• Heel vaak komen er random verhaallijnen in me op, maar heel vaak weet ik niet wat ik er mee moet en deze leek me eigenlijk wel leuk om als RPG uit te werken. Ik weet dus alleen niet of er mensen zijn die het zien zitten om mee te doen en eventueel te helpen, want hoewel ik al eens eerder op Quizlet an een RPG heb meegedaan, was dat niet echt geslaagd, maar wie weet gaat het nu anders.

    Het verhaal speelt zich af in een soort parallel universum. Het lijkt op onze wereld, maar nu zijn er twee verschillende soorten mensen. Voor het gemak noem ik ze nu even mensen van het licht en mensen van het donker.
    Mensen van het licht zijn beeldschoon en goed. Ze zijn bijna perfect en eigenlijk een soort modelburgers. Ze zijn rijk en zetten zich in voor elkaar.
    Mensen van het donker zijn dit juist niet. Ze zijn vrij lelijk en hoewel ze een vreselijke houding hebben naar alles en iedereen en soms zelfs tegenover hun eigen soort mensen, zijn zij niet in en in slecht. Ergens hebben zij een hart, dat verstopt zit achter hun kwade verschijning.
    Ditzelfde geld ook voor de mensen van het licht. Zij zijn goed, maar ergens zit ook dat duistere, waar ze echter zelden bij komen.
    Tussen deze groepen mensen is een heftige strijd aan de gang, geleid door de vertegenwoordigers van hun groepen. Mensen van het licht worden geleid door de personificaties van de zeven deugden en mensen van het donker worden dan uiteraard geleid door de zeven hoofdzonden.
    Allebei de groepen proberen tot elkaars ziel door te dringen en er voor te zorgen dat hun verborgen deugden of zonden de overhand gaan nemen, zodat ze overlopen naar de andere zijde.


    Hierbij dacht ik aan veertien rollen. De zeven deugden en de zeven zonden. Misschien kunnen er nog rollen bij komen voor de 'gewone' burgers, maar misschien is dat ook wel te ingewikkeld.
    En ik ben zelf altijd gewend om in de derde persoon (hij/zij) te schrijven bij een RPG, maar ik heb al ontdekt dat er hier vooral vanuit de eerste persoon (ik-vorm) wordt geschreven.

    Dus bij deze: doen of niet doen? Tips/opmerkingen?
    Moeten er meer den veertien rollen zijn?
    Eerste persoon of derde persoon?
    Is er iemand die een soort van co-oprichter/bestuurder van de RPG zou willen zijn?

    Alvast bedankt! (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hm, klinkt wel leuk ja.


    Your make-up is terrible

    Ik vind het wel een leuk idee (: Zelf schrijf ik altijd vanuit de ik-persoon.
    Als het niet zo'n snel lopende RPG wordt, wil ik best co-auteur zijn
    Ik heb niet altijd evenveel tijd.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Het lijkt me me een leuke RPG waar ik aan mee zou doen :)

    Ik zelf schrijf liever met rpg in de ik vorm

    als je hem besluit te maken zou je me kunnen waarschuwen voor een rol of reserveren whatever. bij de the good


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Helium schreef:
    Ik vind het wel een leuk idee (: Zelf schrijf ik altijd vanuit de ik-persoon.
    Als het niet zo'n snel lopende RPG wordt, wil ik best co-auteur zijn
    Ik heb niet altijd evenveel tijd.


    Leuk. Ik wil hem nog wel een beetje beter gaan uitwerken, dus als je wat weet, dan hoor ik dat graag. ^^


    Tolkienn schreef:
    Het lijkt me me een leuke RPG waar ik aan mee zou doen :)

    Ik zelf schrijf liever met rpg in de ik vorm

    als je hem besluit te maken zou je me kunnen waarschuwen voor een rol of reserveren whatever. bij de the good


    Ja, dat zal ik doen!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes