• De stelling van deze week luidt:
    Boeken kunnen een grote invloed hebben op het gedrag

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja, maar dan moet je ze natuurlijk wel lezen. :'D Verder ben ik het er helemaal mee eens.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Boeken kunnen een
    grote invloed hebben
    op het gedrag

    Nee helemaal niet want, je leest een boek omdat je het leuk lijkt niet om iets te veranderen emn tenslote je moet blij zijn vn wat je hebt xD

    Eeeeeensch. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Pantheon schreef:
    Jep en sommige films ook.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Best wel mee eens, maar films beïnvloeden meer.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Pantheon schreef:
    Jep en sommige films ook.


    “Things never happen the same way twice.”

    Boeken, nee. Films, duidelijke ja!


    ' Nyctophilia '

    Anarose schreef:
    Ja. Geen discussie mogelijk, gewoon ja.


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    ik denk dat boeken wel invloed op je kunnen hebben, er zijn namelijk boeken/(onderwerpen) die je 'kunnen raken' waardoor je 'anders' naar een situatie gaat kijken. En je referentiekader dus veranderd, waardoor het dus invloed kan hebben op je gedrag... (omdat als je het boek niet had gelezen, je misschien niet zo had gereageerd).. ik hoop dat iemand mij beetje snapt:)


    Never depend on others too much. Because someday you will have to walk alone

    Ik denk van niet, of je moet erg makkelijk beïnvloedbaar zijn?


    4:21 ''We'll be alright''

    YupxD


    Zien zonder gezien te worden.

    Invloed heeft het maar of het groot is, dat denk ik niet.


    Always follow your heart, it tells what you truly want the most.

    Parachutes schreef:
    Ik denk dat, dat heel erg aan de persoon ligt. Sommige personen laten zich beïnvloeden door boeken, andere niet. Daarbij zijn er gewoon over het algemeen mensen die zich sneller laten beïnvloeden dan andere mensen; ik denk dat, dat met deze stelling samen valt.


    Tijd voor koffie.

    Alles heeft invloed op je gedrag. Boeken dus ook. Daarom zijn we allemaal verschillend.


    "Once you learn the ability to not give a fuck, life gets epic." ~A Random Youtube Comment

    Ik denk dat het echt per boek verschillend is. Ik lees echt ontzettend veel. Ik leef me ook ontzettend in wanneer ik lees. Maar zodra ik mijn boek dichtdoe is dat gevoel weer weg. Wel zijn er enkele uitzonderingen. Dan ben je zo gehecht aan een personage en bewonder je hem/haar zo erg, dat je je er inderdaad wel een beetje kan naar gaan gedragen. Maar dan is het meer dan je een of twee eigenschappen overneemt, en niet dat je het hele personage overneemt. Maar dit is hetzelfde als je met andere mensen omgaat, bij de ene gedraag je je ook anders dan bij de ander, en soms verander je omdat je veel met een bepaalde persoon omgaat.


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars