• DIT IS ECHT AFSCHUWELIJK

    http://www.avaaz.org/nl/maldives_global/?bAjjmeb&v=23246

    Een meisje van 15 jaar werd jarenlang misbruikt en verkracht door haar vader. Ze werd zwanger, hij heeft haar baby vermoord. De vader staat intussen terecht.
    Maar...
    Het meisje werd zelf ook veroordeeld, wegens seks buiten het huwelijk. 100 zweepslagen, voor een meisje, bijna een kind nog, dat verkracht werd.
    MENSEN, TEKEN DIE PETITIE AUB, DIT KUNNEN WE NIET ZOMAAR LATEN GEBEUREN
    Je naam invullen kost niets, maar voor dat meisje en anderen kan het een wereld van verschil maken


    geen idee of dit hier juist staat

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik heb getekend. Een paar keer... ;p


    Reading a good book is like taking a journey.

    (A) goede actie, heb getekend !!!


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Praelectio schreef:
    Ik heb getekend. Een paar keer... ;p


    Hoe doe je dat? Mij lukte het maar één keer


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Eerlijk gezegd verbaast het me niet. Ik heb al zoveel over zulke dingen gelezen. Maar toch heb ik getekend, ondanks dat ik weet dat dit toch niet zal helpen.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb getekend.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Er zijn inderdaad veel wrede dingen in de wereld, en zo'n petitie kan niet alles oplossen. Maar het kleine beetje dat het helpt is al iets. Mensen die zo'n petitie maken, proberen vaak ook meer te doen. Alleen hebben ze daar veel steun voor nodig. Soms geld, soms aandacht, soms... Dat het niet veel helpt is logisch, tenslotte is het voor ons ook bijna geen moeite. Even site aanklikken, naam invullen en klaar. Maar als zoveel mensen over de hele wereld dat doen, kan iemand anders, iemand die meer kan doen, misschien wel aangemoedigd om meer te doen
    Veel helpt het niet, maar alle beetjes doen toch iets...


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Inderdaad,
    100 jaar geleden zij men hier ook dat algemeen stemrecht er nooit zou komen. Als toen iedereen dat had geloofd, was dat er ook nooit gekomen, maar toch hebben we het nu.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Eef95 schreef:
    Inderdaad,
    100 jaar geleden zij men hier ook dat algemeen stemrecht er nooit zou komen. Als toen iedereen dat had geloofd, was dat er ook nooit gekomen, maar toch hebben we het nu.


    Honderd jaar geleden kwamen mensen in actie, met demonstraties en spandoeken en protestborden. Nu? Iedereen gaat even van facebook naar een site, klikt een keer met zijn vinger, en twittert trots dat hij de wereld verbetert heeft terwijl hij op zijn kont blijft zitten.


    quidquid excusatio prandium pro

    Er zijn inderdaad veel foto's op fb en dergelijke die vragen om te liken, terwijl dat inderdaad niets uithaalt.
    Maar de mensen achter de petitie hier doen wel degelijk iets. Ze oefenen wel degelijk druk uit op mensen, die iets kunnen veranderen.

    En zelf zitten ze ook niet stil. Zo wordt er door hen momenteel een team getraind, ter bescherming van de olifanten.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Eef95 schreef:
    Er zijn inderdaad veel foto's op fb en dergelijke die vragen om te liken, terwijl dat inderdaad niets uithaalt.
    Maar de mensen achter de petitie hier doen wel degelijk iets. Ze oefenen wel degelijk druk uit op mensen, die iets kunnen veranderen.

    En zelf zitten ze ook niet stil. Zo wordt er door hen momenteel een team getraind, ter bescherming van de olifanten.


    Mensen achter de petitie? Ze sturen een briefje, die wordt weggegooid en klaar.

    Ooohhh, slim. Die olifanten gaan dan natuurlijk de vrouwenrechten beschermen? (cat) Wonderlijk.


    quidquid excusatio prandium pro

    dayxdreamer schreef:
    (...)

    Hoe doe je dat? Mij lukte het maar één keer


    Ik heb mijn schoolmail, mijn eigen e-mail adres en mijn openbare e-mail adres. :')


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ze doen echt wel meer dan alleen vrouwenrechten...
    Het is best interessant om eens te lezen wat voor acties zijn zoal ondernemen ipv op hun kont te blijven zitten.
    Ik heb erg veel respect voor hen.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Mensen achter de petitie? Ze sturen een briefje, die wordt weggegooid en klaar.

    Ooohhh, slim. Die olifanten gaan dan natuurlijk de vrouwenrechten beschermen? (cat) Wonderlijk.


    Dat van die olifanten gaat over een andere petitie op die site, ze houden zich met een paar dingen tegelijk bezig.

    En voor zover ik die site ken en andere acties van die mensen, doen ze wel meer. Ze leggen ook uit wat ze doen. Bovendien, misschien lijkt het niet veel, een petitie op internet zetten (als ze het daarbij zouden laten), maar iemand moet ergens beginnen, anders gebeurt er helemaal niets.
    Bovendien, ik denk niet dat de gemiddelde quizletter veel meer kan doen dan een petitie tekenen, tenzij we met zn allen naar daar gaan reizen?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Getekend. Ik hoop maar dat het iets waard is.


    Bad decisions make good stories.

    Je email geven zonder de betrouwbaarheid van de site of het artikel te weten, klinkt als een goed idee!


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'