• Al enkele dagen geeft Quizlet soms de melding dat er een foutje in de database is. Dit probleem is gekend en Rutger is hiervan op de hoogte. De quotes heb ik uit andere topics overgenomen.

    Rutger schreef:
    Door de drukte gisteravond deed de database het idd af en toe even niet. Ik zal het vandaag in orde maken (Y)

    edit
    En ik zal de reclame even weghalen uit die pagina die je ziet wanneer de database het niet doet.

    Rutger schreef:
    We zijn op de hoogte van het probleem en we zijn achter de schermen druk bezig met het oplossen van de problemen. Gaat helemaal goed komen, geef het nog een even de tijd.

    Rutger schreef:
    (...)
    Dus dat. Probleem is alleen door technische dienst van de host op te lossen. Gisteravond is er veel gesleuteld en vandaag leek alles goed te gaan. Rond 8 uur liep alles nog zonder problemen. Afgelopen dagen heb ik letterlijk meer dan 250 mailtjes met mn host gewisseld dus zeg alsjeblieft niet dat ik niets aan t probleem doe. Sommige dingen zijn niet zo 1-2-3 opgelost (zoals bijvoorbeeld spoiler tags).



    Dit is de werking van de site uitgelegd door DarkSavior:
    DarkSavior schreef:
    Hashirama schreef:
    Dat kan ik ook wel gebruiken! But.. what's the use of that als de site op een externe server draait? Ik ben dom maar wel nieuwsgierig :]. Tenzij... je de site op je eigen server draait. Ugh, too tired to think, er komt waarschijnlijk crap uit m'n mond. Niet letterlijk, I'm not into that kind of thing.
    En als er inderdaad wat fout gaat tussen de client requests en communicatie naar de database zou ik in eerste instantie ook aan de php shizzle fadizzle denken. But once again, I ain't a pro or something.
    Dat kan ik ook wel gebruiken! But.. what's the use of that als de site op een externe server draait? Ik ben dom maar wel nieuwsgierig :]. Tenzij... je de site op je eigen server draait. Ugh, too tired to think, er komt waarschijnlijk crap uit m'n mond. Niet letterlijk, I'm not into that kind of thing.
    En als er inderdaad wat fout gaat tussen de client requests en communicatie naar de database zou ik in eerste instantie ook aan de php shizzle fadizzle denken. But once again, I ain't a pro or something.


    Ik gok dat Rutger de website en databaste laat hosten. Is makkelijker, betere support en het is flexibel. Hierdoor kan Rutger zelf bepalen hoeveel RAM hij neemt, hoeveel opslag er is, welke processor wordt gebruikt en allemaal dat soort shit.
    Natuurlijk kan hij het vanaf zijn eigen huis runnen, maar dan zou hij niet opzoek gaan naar een andere host / naar een andere host gaan (wat hij dus nu wel heeft gedaan). :Y)

    Verder hoeft het niet perse iets te zijn in de PHP bestanden. Daarmee bedoelde ik meer dat hij kon kijken of hij de database verbindingen niet kon optimaliseren. Het kan ook puur liggen aan dat de machine waarop de database draait de requests gewoon niet aan kan. Server en database draaien vaak op dezelfde machine, waardoor dus die problemen ontstaan als het te druk wordt.

    Quizlet zelf, als het geen database connecties had, zou best snel kunnen zijn ook al wordt de database overdonderd met verzoeken. Het probleem is alleen dat (bijna) overal op Quizlet op een of andere manier de database wordt gebruikt. Elke functie hier op Quizlet gebruikt de database en daardoor wordt deze nu eenmaal vaak aangeroepen, waardoor die het druk krijgt :Y)
    Hierdoor wordt Quizlet zelf ook langzaam, want die moet wachten op de Database. En als die niet antwoordt krijg je een "Oepsie".

    Volg je het nog een beetje?


    Rutger postte gisteren dit:
    Rutger schreef:
    Er is vandaag weer achter de schermen een hoop gesleuteld aan de server.

    Inmiddels zijn wat acties uitgevoerd om de performance te verbeteren. We maken gebruik van Nginx; Nginx is voor apache geplaatst, alle statische bestanden ((jpg|jpeg|gif|png|ico|css|zip|tgz|gz|rar|bz2|pdf|txt|tar|wav|bmp|rtf|js|flv|swf|html|htm)) serveert Nginx zelf, alle niet statische bestanden worden via Apache afgehandeld.

    Nginx is een stuk sneller dan apache maar is niet geschikt als volledige vervanger. Hopelijk hebben we hiermee al een groot deel van de load verholpen en de site zal er zelf sowieso ook sneller van worden.

    en
    De connecties worden nog wat verhoogt vandaag en ook wordt een caching server voor apache opgezet om de load naar beneden te halen want die is vrij hoog op piekmomenten. Rare is dat het in de avond 5 min heel erg druk is en dan weer wat rustiger wordt. Maar goed, dat gaan we daarna weer bekijken.

    Hoop dat de server en database het vanavond zullen houden

    Zo niet, dan hoor ik het ongetwijfeld in dit topic

    [ bericht aangepast op 6 maart 2013 - 12:18 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 maart 2013 - 8:20 ]


    Let the Night embrace you

    Barnabas schreef:



    Inderdaad.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Barnabas schreef:


    Your make-up is terrible

    Geweldig ik sta Paramore - Here we go again te luisteren, valt Quizlet eruit ._.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Barnabas schreef:


    Dont say why me, say try me

    Dit keer kreeg ik deze melding:

    'Duplicate entry '988190-38832' for key 'PRIMARY'


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Het is ook alles of niets hier. Eerst is 'ie niet vooruit te branden en nu is 'ie sneller dan ooit.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    Het is ook alles of niets hier. Eerst is 'ie niet vooruit te branden en nu is 'ie sneller dan ooit.

    Inderdaad.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Omg, ben blij dat ie het nu wel weer voor ik weet niet hoe lang nu doet. :'].


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Macabre schreef:
    Dit keer kreeg ik deze melding:

    'Duplicate entry '988190-38832' for key 'PRIMARY'

    Dat is een pure SQL error. Een database probleem dus.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik heb al 504 Gateway-timeout gehad vandaag.


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    Wanneer wordt dit eens opgelost? Pffft. Zo is er toch niks meer aan?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Wanneer wordt dit eens opgelost? Pffft. Zo is er toch niks meer aan?

    Zoals Rutger al in een topic heeft gezegd had hij oorontsteking en is zijn trommelvlies gescheurd. Naar mijn weten is zijn gezondheid nog altijd belangrijker dan een site, dus ik hoop dat jullie begrijpen dat dit even voor gaat.
    Het is voor niemand leuk, ook niet voor Rutger, dus zodra hij kan zal hij het wel proberen op te lossen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    (...)
    Zoals Rutger al in een topic heeft gezegd had hij oorontsteking en is zijn trommelvlies gescheurd. Naar mijn weten is zijn gezondheid nog altijd belangrijker dan een site, dus ik hoop dat jullie begrijpen dat dit even voor gaat.
    Het is voor niemand leuk, ook niet voor Rutger, dus zodra hij kan zal hij het wel proberen op te lossen.

    O, dat wist ik niet. Beterschap gewenst dan maar! (:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Maar nu zijn we inmiddels bijna een maand verder en is het nog niet opgelost…
    Help, iemand?


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Bij mij doet de site sinds gisteren weer traag, de meldingen zijn ook terug.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2013 - 15:07 ]


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore