echt zelf uit moeten halen!
    - Een smeekbede van ons aan jullie: Mocht je je inzending door tijdgebrek, inspiratiegebrek, whatever echt niet in kunnen leveren en willen stoppen met de wedstrijd, schrijf je dan alsjeblieft netjes uit ipv gewoon niet in te leveren. Dat is voor iedereen fijner.

    Cijfervorming:
    Wij letten bij het vormen van het cijfer op de volgende punten:
    - Originaliteit en creativiteit
    - Uitwerking (Kun je zien dat er tijd en moeite ingestoken is?)
    - Het zich houden aan de opdracht
    bij schrijfopdrachten:
    - Schrijfstijl
    - Spelling/grammatica/typfoutjes

    Voor elk van deze punten krijg je een cijfer, waarvan we het gemiddelde nemen als definitief cijfer voor de opdracht.
    Omdat wij originaliteit extra belangrijk vinden, telt dit cijfer twee keer mee bij het nemen van het gemiddelde. Let hier dus ook extra op!

    Prijs:
    - De winnaar van de wedstrijd verdient 5 credits.
    - Degene die op de tweede plaats geëindigd is, verdient 3 credits.
    - Degene die op de derde plaats geëindigd is, verdient 2 credits.

    Inleveren/uitstel:

    Iedere ronde - behalve de bonusronde - duurt 10 dagen.
    Als je uitstel wilt vraag je dit uiterlijk 24 uur voor de deadline (op Quizlet-tijd). Als je daarna nog om uitstel vraagt, wordt deze je niet verstrekt!
    Je kan maximaal 4 dagen uitstel krijgen. Wij houden rekening met vakanties, etc.

    Je levert in door je inzending in een story te zetten en de link naar ons beiden (Kreacher en Liberacorpus) te pb'en. Je mag het ook in het topic zetten, maar het moet in ieder geval naar ons allebei ge-pb't worden, anders wordt het te onoverzichtelijk. Zet je je inzending dus alleen in het topic, telt je inzending niet.

    Wij maken geen mot over een half uurtje te laat inleveren, dat kan immers gebeuren. Daarna gaat er een heel punt van je cijfer áf. Vanaf 24 uur na de deadline inleveren betekend dat je in totaal al 2 hele punten kwijt bent. Als je na 48 uur na de deadline nog steeds niets hebt ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Wij zoeken 20 mensen die gemotiveerd zijn, er goed over na gedacht hebben, en die bereid zijn om energie te steken in deze wedstrijd en alle opdrachten in te leveren.
    3. Frodo - 8,38 - Uitstel tot zondag 21 april
    Opdracht 1 - 7,95
    Opdracht 2 - 8,81
    Opdracht 3
    11. Patholoog - 8,81 - Uitstel tot zondag 21 april
    Opdracht 1 - 8,42
    Opdracht 2 - 9,19
    Opdracht 3
    13. Theodora - 8,91 - Uitstel tot zondag 21 april
    Opdracht 1 - 8,5
    Opdracht 2 - 9,31
    Opdracht 3

    1. Kwijt - 7,22
    Opdracht 1 - 7,63
    Opdracht 2 - 6,81
    Opdracht 3
    2. ForestGirl
    4. Errin
    Opdracht 1 - 7,5
    5. Poirot
    Opdracht 1 - 8,43
    6. Anapneo
    7. Druella
    8. Seaver
    Opdracht 1 - 7,7
    9. Shelob - 7,97
    Opdracht 1 - 7,35
    Opdracht 2 - 8,58
    Opdracht 3
    10. Moams - 8,13
    Opdracht 1 - 8,17
    Opdracht 2 - 8,09
    Opdracht 3
    12. Lizor
    Opdracht 1 - 6,48
    14. Roww
    Opdracht 1 - 6,45
    15. Rhyme
    Opdracht 1 - 7,18
    Opdracht 2 - 8,63
    16. Xerces
    Opdracht 1 - 7,95
    Inschrijving is gesloten.

