• Al enkele dagen geeft Quizlet soms de melding dat er een foutje in de database is. Dit probleem is gekend en Rutger is hiervan op de hoogte. De quotes heb ik uit andere topics overgenomen.

    Rutger schreef:
    Door de drukte gisteravond deed de database het idd af en toe even niet. Ik zal het vandaag in orde maken (Y)

    edit
    En ik zal de reclame even weghalen uit die pagina die je ziet wanneer de database het niet doet.

    Rutger schreef:
    We zijn op de hoogte van het probleem en we zijn achter de schermen druk bezig met het oplossen van de problemen. Gaat helemaal goed komen, geef het nog een even de tijd.

    Rutger schreef:
    (...)
    Dus dat. Probleem is alleen door technische dienst van de host op te lossen. Gisteravond is er veel gesleuteld en vandaag leek alles goed te gaan. Rond 8 uur liep alles nog zonder problemen. Afgelopen dagen heb ik letterlijk meer dan 250 mailtjes met mn host gewisseld dus zeg alsjeblieft niet dat ik niets aan t probleem doe. Sommige dingen zijn niet zo 1-2-3 opgelost (zoals bijvoorbeeld spoiler tags).



    Dit is de werking van de site uitgelegd door DarkSavior:
    DarkSavior schreef:
    Hashirama schreef:
    Dat kan ik ook wel gebruiken! But.. what's the use of that als de site op een externe server draait? Ik ben dom maar wel nieuwsgierig :]. Tenzij... je de site op je eigen server draait. Ugh, too tired to think, er komt waarschijnlijk crap uit m'n mond. Niet letterlijk, I'm not into that kind of thing.
    En als er inderdaad wat fout gaat tussen de client requests en communicatie naar de database zou ik in eerste instantie ook aan de php shizzle fadizzle denken. But once again, I ain't a pro or something.
    Dat kan ik ook wel gebruiken! But.. what's the use of that als de site op een externe server draait? Ik ben dom maar wel nieuwsgierig :]. Tenzij... je de site op je eigen server draait. Ugh, too tired to think, er komt waarschijnlijk crap uit m'n mond. Niet letterlijk, I'm not into that kind of thing.
    En als er inderdaad wat fout gaat tussen de client requests en communicatie naar de database zou ik in eerste instantie ook aan de php shizzle fadizzle denken. But once again, I ain't a pro or something.


    Ik gok dat Rutger de website en databaste laat hosten. Is makkelijker, betere support en het is flexibel. Hierdoor kan Rutger zelf bepalen hoeveel RAM hij neemt, hoeveel opslag er is, welke processor wordt gebruikt en allemaal dat soort shit.
    Natuurlijk kan hij het vanaf zijn eigen huis runnen, maar dan zou hij niet opzoek gaan naar een andere host / naar een andere host gaan (wat hij dus nu wel heeft gedaan). :Y)

    Verder hoeft het niet perse iets te zijn in de PHP bestanden. Daarmee bedoelde ik meer dat hij kon kijken of hij de database verbindingen niet kon optimaliseren. Het kan ook puur liggen aan dat de machine waarop de database draait de requests gewoon niet aan kan. Server en database draaien vaak op dezelfde machine, waardoor dus die problemen ontstaan als het te druk wordt.

    Quizlet zelf, als het geen database connecties had, zou best snel kunnen zijn ook al wordt de database overdonderd met verzoeken. Het probleem is alleen dat (bijna) overal op Quizlet op een of andere manier de database wordt gebruikt. Elke functie hier op Quizlet gebruikt de database en daardoor wordt deze nu eenmaal vaak aangeroepen, waardoor die het druk krijgt :Y)
    Hierdoor wordt Quizlet zelf ook langzaam, want die moet wachten op de Database. En als die niet antwoordt krijg je een "Oepsie".

    Volg je het nog een beetje?


    Rutger postte gisteren dit:
    Rutger schreef:
    Er is vandaag weer achter de schermen een hoop gesleuteld aan de server.

    Inmiddels zijn wat acties uitgevoerd om de performance te verbeteren. We maken gebruik van Nginx; Nginx is voor apache geplaatst, alle statische bestanden ((jpg|jpeg|gif|png|ico|css|zip|tgz|gz|rar|bz2|pdf|txt|tar|wav|bmp|rtf|js|flv|swf|html|htm)) serveert Nginx zelf, alle niet statische bestanden worden via Apache afgehandeld.

    Nginx is een stuk sneller dan apache maar is niet geschikt als volledige vervanger. Hopelijk hebben we hiermee al een groot deel van de load verholpen en de site zal er zelf sowieso ook sneller van worden.

    en
    De connecties worden nog wat verhoogt vandaag en ook wordt een caching server voor apache opgezet om de load naar beneden te halen want die is vrij hoog op piekmomenten. Rare is dat het in de avond 5 min heel erg druk is en dan weer wat rustiger wordt. Maar goed, dat gaan we daarna weer bekijken.

    Hoop dat de server en database het vanavond zullen houden

    Zo niet, dan hoor ik het ongetwijfeld in dit topic

    [ bericht aangepast op 6 maart 2013 - 12:18 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 maart 2013 - 8:20 ]


    Let the Night embrace you

    Ik kreeg vandaag 3 verschillende meldingen;
    1: 502 Bad Gateway
    nginx

    2: 504 Gateway Time-out
    nginx

    3: Oepsie!
    Er is momenteel een probleem met de database. We zullen dit zo snel mogelijk proberen op te lossen!

    En ik kon er ook gewoon een keer niet op toen kreeg ik een melding dat de server niet gevonden kon worden. -Niet om te zeuren of zo, maar dan weten jullie er van en kan er misschien iets aangedaan worden.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2013 - 22:41 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik heb al heel de avond de melding 502 Bad Gateway. Ik kon vanaf een uur of 8/half 9 niet meer op Q, tot zo'n 5 minuten geleden. Gisterenavond was dat exact hetzelfde. Ik weet dat jullie ermee bezig zijn, dus verder hoor je me niet klagen, maar ik dacht van, ik meld hier hier wel even ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Ik heb al heel de avond de melding 502 Bad Gateway. Ik kon vanaf een uur of 8/half 9 niet meer op Q, tot zo'n 5 minuten geleden. Gisterenavond was dat exact hetzelfde. Ik weet dat jullie ermee bezig zijn, dus verder hoor je me niet klagen, maar ik dacht van, ik meld hier hier wel even ^_^


    Nou, dan heb je geluk. Bij mij deed hij het om 7 uur al niet meer.


    Your make-up is terrible

    Ik kon vanaf 18;00 uur niet meer op de site. Misschien zelfs al wat eerder niet meer. En ik kan nu er pas weer op (ik ververs hem echt elke keer om te kijken of die het doet)

    Ik vind het op zich niet zo'n probleem als het eens gebeurd... Maar dit? Tjeetje, ik verveelde me echt rot. Ik kon er zo lang niet op. x___x

    Ik hoop nu echt dat het niet meer terugkomt...

    [ bericht aangepast op 4 maart 2013 - 22:56 ]


    Chaos is a ladder.

    Q werkte 2 dagen goed, dus daar ben ik al blij mee. Ik gok dat deze fout veroorzaakt wordt door de host en daar ergens iets is mis gegaan. Rutger kan daar, helaas, vrij weinig aan doen, behalve naar hun bellen / mailen en hopen dat ze het snel oplossen. Ik zie wel hoe Q morgen is.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2013 - 23:22 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ik kon gisteren helemaal niet op de site. Tot nu. En toen logde ik in, en zat ik opeens op een ander profiel...


    Miep

    Rumpleteazer schreef:
    ik kon gisteren helemaal niet op de site. Tot nu. En toen logde ik in, en zat ik opeens op een ander profiel...

    Daar ging dan wel iets mis.:')
    Ik kon gister ook helemaal niet op de site komen.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik kwam vandaag weer online en mijn hele inbox zat vol met berichtjes vanaf het begin dat ik op Quizlet zat. :\ En ik krijg steeds verschillende templates als ik naar het forum ga, bij mijn topics kreeg ik een blauwe en bij actieve topics diegene die ik heb uitgekozen.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ik ben net op een ander profiel beland? Dus ik was noet meer als Memoria ingelogd, maar op een user van een wildvreemde.:')


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Ik ben net op een ander profiel beland? Dus ik was noet meer als Memoria ingelogd, maar op een user van een wildvreemde.:')


    Ik ook O.O En toen ik in de inbox terechtkwam en nogal verbaasd op een hoofdstuk drukte (sorry voor diegene op wiens profiel ik kwam en bij wie dus nu één hoofdstuk gelezen is), sprong het weer terug naar mijn eigen profiel o.O

    Ik zat opeens bij een ander profiel toen ik bij PB ging en ook opeens bij de Homepage ...


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Wow, dat is best raar... Ik zit nog steeds op mn eigen profiel, maar kon idd gisteravond vanaf half 7/7 uur de hele avond niet meer op Q...


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    -gaat naar inbox-
    -zit in iemand anders inbox-
    ... Dit is geweldig 8D. Hehe, er is duidelijk iets mis, maar hee, ik vermaak me zolang wel. Just kidding of course


    i put the fun in funeral

    Gisteravond was ik opeens ingelogd op iemands anders profiel, maar het ging ook weer snel voorbij, dus gaf ik er niet veel aandacht aan. Daarnet logde ik op mijn profiel in op Q, ga ik naar mijn inbox, ben ik opeens ingelogd als een andere user. Dat meerdere keren achter elkaar. Het begint echt annoying te worden, want ik kan nu nog steeds niet naar mijn inbox of Historie. Dan ben ik namelijk opeens weer iemand anders..


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Lol, ik was opeens iemand anders. Trolololol.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.