• Good evening, my dear anime fellows,

    Ik zoek een anime, aangezien ik met Fairy Tail niet verder wil (omdat ik wil wachten tot er meer episodes zijn, zodat ik alles in één keer kan zien) en ik niet altijd zin heb in One Piece. Je raadt al een beetje wat voor soort anime ik zoek; shonen.
    Maar ook aan shonen zitten bij mij een paar hele belangrijke eisen. ^.^

    × Er moeten leuke jongens in zitten ~ iknooooow, maar ik hou van fangirlen. Ik zoek jongens zoals Natsu, Gray, Gilbert, Break (fairy tail en pandora hearts). That kind of boys.
    × Er moet actie in de shonen zitten en de meiden moeten niet irritant zijn ;3
    × Er moet humor in zitten, zoals in One Piece.
    × Het maakt niet uit hoeveel episodes er al zijn

    anime die ik al heb gezien:
    One Piece
    fruits basket
    Ouran high school host club
    Fairy Tail
    zero no tsukaima
    death note
    ghost hunt
    special A
    Shugo Chara
    vampire knight
    angel beats
    toradora
    Itazura na kiss
    pretear
    Tokyo mew mew
    Kaichou wa maid-sama
    Totorro
    Pandora Hearts
    pokémon
    clannad
    spiral suiri no kizura
    Melancholy of Haruhi Suzumiya
    shakugan no shana
    Air gear
    ao no exorcist
    Hiiro no kakera
    Yamato Nadeshiko Shichi Henge
    Sword Art Online
    Inuyasha

    Dus. Wie kan mij helpen?
    :Y)

    [ bericht aangepast op 28 feb 2013 - 20:09 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Gasai schreef:
    (...)
    echt hea.. stiekem kijk ik meer shonen dan shojo.. misschien dat er 2 of 3 shojo tussen staan xD


    Ja, ik ook. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Niet per se. Shonen wordt beschouwd als anime voor jongens, de tegenhanger is shojo; voor meisjes.


    Ik keek vroeger meer shojo, maar nu ben ik meer op shonen overgestapt, omdat daar meer diepgang inzit.
    Het is mij ook opgevallen dat shojo vaak weinig episodes hebben. De shojo met de meeste episodes die ik ken is Shugo Chara (met 100+ ep). Voor de rest ken ik er geen één boven de 100, terwijl dat met shonen vaak anders is.


    | Reality is for people that lack imagination |

    dragonslayer schreef:
    (...)

    Ik keek vroeger meer shojo, maar nu ben ik meer op shonen overgestapt, omdat daar meer diepgang inzit.
    Het is mij ook opgevallen dat shojo vaak weinig episodes hebben. De shojo met de meeste episodes die ik ken is Shugo Chara (met 100+ ep). Voor de rest ken ik er geen één boven de 100, terwijl dat met shonen vaak anders is.

    Nou ik moet eerlijk zeggen dat shojo me niet echt aanspreekt. Ik zoek het soort spanning en epicness in series dat meestal onder 'shonen' staat x].
    Ik dacht een tijdje terug: laat ik voor de grap maar eens Skip Beat manga gaan lezen en ik moet zeggen dat alhoewel het wel grappig is om te proberen, vond ik wat ik las niet zo awesome als m'n andere series. Maar misschien moet ik er beter in komen ofzo.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Nou ik moet eerlijk zeggen dat shojo me niet echt aanspreekt. Ik zoek het soort spanning en epicness in series dat meestal onder 'shonen' staat x].
    Ik dacht een tijdje terug: laat ik voor de grap maar eens Skip Beat manga gaan lezen en ik moet zeggen dat alhoewel het wel grappig is om te proberen, vond ik wat ik las niet zo awesome als m'n andere series. Maar misschien moet ik er beter in komen ofzo.


    Ik denk ook dat shojo meer voor jongere meisjes is. Toen ik 12/13 was, keek ik alleen maar shojo en wilde geen shonen kijken, zoals One Piece en Bleach etc. Sinds mijn 15e ben ik meer naar shonen gaan kijken. Ik ben nu al 2 jaar bezig met One Piece kijken (een anime die me totaal niet aansprak, maar mijn vriendin dwong me) en ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen. ^___^


    | Reality is for people that lack imagination |

    dragonslayer schreef:
    (...)

    Ik keek vroeger meer shojo, maar nu ben ik meer op shonen overgestapt, omdat daar meer diepgang inzit.
    Het is mij ook opgevallen dat shojo vaak weinig episodes hebben. De shojo met de meeste episodes die ik ken is Shugo Chara (met 100+ ep). Voor de rest ken ik er geen één boven de 100, terwijl dat met shonen vaak anders is.