    Nog een aantal dingen waar je op moet letten:
    - Je mag zelf kiezen of je namen en termen in het Engels of Nederlands gebruikt, maar je mag niet halverwege wisselen. Dus als je bijvoorbeeld de Engelse namen gebruikt, moet dit de rest van de opdracht zo blijven. Ook moet je dan alle termen (wand-toverstok, Hogsmeade-Zweinsveld) in het Engels schrijven. Dit om verwarring te voorkomen. Dus: eenmaal Engels blijf je Engels, en eenmaal Nederlands blijf je Nederlands! Wij zijn hier streng op bij het geven van je cijfer, omdat het echt ontzettend storend is als er halverwege van taal gewisseld wordt.
    - Als je een vraag hebt over de wedstrijd of over een opdracht, stel hem dan gerust. Wij hebben liever dat we overladen worden met vragen, dan dat je een lager cijfer krijgt doordat je de opdracht niet begrepen hebt.
    - Als je Dyslectisch bent, meldt het dan alsjeblieft even, dan kunnen wij daar rekening mee houden.


    Opdracht 5: De Finale!
    De laatste (en natuurlijk ook de leukste ;P) opdracht van deze wedstrijd luidt: verzin een geheel nieuwe toverschool. Verwerk hier in ieder geval de volgende punten in:
    - De naam van de school
    - Waar de school staat
    - heeft de school afdelingen, zo ja, welke en hoe wordt je ingedeeld?
    - Hoe ziet het schoolgebouw eruit?
    - Welke vakken worden er gegeven, waar ligt de nadruk op?
    - Zijn er schooluniformen en hoe zien die er dan uit?
    - Welke leeftijd moet je hebben om op deze school te zitten?
    - Is het alleen voor jongens of meisjes, of is het gemengd?
    - Hoeveel vakanties zijn er en welke gelegenheden zijn er om naar huis te gaan?
    - Hoe kom je er? (Dus zoals het bij Hogwarts per trein is)
    - Hoeveel schooljaren zijn er?
    - Zijn er speciale examens? (Zoals op Zweinstein de S.L.I.J.M.B.A.L.len en P.U.I.S.T.en)
    - Verdere specifieke kenmerken
    Je bent helemaal vrij in de manier waarop je het aanpakt, zolang het voor ons duidelijk is en we het ons goed voor kunnen stellen, dus probeer hier origineel in te zijn, want zoals altijd wordt er extra op de originaliteit gelet. Zorg dat alles klopt en je geen tegenstrijdige dingen zegt.
    Aantal woorden: Er is geen woordenlimiet
    Deadline: Donderdag 18 april.
    Zoals je waarschijnlijk ziet heb je voor de finale vijftien dagen de tijd in plaats van tien. Dit omdat het een tijdsintensieve opdracht is die je zeker niet moet onderschatten! Wij raden jullie dan ook sterk aan om nu vast te beginnen met brainstormen. (Je hoeft niet meteen alles compleet uitgeschreven te hebben maar het is handig om alvast ideetjes te verzamelen.)


    Oude Topics:
    Topic 1

    De story
    Veel plezier en succes!

    [ bericht aangepast op 18 april 2013 - 19:21 ]


    PERICULUM!!! (faal >.<)

    ;O! Een 9,08!? Wow! Super bedankt! Hier gaat mijn gemiddelde zeker mee omhoog! Ik ben erecht blij mee(: volgens mij word het echt een nek aan nek race met Frodo;O ik zit me nu te bedenken dat Frodo uit Shelobs klauwen is ontsnapt in Lord of the rings;O -Ha Frodo! Nu heb je Sam niet om je te helpen, sorry moest ff-

    [ bericht aangepast op 18 maart 2013 - 16:52 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Shelob schreef:
    ;O! Een 9,08!? Wow! Super bedankt! Hier gaat mijn gemiddelde zeker mee omhoog! Ik ben erecht blij mee(: volgens mij word het echt een nek aan nek race met Frodo;O ik zit me nu te bedenken dat Frodo uit Shelobs klauwen is ontsnapt in Lord of the rings;O -Ha Frodo! Nu heb je Sam niet om je te helpen, sorry moest ff-

    Hahahahahahah xD
    Oké, ik mag jou :Y)

    @Moams: Ik denk dat het woensdag of donderdag gaat worden... Ik ben morgen wel om 1 uur uit, maar dan moet ik Frans leren voor het SO van woensdag en ik denk dat ik daar wel wat tijd voor nodig heb (ben nu ook bezig, maar het is redelijk veel) en ik moet ook nog gewoon huiswerk maken voor deze week... En dan heb ik volgende week ook nog proefwerkweek -zucht-.... Maar ik doe echt m'n best om het woensdagavond af te hebben en anders donderdag. =)


