• De stelling van deze week luidt:
    Boeken kunnen een grote invloed hebben op het gedrag

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Pantheon schreef:
    Jep en sommige films ook.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Zeker wel.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Ja, boeken kunnen zeker invloed hebben op je gedrag.


    I still think of the guitar bible.

    Eens, ze zeggen ook wel eens 'de kennis van boeken verrijkt de geest' en dat is ook zo, sommige personen in boeken(en films) worden als idool gezien door lezers/kijkers en dat kan zover gaan dat ze het gedrag gaan imiteren.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ja , maar je maakt nog steeds je eigen keuzes , die geen ander voor jou kan maken !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik denk series en films meer.


    Chaos is a ladder.

    Ja, dat zou best wel kunnen.
    Het ligt denk ik wel aan welk karakter de persoon heeft. Als je een hele sterke eigen wil hebt, zal je denk ik niet snel veranderen door een boek.
    Maar als je in het 'echte leven' al een soort meeloper bent, kan je best veranderen door een boek, ja.. Zeker als het boek zó goed geschreven is, dat je echt mee kan leven!

    hahaha ik denk soms wel weetje waarom nadat mijn vriendin the hungergames had gelezen begon ze superveel te eten en stak ze ineens mijn hand tussen haar sandwich :D

    Ligt er aan wat voor boek het is. Is het een boek waar drama in voor komt, en het blijft de hele tijd bij je, dan blijf je er steeds aan denken en blijft het steeds bij je.

    Dat ligt denk ik vooral aan de persoon. Als je een dromer bent denk ik dat het je sneller beinvloed. Bij mij in ieder geval wel. Ligt er ook aan wat voor boeken het zijn denk ik


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Ja, want dat heb ik zelf ook dus ja is vind van wel(H)

    Ja, bij mij in ieder geval wel. Ik ben er veel zelfverzekerder van geworden.


    I'm a fucking waste of space, I'm just a stupid kid

    Pantheon schreef:
    Jep en sommige films ook.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik denk van wel..
    Als ik een (goed) boek uit heb kijk ik toch wel anders naar dingen..
    Dus ik denk dat het wel invloed heeft :)

    Dat light heel erg aan de persoon. Sommigen worden beïnvloed door boeken, anderen misschien door website, films of videogames. Sommigen worden niet snel beïnvloed.


    Define "good".