• De stelling van deze week luidt:
    Boeken kunnen een grote invloed hebben op het gedrag

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik weet het niet zo goed. Als een bepaald personage een voorbeeld voor je is kan dat best zo zijn. Maar ik geloof niet dat dat werkelijk zo is. Daarbij houden veel mensen niet eens van lezen, dus zo erg zal het wel niet zijn?
    Ik denk dat ik het er dus mee oneens ben. Je gaat je heus niet anders gedragen door een boek. Tenminste, ik niet. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Voor sommige mensen misschien wel. Als iemand veel van lezen houdt en zich erg kan inleven in het verhaal en de personages, kan het wel invloed hebben.
    Maar veel mensen houden niet van lezen en als ze iets lezen, zal dat een verplichting zijn, bijvoorbeeld van school. Op die manier zullen ze zich er bij voorbaat al aan ergeren en niet genieten van het boek, waardoor het minder of geen invloed zal hebben.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik denk dat, dat heel erg aan de persoon ligt. Sommige personen laten zich beïnvloeden door boeken, andere niet. Daarbij zijn er gewoon over het algemeen mensen die zich sneller laten beïnvloeden dan andere mensen; ik denk dat, dat met deze stelling samen valt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Jep en sommige films ook.


    26 - 02 - '16

    Pantheon schreef:
    Jep en sommige films ook.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ja, eens.
    Als je graag leest, kun je echt precies "in" het boek zitten. Dat je precies alles zelf beleeft, en als je dan stopt met lezen, kun je je nog steeds gedragen als één van de personages. Ik spreek uit eigen ervaring ^^
    Ook als je heel lang aan een stuk leest, en je bent moe of zoiets, kun je erg pissig worden. Ook uit eigen ervaring van eergisteren ^^
    Duidelijk eens dus.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dat ligt aan de persoon. Sommige mensen laten zich makkelijk beïnvloeden. Ik denk dat het meer bij films voorkomt.


    We should kiss the girls that we wanna kiss

    Ja, als je je helemaal inleeft in het boek/de hoofdpersoon kan dat je gedrag zeker beïnvloeden.


    You are beautiful, you are love.

    Ja, het zal geen grote invloed hebben maar wel een beetje. Maar het ligt er ook aan hoe jr het leest. Als je je inleeft in het personage kan het invloed hebben.
    Bij films en videogames ook. Mijn broertje mag geen vechtgames meer spelen omdat hij daar echt agressief van wordt.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2013 - 11:10 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Ja. Maar niet zozeer dat je op dat moment veranderd. Ik denk dat bepaalde personages laten zien wie je wilt worden, en dat je dat probeert na te streven of dat personages laten zien wat je absoluut niet wilt. Ik denk dat ze mensen inspireren op de persoon die ze willen zijn, maar dat het een doel wordt. Niet zozeer een onmiddelijke verandering.


    Miep

    Dast kan. Toen ik twaalf was las ik een boek over een meisje met een vlecht en sindsdien droeg ik ook een vlecht naar de eerste XD. Tot iemand me zei dat los haar me beter stond.
    /Easily influential, lol.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ja.
    Ik heb een ker een boek gelezen,en toen voelde ik me net zo.Ik deed zowat presies het zelfde als in het boek.En later ging het niet zo goed...Toen werd ik gelukkig weer mezelf.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2013 - 12:19 ]

    Dat kan zeker. Sensitieve mensen kunnen binden met het character uit een boek dat ze het meeste boeit. Als deze doodgaat en je bent sensitief, dan voel je dat echt. Natuurlijk kan je ook gewoon verliteratuurd worden zoals een schrijver zei.


    I will keep watch.

    Jup, heel erg zelfs. Zonder boeken en films zou ik me echt heel veel minder durven te uitten.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ja. Geen discussie mogelijk, gewoon ja.


    Bad decisions make good stories.