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Yay, ik word gemogen;p


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Shelob schreef:
    ;O! Een 9,08!? Wow! Super bedankt! Hier gaat mijn gemiddelde zeker mee omhoog! Ik ben erecht blij mee(: volgens mij word het echt een nek aan nek race met Frodo;O ik zit me nu te bedenken dat Frodo uit Shelobs klauwen is ontsnapt in Lord of the rings;O -Ha Frodo! Nu heb je Sam niet om je te helpen, sorry moest ff-


    Hahaha :'D
    Nee hoor, we volgen de regels van de grootmeester Tolkien. Frodo ontsnapt mooi (bloos)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Gefeliciteerd allemaal!


    Tijd voor koffie.

    Frodo schreef:
    (...)

    Hahaha :'D
    Nee hoor, we volgen de regels van de grootmeester Tolkien. Frodo ontsnapt mooi (bloos)


    Nee joh, het is toch veel leuker als een grote spin wint, in plaats van een klein hobbitje?;D


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Shelob schreef:
    (...)

    Nee joh, het is toch veel leuker als een grote spin wint, in plaats van een klein hobbitje?;D


    Een grote, gigantische, enge spin of een lieve, heldhaftige hobbit..
    Mijn keuze is snel gemaakt :Y)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Een grote, gigantische, enge spin of een lieve, heldhaftige hobbit..
    Mijn keuze is snel gemaakt :Y)


    Als je het zo zegt ja, maar als Frodo die ster niet had, was hij al lang opgegeten en had Gollum de ring. En het zwaard. Dat heeft hij bij de elven gekregen(van Bilbo maar ja). Als Shelob eerst alle elven had opgegeten en Sam had gedood was her veel leuker

    Haha, misschien stam ik wel af van Aragog en jij van... Banning XD ik vind Aragog leuker en Hagrid ook;D


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Shelob schreef:
    (...)

    Als je het zo zegt ja, maar als Frodo die ster niet had, was hij al lang opgegeten en had Gollum de ring. En het zwaard. Dat heeft hij bij de elven gekregen(van Bilbo maar ja). Als Shelob eerst alle elven had opgegeten en Sam had gedood was her veel leuker

    Haha, misschien stam ik wel af van Aragog en jij van... Banning XD ik vind Aragog leuker en Hagrid ook;D


    Maar hij had die ster nu eenmaal wel (;
    En ze vergelijken Frodo vaker met Harry Potter, naar mijn weten, en die is stukken awesomer (A)

    Oké, zinloze discussie


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Maar hij had die ster nu eenmaal wel (;
    En ze vergelijken Frodo vaker met Harry Potter, naar mijn weten, en die is stukken awesomer (A)

    Oké, zinloze discussie


    Maar ik vergelijk Frodo met Banning;D ^^

    Ja enorm XD


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    *plat*


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    ~@kreacher, hoelaat komt de beoordeling erop?~


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Shelob schreef:
    ~@kreacher, hoelaat komt de beoordeling erop?~


    Leentje (kreacher) is momenteel al twee dagen ziek. Ik weet niet hoe ernstig het was en of ze dus nog wel iets aan de beoordelingen gedaan heeft terwijl ze thuis was. ik heb haar de afgelopen dagen niet gesproken, maar het zou dus kunnen (weet ik dus niet zeker!) dat haar beoordelingen hierdoor een beetje uitlopen.

    -Again: dit is maar een suggestie, ik heb haar nog niet gesproken, dus ik weet niet hoe het nu met haar gaat. Maar mocht het haar dus niet lukken om de beoordelingen vandaag online te zetten, weten jullie in ieder geval waar dat aan ligt

    Edit: Dit is echt een heel vaag bericht, sorry x'D

    [ bericht aangepast op 21 maart 2013 - 19:15 ]


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ja dat begrijp ik. @kreacher: heel veel beterschap! Ik hoop dat het snel weer beter gaat.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Question; mag je foto's gebruiken van echte dingen?
    Dat als je bijvoorbeeld een foto van een kasteel gebruikt voor het schoolgebouw te omschrijven. Of moet je het echt zelf maken/tekenen/omschrijven?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt