• Al enkele dagen geeft Quizlet soms de melding dat er een foutje in de database is. Dit probleem is gekend en Rutger is hiervan op de hoogte. De quotes heb ik uit andere topics overgenomen.

    Rutger schreef:
    Door de drukte gisteravond deed de database het idd af en toe even niet. Ik zal het vandaag in orde maken (Y)

    edit
    En ik zal de reclame even weghalen uit die pagina die je ziet wanneer de database het niet doet.

    Rutger schreef:
    We zijn op de hoogte van het probleem en we zijn achter de schermen druk bezig met het oplossen van de problemen. Gaat helemaal goed komen, geef het nog een even de tijd.

    Rutger schreef:
    (...)
    Dus dat. Probleem is alleen door technische dienst van de host op te lossen. Gisteravond is er veel gesleuteld en vandaag leek alles goed te gaan. Rond 8 uur liep alles nog zonder problemen. Afgelopen dagen heb ik letterlijk meer dan 250 mailtjes met mn host gewisseld dus zeg alsjeblieft niet dat ik niets aan t probleem doe. Sommige dingen zijn niet zo 1-2-3 opgelost (zoals bijvoorbeeld spoiler tags).



    Dit is de werking van de site uitgelegd door DarkSavior:
    DarkSavior schreef:
    Hashirama schreef:
    Dat kan ik ook wel gebruiken! But.. what's the use of that als de site op een externe server draait? Ik ben dom maar wel nieuwsgierig :]. Tenzij... je de site op je eigen server draait. Ugh, too tired to think, er komt waarschijnlijk crap uit m'n mond. Niet letterlijk, I'm not into that kind of thing.
    En als er inderdaad wat fout gaat tussen de client requests en communicatie naar de database zou ik in eerste instantie ook aan de php shizzle fadizzle denken. But once again, I ain't a pro or something.
    Dat kan ik ook wel gebruiken! But.. what's the use of that als de site op een externe server draait? Ik ben dom maar wel nieuwsgierig :]. Tenzij... je de site op je eigen server draait. Ugh, too tired to think, er komt waarschijnlijk crap uit m'n mond. Niet letterlijk, I'm not into that kind of thing.
    En als er inderdaad wat fout gaat tussen de client requests en communicatie naar de database zou ik in eerste instantie ook aan de php shizzle fadizzle denken. But once again, I ain't a pro or something.


    Ik gok dat Rutger de website en databaste laat hosten. Is makkelijker, betere support en het is flexibel. Hierdoor kan Rutger zelf bepalen hoeveel RAM hij neemt, hoeveel opslag er is, welke processor wordt gebruikt en allemaal dat soort shit.
    Natuurlijk kan hij het vanaf zijn eigen huis runnen, maar dan zou hij niet opzoek gaan naar een andere host / naar een andere host gaan (wat hij dus nu wel heeft gedaan). :Y)

    Verder hoeft het niet perse iets te zijn in de PHP bestanden. Daarmee bedoelde ik meer dat hij kon kijken of hij de database verbindingen niet kon optimaliseren. Het kan ook puur liggen aan dat de machine waarop de database draait de requests gewoon niet aan kan. Server en database draaien vaak op dezelfde machine, waardoor dus die problemen ontstaan als het te druk wordt.

    Quizlet zelf, als het geen database connecties had, zou best snel kunnen zijn ook al wordt de database overdonderd met verzoeken. Het probleem is alleen dat (bijna) overal op Quizlet op een of andere manier de database wordt gebruikt. Elke functie hier op Quizlet gebruikt de database en daardoor wordt deze nu eenmaal vaak aangeroepen, waardoor die het druk krijgt :Y)
    Hierdoor wordt Quizlet zelf ook langzaam, want die moet wachten op de Database. En als die niet antwoordt krijg je een "Oepsie".

    Volg je het nog een beetje?


    Rutger postte gisteren dit:
    Rutger schreef:
    Er is vandaag weer achter de schermen een hoop gesleuteld aan de server.

    Inmiddels zijn wat acties uitgevoerd om de performance te verbeteren. We maken gebruik van Nginx; Nginx is voor apache geplaatst, alle statische bestanden ((jpg|jpeg|gif|png|ico|css|zip|tgz|gz|rar|bz2|pdf|txt|tar|wav|bmp|rtf|js|flv|swf|html|htm)) serveert Nginx zelf, alle niet statische bestanden worden via Apache afgehandeld.

    Nginx is een stuk sneller dan apache maar is niet geschikt als volledige vervanger. Hopelijk hebben we hiermee al een groot deel van de load verholpen en de site zal er zelf sowieso ook sneller van worden.

    en
    De connecties worden nog wat verhoogt vandaag en ook wordt een caching server voor apache opgezet om de load naar beneden te halen want die is vrij hoog op piekmomenten. Rare is dat het in de avond 5 min heel erg druk is en dan weer wat rustiger wordt. Maar goed, dat gaan we daarna weer bekijken.

