• Zwakbegaafde mensen mogen geen kinderen krijgen, dat is de stelling voor het debat dat ik moet gaan voeren. Ik weet nog niet of ik voor of tegen ben, maar ik heb nog niet genoeg argumenten in mijn hoofd. Ik heb er wel al een aantal, maar genoeg om een heel debat mee te voeren is het dus niet.

    Voorbeeld, voor de stelling:
    ~Zwakbegaafde mensen kunnen niet goed voor hun kind zorgen, in verband met de verwaarlozing van hygiëne, verzorging en voeding. Dit kunnen ze zelf niet voor zichzelf regelen.


    Voorbeeld, tegen de stelling:
    ~Ieder mens heeft recht op het krijgen van kinderen, het is de natuur en dit kun je ze niet ontnemen.


    Je mag je eigen mening geven, argumenten verzinnen of erover discussiëren.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Eigenlijk zijn de stellingen die ik wilde geven al in de beginpost neergezet. Dus ik weet er eigenlijk niet meer.


    26 - 02 - '16

    In principe niet nee, echt domme mensen zijn alleen maar een last voor de bevolking, want ze kunnen vaak niks en gaan dus ook niet gaan werken. En uit domme mensen groeit er niet vaak een slim kind, maar je kan niemand verbieden om wel dan niet kinderen te krijgen, dus ik denk dat je niet ver met je stelling zal geraken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik weet nog een argument voor:
    Als de ouders zwakbegaafd zijn worden de kinderen dat waarschijnlijk ook

    [ bericht aangepast op 7 maart 2013 - 14:22 ]


    26 - 02 - '16

    Dit is een stelling waar je niet echt ver mee komt. De grondwet mee zal in deze stelling meespelen, doordat iedereen gelijk behandeld zou moeten worden. Dus kun je zwakbegaafden niet verbieden om kinderen te krijgen.

    Daarbij hoeft het kind van zwakbegaafden niet per definitie dom te zijn. Slimme ouders krijgen toch ook niet alleen maar slimme kinderen? Je opvoeding speelt heel erg mee.

    Als ik jou was zou ik een andere stelling nemen voor morgen.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2013 - 14:45 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Mavis schreef:
    Eigenlijk zijn de stellingen die ik wilde geven al in de beginpost neergezet. Dus ik weet er eigenlijk niet meer.


    Bad decisions make good stories.

    Misschien zou je kunnen stellen dat dit eerder ook zo was. Als wij niet zo'n verzorgingsstaat hadden, hadden zwakbegaafden ook niet overleefd. Dus eigenlijk is het niet heel erg raar. Al gaat het natuurlijk wel tegen alle ethische gevoelens in.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ieder is gelijk, of je nu zwakbegaafd ben of gehandicapt.
    Je kan een mens zijn droom over kinderen niet afpakken en tegenwoordig zijn der instaties die daar echt wel bij helpen.
    Mensen die kinderen krijgen die officieel er niet helemaal zelf voor kunnen zorgen worden daarbij geholpen.
    Tevens is het eigenlijk precies het zelfde met kinderen die kinderen krijgen.. dus dan heb ik het over kinderen tussen de leeftijd 12 en 18 jaar oud die zwanger zijn geraakt.
    Die kunnen ook nog niet voor kinderen zorgen omdat ze zelf nog kind zijn.
    Hun pak je toch ook het kind niet van af.
    Of verbied je toch ook niet van je mag geen kinderen krijgen omdat dit dat zus en zo..

    Vind het dus nergens opslaan, iedereen is gelijk, en niet iedereen is het zelfde daar draait de wereld toch om.
    Als iedereen het zelfde zou zijn zou der geen reet meer aan zijn.
    Dus sorry ik vind dat iedereen gewoon kinderen kan krijgen.
    Ongeacht wat de situatie ook mag en kan zijn...
    Er is hulp die ze kunnen aanpakken..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Ik heb over deze stelling ook moeten discussiëren, het is een goede stelling maar je valt snel in herhaling, pas daarmee op. Ik kan mijn argumenten (voor en tegen) mailen als je wilt?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    @Girl,
    (Ik zeg niet meteen dat ik er voor ben om het te moeten verbieden, zeker niet. Maar jouw argumenten zijn niet helemaal gebaseerd op de realiteit, dus zet ik die hier even neer.)

    dat je kinderen afpakt van gezonde mensen is iets heel anders dan van mensen die dat niet zijn. Bovendien is het gewoon zo dat zwakbegaafde mensen vaak zwakbegaafde kinderen krijgen. Dit hoeft er niet persé van nature in te zitten, maar meestal wordt dit wel gecreëerd door de omgeving waar die kinderen in terecht komen. Er is niet hulp bij de hele opvoeding en zwakbegaafden geven (over het algemeen) een minder goede opvoeding aan hun kinderen dan dat 'gezonde' mensen dat doen. Veel kinderen uit mindere gezinnen hebben bijvoorbeeld al een taalachterstand wanneer ze op school komen en van huis uit krijgen ze ook helemaal geen goede ondersteuning. De ouders weten vaak niet hoe ze moeten handelen en dingen moeten regelen, waardoor ook het naar school gaan van een kind verhindert kan worden. Zo is het heel erg moeilijk om uit die kring te komen.

    Overigens is het wel zo dat hier wel meer aandacht aan besteed gaat worden, maar hoeveel impact dit heeft, ondanks de hulp, is absoluut niet te onderschatten.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Dus met andere woorden kom ik uit een zwakbegaafde familie als ik het dus zo allemaal lees.
    Mijn moeder wist ook niet wat ze met me aan moest..
    Ik ben opgegroeid bij mijn oma tot ik 4 jaar oud was, ik heb ook een taalachterstand.
    Mijn oma zie ik als mijn moeder.
    Ik zal niet me hele levens verhaal vertellen maar ik kan wel 1 ding zeggen,
    kinderen uit verschillende gezinnen die niet altijd de goede opvoeding hebben gekregen zijn vaak wel een van de mensen die goede carrière maken.
    Ze weten wat ze willen en zijn vaak meer op hun hoedde.
    Tevens wel wat meer, maar toch..
    Ieder mens is anders ik weet dat je het niet zo bedoelt maar toch weet ik deels uit ervaring hoe het voor mensen is als hun kinderen van hun worden weggenomen of je gezond bent of zwak ziek en misselijk ect..
    De realiteit is zeer zeker ik heb een vriendin die zwakbegaafd is zij heeft ook een kindje gekregen ze doet het heel erg goed.
    Er is tegenwoordig zoveel hulp dat je gewoon jezelf niet kan voorstellen dat veel al voor je gedaan wordt.
    Tevens krijgt iedereen kraamhulp, de kraamhulp blijft net zolang tot dat je alles onder die knie hebt.
    Normaal blijft de kraamhulp maar 6 tot 8 weken bij sommige gevallen zal dat langer wezen, andere korter.
    Ik snap dat het moeilijk is om dan uit die kring te treden.
    Maar niet altijd waar, want zwakbegaafde mensen kunnen ook hele slimme kids krijgen.
    Dat meisje heeft 3 dagen in de week haar dochtertje en de andere 4 dagen is het dochtertje bij haar exvriend, bijde zijn ze zwakbegaafd om het maar zo even makkelijker uit te leggen, als je de term NOorderhaven kent, weet je wat ik bedoel en wat voor mensen daar zitten.
    Ze krijgen heel erg veel hulp 24/7 per dag is er begeleiding aanwezig.
    Tevens licht het inderdaad aan de opvoeding, maar tevens wat veel mensen nu vergeten de buitenwereld is ook een deel van je opvoeding ook al wordt het niet zo gezien, heb op school over verschillende onderwerpen jaren geleden moeten debatteren, werkstukken maken ect..
    Veel mensen die gezond zijn kunnen ook niet altijd goed voor hun kinderen zorgen.
    Tegen woordig is de wereld zo veranderd dat alles mogelijk is.
    Ik ben geen voorstander van verbieden, tevens wel een voorstander voor kinderen te beschermen.
    Ik vind dat mensen het lekker zelf moeten beslissen het is hun leven tevens kiezen ze der dan voor om het geen wat 16+ is te doen en weten dat daar consequenties aan verbonden zijn, je kiest ervoor om dat te doen dan kies je ook voor de consequenties die kunnen gebeuren.
    Je kan een mens zijn lust en ect niet afpakken alleen maar omdat er gedacht wordt van dat kan hij/zij niet kan.
    Ieder mens kan wat, je moet er vaak zelf alleen in geloven dat je het kan en dan volhouden.
    Tegen mij hebben ze gezegd de aanhouder vind, ook al heb ik me strijd verloren.

    Tevens ben ik dan ook een persoon die vind dat veel kinderen ook geadopteerd kunnen worden.
    Veel meisjes/vrouwen kunnen geen kinderen krijgen, hoe gezond slim ect ze ook zijn.
    Ik kijk altijd naar de programmas van 16 en zwanger teen mom ect..
    Daar zie ik dat jonge meisjes vaak een stomme zet hebben gemaakt, maar toch hun leven weer terug oppakken omdat ze de consequenties willen dragen voor hun kind wat ze hebben gekregen, door 16+.

    Als je het juist gaan verbieden gaan ze het vaak doen.
    Kijk maar naar ouders die bijvoorbeeld tegen hun kind zeggen je mag niet roken.
    Wat gaat het kind dan juist doen, roken.
    Je kan het niet tegen houden het is de natuur.
    Mensen nemen beslissingen en daaraan zitten consequenties.
    Ik denk dat iedereen daar het zelfde over denkt.
    Verbieden is tevens geen optie.
    Waarschuwen kan altijd maar een gewaarschuwd mens geld voor 2.


    hoop dat ik me argument een beetje beduidelijkt hebt.
    Ik snap precies wat je bedoelt, maar begrijp ook dat veel mensen dit zien als een straf.
    Ze voelen zich anders zijn anders en voelen zich daardoor al gestraft.
    Als ze dan hun droom wordt afgepakt krijgen ze er nog een klap bij.
    Veel mensen zien dat zo, ook weer niet maar toch ergens zal het blijven knagen..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Het probleem is dat als je zwakzinnig bent, je meestal niet eens echt aan de consequenties kan denken. Ja, de hulp voor de is er misschien wel, maar wie betaald dat? Wij groot en deels, zij niet hoor. Die consequenties overzien ze gewoon niet, net zoals het opvoeden, scheidingen etc. Omdat jij in zo'n situatie gezeten heeft (dat je door je oma bent opgevoed in plaats van je moeder wijst daar ook nog maar eens op, dat ze het niet kunnen overzien) betekent het niet dat alles op z'n pootjes terecht komt hoor.
    Ik vind ook niet dat je het kunt verbieden, maar er moet tenminste heel goed over na gedacht worden, niet alleen door die mensen die het zelf zo graag willen. Dit is eveneens zo voor tienerzwangerschappen, dat gebeurd vaak omdat kinderen de consequenties van onveilige seks niet goed overzien en daarom zwanger worden. Eigenlijk is je hele punt hierdoor invalid.


    Your make-up is terrible

    licht eraan hoe de persoon is, iedereen weet dat achter elke stap consequenties zitten zelfs kleine kinderen van 3 en 4 jaar oud.
    Het geen van de begeleiding die me vriendin krijgt betaald ze helemaal zelf uit haar eigen zak, ze werkt 4 dagen in de week tevens gaat ze naar school en zorgd voor haar kind, zoals elk gewoon normaal gezond persoon.
    Dus je redenering klopt niet helemaal met wie betaald dat wij zeker..
    Nee zij werkt gewoon voor haar centen..
    Ze heeft inderdaad geen slimme zet gehad, maar door een fout van de huisarts zonder te waarschuwen van de medicijnen die zij kreeg is zij zwanger geraakt, de pil werkte niet meer.
    Dus het is niet geheel haar eigen fout, als patient ga je der vanuit dat je alles uitgelegd krijgt. ook als je 16+ gaat uitvoeren.
    Dat is echter niet altijd vermeld, of wordt niet altijd vermeld door je arts.. ( dus met blaasontsteking en dan kuurtje daarvoor geen Sex,,) nu moeten de artsen het wel erbij vertellen, maar vaak vergeten ze dat toch.
    Mijn moeder is was gewoon een gezond persoon toen ze mij kreeg, echter haar leven voor dat ze mij kreeg heeft ze alleen maar in kinder tehuizen gewoond vroeger waren ze anders als nu, nee mijn moeder wist inderdaad neit wat ze met me aan moest, ik was 3 maanden te vroeg geboren was te klein en te kwetsbaar ze heeft me nooit durven aanraken tot me 4e levens jaar. toen woonde ik weer terug bij mijn ouders.. -_- vader toppie moeder not.. ik ben toch ook goed terecht gekomen op mijn pootjes heb de beveiliging opleiding gehaald en voltooit, teven BOA behaald en stage gelopen bij de Politie te amsterdam..
    Echter geen diploma voor politie wegens prive omstandigheden.
    Pubers weten echt wel wat de consequeties zijn tegen woordig wordt het al in groep8 of de brugklas allemaal uitgelegd.
    -_- tenzij je een klas heb die condooms gaat vullen met water en door de klas gaat gooien..
    Dus invalid zal ik maar niet zeggen, iedereen weet dat er dingen kunnen gebeuren maakt niet uit wat je doet.


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Het is wel invalid. Het stuk hersenen dat je de consequenties vertelt en je er rekening mee laat houden is pas volgroeid als je 21 bent. Op je 3de of 4de heb je dat helemaal niet door, behalve als er een herinnering aan verbonden zit en vaak dan zelfs nog niet, dus dat is sowieso al bullshit. Daarbij met dat gedoe van de pil. er is geen enkel medicijn dat de werking van de pil ongedaan maakt. Het enige wat er kan zijn is als je antibiotica neemt en je moet overgeven in een radius van zoveel uur nadat je de pil genomen hebt is het onveilig, maar dit staat in de bijsluiten en die heeft ze dan duidelijk niet gelezen, wat ook haar eigen schuld is. Daarbij snap ik niet wat je zegt over een blaasontsteking en geen seks, want als je gewoon een condoom gebruikt kan je altijd seks hebben. En als ze het niet allemaal zelf betaald, betalen wij het van ons belastinggeld, dus wij betalen het wel degelijk. Kan ze nog haar eigen geld verdienen, maar wij betalen ook voor zulke fouten. Je kan niet de schuld op anderen af blijven schuiven voor je eigen fouten, gewoon omdat je de consequenties niet kan zien door bepaalde problemen.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2013 - 16:32 ]


    Your make-up is terrible

    laat maar je snapt niet wat ik probeer te zeggen, ik snap goed wat je bedoelt..
    maar op 21 jarige leeftijd ben je nog steeds niet volgoeid je zal je leven lang leren.

    tevens heb ik geen jeugd gehad zoals ieder ander..
    -_- blij toe eigenlijk ook ik weet tenminste wat ik niet heb hoeven missen.
    Nee ze had geen bijsluiter gebruikt, maar veel mensen hebben ook alergien,, ook voor LATEX..
    dus een condoom kan dan wel gebruikt worden maar is dan geen pretje voor die persoon.
    Als je niet voldoende les erin gehad heb zeg maar weet je ook niet beter.
    bij haar werkte de pil inderdaad niet, ik weet niet hoe en wat voor de rest, maar ik ben zelf ook slachtoffer geweest van ongewenste zwangerschap..
    echter kind niet laten geboren worden -_- misser.. om zo te zeggen.
    ik was toen ook aan de antibiotica. ieder menselijk ligaam werkt anders...
    dus sommige kunnen zwanger raken ondanks pil condoom en andere middelen.
    maar ik ga nu koken anders eet ik weer niet..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Ik heb voldoende les daarin gehad aangezien ik geleerd heb voor apothekers-assistente. Elk lichaam is anders ja, maar antibiotica en de pil werken altijd hetzelfde als ze samen ingenomen worden. Dit heb ik specifiek geleerd, omdat altijd wordt gezegd dat de pil niet werkt, maar het is omdat je hem uit kan spugen, dat is het enige wat er niet aan kan werken. Dus het is nog altijd je eigen schuld als je te eigenwijs bent en de bijsluiter niet leest. Als je dan allergisch bent voor latex, dan heb je maar even 7 dagen geen seks tot alles weer normaal werkt, of het is zo moeilijk om je niet als een stel voortplantende konijnen te gedragen? Ik vind trouwens niet dat je 'slachtoffer' bent van ongewenste zwangerschap, het gebeurd gewoon, ik heb het zelf ook gehad. Mijn eigen fout, want ik had de pil gewoon niet goed ingenomen. Tegenwoordig lijkt het wel te moeilijk te zijn om je fouten toe te geven en schuift iedereen het op anderen af.
    Oh, for the record, je hersenen zijn wél volgroeid als je 21 bent, wat je erbij leert zijn leerervaringen en geen groei in je hersens.


    Your make-up is terrible