• De stelling van deze week luidt:
    Boeken kunnen een grote invloed hebben op het gedrag

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Anarose schreef:
    Ja. Geen discussie mogelijk, gewoon ja.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ja bij sommige boeken wel
    het zelfde geld voor films


    Believe in you, believe in life, believe in tomorrow, believe in everything you do ~ Bill Kaulitz

    xChocolat schreef:
    Dat ligt aan de persoon. Sommige mensen laten zich makkelijk beïnvloeden. Ik denk dat het meer bij films voorkomt.

    Eigenlijk wel, maar hangt zeker van de persoon zelf af. Voor sommigen is het volgens hun goed wat een van de personages uit het verhaal doet, en wil daarom ook zo zijn, en anderen willen gewoon veranderen of anders zijn. Dan hebben ze een zekere idee dat ze weten wie ze zijn (of zoiets...)


    I am who I am and nobody can changes me!

    zeker wel.
    niet perse op hoe een persoon is, maar wél op hoe die in het leven staat. Vaak leer je van boeken hoe andere mensen over bepaalde dingen denken, die mening neem je dan in je op en zo is het goed mogelijk dat je dan je eigen (misschien wel ondoordachte) mening bijschaafd.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Pantheon schreef:
    Jep en sommige films ook.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Het is zorgwekkend hoeveel mensen na het lezen van Twilight denken dat manipulatief en bazig goede kwaliteiten zijn voor een vriendje (=Edward)


    If you're going to hell, keep going

    Dan ben ik een loser want ik lees leven van een loser boeken xD

    Anarose schreef:
    Ja. Geen discussie mogelijk, gewoon ja.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Pantheon schreef:
    Jep en sommige films ook.


    Take me to wonderland

    xAquamaris schreef:
    Ja, eens.
    Als je graag leest, kun je echt precies "in" het boek zitten. Dat je precies alles zelf beleeft, en als je dan stopt met lezen, kun je je nog steeds gedragen als één van de personages. Ik spreek uit eigen ervaring ^^
    Ook als je heel lang aan een stuk leest, en je bent moe of zoiets, kun je erg pissig worden. Ook uit eigen ervaring van eergisteren ^^
    Duidelijk eens dus.


    .it's up to you to make dreams come true

    ... Ik zit dagen lang in foetus houding als ik een geweldig boek(enserie) heb uitgelezen. Dus ja; grote invloed.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Parachutes schreef:
    Ik denk dat, dat heel erg aan de persoon ligt. Sommige personen laten zich beïnvloeden door boeken, andere niet. Daarbij zijn er gewoon over het algemeen mensen die zich sneller laten beïnvloeden dan andere mensen; ik denk dat, dat met deze stelling samen valt.


    --

    Kort antwoord? Ja
    Lang antwoord?


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Svale schreef:
    Voor sommige mensen misschien wel. Als iemand veel van lezen houdt en zich erg kan inleven in het verhaal en de personages, kan het wel invloed hebben.
    Maar veel mensen houden niet van lezen en als ze iets lezen, zal dat een verplichting zijn, bijvoorbeeld van school. Op die manier zullen ze zich er bij voorbaat al aan ergeren en niet genieten van het boek, waardoor het minder of geen invloed zal hebben.

    ^This.


    Quiet the mind, and the soul will speak.