    Klopt, daarom houd ik ook meer van shonen. (:
    Maar ik heb ook wel veel shojo gezien, maar dat was inderdaad ook toen ik wat jonger was.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    dragonslayer schreef:
    (...)

    Ik denk ook dat shojo meer voor jongere meisjes is. Toen ik 12/13 was, keek ik alleen maar shojo en wilde geen shonen kijken, zoals One Piece en Bleach etc. Sinds mijn 15e ben ik meer naar shonen gaan kijken. Ik ben nu al 2 jaar bezig met One Piece kijken (een anime die me totaal niet aansprak, maar mijn vriendin dwong me) en ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen. ^___^

    Lol. Ik ben op mijn tiende met anime begonnen en kijk eigenlijk bijna alleen shounen since. Ik begon met Death Note. Daarna wel Lucky Star gehad, maar die heb ik gedropt. Daarna gelijk Elfen Lied. De enige shoujo anime waar ik echt helemaal weg van was is Clannad, maar dat is gewoon een goddamn awesome story. Ik heb gehuild in de after story. (krul)

    Dragneel schreef:
    (...)
    Lol. Ik ben op mijn tiende met anime begonnen en kijk eigenlijk bijna alleen shounen since. Ik begon met Death Note. Daarna wel Lucky Star gehad, maar die heb ik gedropt. Daarna gelijk Elfen Lied. De enige shoujo anime waar ik echt helemaal weg van was is Clannad, maar dat is gewoon een goddamn awesome story. Ik heb gehuild in de after story. (krul)


    Dat vind ik ook eigenlijk niet echt shoujo (is het nou shojo of shoujo xd), eerlijk gezegd, net als alle andere anime's van key.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat vind ik ook eigenlijk niet echt shoujo (is het nou shojo of shoujo xd), eerlijk gezegd, net als alle andere anime's van key.

    Ik vind het shounen als er veel actie in zit en de ogen niet zo damn huge zijn (meestal). Dus Clannad vind ik best wel een shoujo.
    Shoujo is het, geloof ik. Je kan wel gewoon shounen en shonen zeggen, al zie ik ook wel eens shônen staan. :')

    Dragneel schreef:
    (...)
    Ik vind het shounen als er veel actie in zit en de ogen niet zo damn huge zijn (meestal). Dus Clannad vind ik best wel een shoujo.
    Shoujo is het, geloof ik. Je kan wel gewoon shounen en shonen zeggen, al zie ik ook wel eens shônen staan. :')


    Ja, het is ook geen shounen, dat zeg ik niet. Maar er bestaan meer genres als alleen shoujo en shounen. Ik vind Clannad allebei niet echt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    What about Bleach, trouwens? Dat is ook één van de bekendste shounen anime's. Ik ben er toevallig net mee begonnen (':
    Misschien is dat ook wel een goede tip, tot nu toe bevalt hij me wel. Maar ik heb pas twee episodes gezien, dus veel kan ik er nog niet over zeggen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    What about Bleach, trouwens? Dat is ook één van de bekendste shounen anime's. Ik ben er toevallig net mee begonnen (':
    Misschien is dat ook wel een goede tip, tot nu toe bevalt hij me wel. Maar ik heb pas twee episodes gezien, dus veel kan ik er nog niet over zeggen.

    Ik ben een paar keer blijven haken. Ik ben nu bij episode 75. De eerste 'echte' arc vond ik echt te lang duren. De eerste arc is niet het begin (vind ik), trouwens. Dus niet als ze random hollows gaan jagen, maar als
    Rukia terug naar Soul Society gebracht wordt om geëxecuteerd te worden.

    Fullmetal alchemist: brotherhood is misschien een optie.
    Ik vond 'm in elk geval echt geweldig :3


    yeehh

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat vind ik ook eigenlijk niet echt shoujo (is het nou shojo of shoujo xd), eerlijk gezegd, net als alle andere anime's van key.


    Hangt ervan af of het in Hiragana of in Kanji geschreven wordt, volgens mij... dus in principe is beide goed geschreven. (;
    En ik zat al langer aan Bleach te denken, aangezien ik de manga wel volg. Ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom ik nog niet aan de anime begonnen ben. ;s


    | Reality is for people that lack imagination |

    dragonslayer schreef:
    (...)

    Hangt ervan af of het in Hiragana of in Kanji geschreven wordt, volgens mij... dus in principe is beide goed geschreven. (;
    En ik zat al langer aan Bleach te denken, aangezien ik de manga wel volg. Ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom ik nog niet aan de anime begonnen ben. ;s


    Misschien omdat die al heel veel afleveringen heeft.. -dat is meestal mijn reden waarom ik aan iets nog niet begonnen ben-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Code Geass.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.