    Hoop dat de server en database het vanavond zullen houden

    Zo niet, dan hoor ik het ongetwijfeld in dit topic

    [ bericht aangepast op 6 maart 2013 - 12:18 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 maart 2013 - 8:20 ]


    Let the Night embrace you

    Daarnet deed ie weer heel erg sloom.
    Is het niet omdat er s' avonds meer mensen op zitten, dat de database dat niet aankan?
    Of is dat juist het vastgestelde probleem?
    Ben echt een ramp hiermee, sorry xd
    Ik heb het namelijk vaker in de avond op de een of andere manier...

    [ bericht aangepast op 5 maart 2013 - 19:10 ]


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Fantine schreef:
    Daarnet deed ie weer heel erg sloom.
    Is het niet omdat er s' avonds meer mensen op zitten, dat de database dat niet aankan?
    Of is dat juist het vastgestelde probleem?
    Ben echt een ramp hiermee, sorry xd
    Ik heb het namelijk vaker in de avond op de een of andere manier...

    Als je nou eens de beginpost goed doorleest, had je geweten dat het inderdaad daardoor komt. Dat heb ik haarfijn uitgelegd.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2013 - 19:29 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Als je nou eens de beginpost goed doorleest, zou je weten dat het daardoor komt. Dat heb ik haarfijn uitgelegd.


    Weet je dat een antwoord als: Ja, dat klopt, minder tijd kost om te typen dan boos te reageren op mij C:
    Anyways, uit zo'n tekst kan ik dat echt niet zo halen hoor. Ik ben totaal geen kenner, jij wel.
    Maar toch bedankt voor het antwoord.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2013 - 19:39 ]


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Hij is heel erg traag bij mij, echt ontzettend, maar daar wordt al aan gewerkt las ik? (:

    [ bericht aangepast op 5 maart 2013 - 20:08 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik weet niet of het gemeld is maar ikzelf kan niet meer in mijn inbox komen.
    Ik heb meerdere keren verspreid over de avond geprobeerd terwijl de rest het gewoon doet
    Heeft dit misschien te maken dat Rutger misschien bezig is om dat van profielwisselingen tegen te gaan of niet???

    Heel veel succes met het oplossenxD Later zullen we alleen maar blij zijn met een snelle Q


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Quizlet is inderdaad langzaam, maar ik heb tot nu toe nog maar 1 "502" error gehad.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Hier issie ook traag als de neten.


    No growth of the heart is ever a waste

    MissStoran schreef:
    Ik weet niet of het gemeld is maar ikzelf kan niet meer in mijn inbox komen.
    Ik heb meerdere keren verspreid over de avond geprobeerd terwijl de rest het gewoon doet
    Heeft dit misschien te maken dat Rutger misschien bezig is om dat van profielwisselingen tegen te gaan of niet???

    Heel veel succes met het oplossenxD Later zullen we alleen maar blij zijn met een snelle Q


    Heb je al geprobeerd om je inbox in een ander tabblad gewoon te laden laden? Bij mij werkte dat.

    En @ Endure, hij is bij iedereen langzaam.


    Your make-up is terrible

    Hij lag er weer eventjes uit bij mij, daarna deed hij het weer, maar wel sloom.
    Gelukkig duurde het deze keer niet zo lang.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2013 - 20:15 ]


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Michonne schreef:
    (...)

    Heb je al geprobeerd om je inbox in een ander tabblad gewoon te laden laden? Bij mij werkte dat.

    En @ Endure, hij is bij iedereen langzaam.
    Jep ook dat en van Chrome naar Explorer en Firefox maar niets hielp dusja. Ik heb vrienden gegbt dat als ze me iets gestuurd hadden het via gb moeten doen dusja.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    MissStoran schreef:
    (...) Jep ook dat en van Chrome naar Explorer en Firefox maar niets hielp dusja. Ik heb vrienden gegbt dat als ze me iets gestuurd hadden het via gb moeten doen dusja.


    Dusja haha omg.
    Ik bedoelde dus gewoon op je inbox klikken met rechts en dan 'openen' in nieuw tabblad, helemaal nergens IE of Firefox. Dan gewoon daar laten en ondertussen andere dingen doen en dan uiteindelijk doet hij het gewoon.


    Your make-up is terrible

    Nope. Ik kan alles doen hier, behalve mijn inbox inkomen. Het. Lukt. Me. Niet. Na tijden laden komt er een pagina met
    504 Gateway Time-out.
    Het is vervelend, maar niet héél erg. Omdat ik wéét dat het óf reacties zijn, of een nieuwe reactie in het forum óf een nieuw hoofdstuk en daar kan ik allemaal gewoon bij door een beetje te zoeken.

    Heel fijn dat Rutger zo hard zijn best doet, meer kan hij niet doen.


    Miep

    Ik heb alles geprobeerd maar ik laat hetnu zo. Mijn vrienden weten dat ze moeten gb'en als er iets is ofzo dusja. de rest zal wel nieuwe hoofdstukken zijn die wachten maar tot morgen. Ik kan rpg'en met veel geduld en dat is het belangrijkste voor mij dan


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik blijf maar foutmeldingen krijgen >.<


    26 - 02 - '16

    Oké, tevroeg gejuicht. Ik kon er net wéér een paar uur niet op. --'


    Chaos is a ladder.