• De stelling van deze week luidt:
    Alles is relatief, je kunt overal je twijfels bij zetten, want niks is zeker.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, bij sommige dingen zijn er twijfels, zoals geloof. Er zijn ook dingen waar alles gewoon vast staat, zoals de dood (En ik bedoel niet wat daarna komt, maar meer dood neervallen).


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Pantheon schreef:
    Eigenlijk kan je over alles twijfelen. Zelfs dingen die vast staan.


    comfort in c h a o s

    Sinds wanneer zit Quizlet in Lost?


    Your make-up is terrible

    Nee. Bayern is landskampioen. Daar is geen twijfel over mogelijk. :Y)


    ars moriendi

    De enige zekerheid in het leven is dat je doodgaat :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Over het 'feit' dat iedereen doodgaat: dat iets altijd zo geweest is, gaat niet zeggen dat het vaststaat. De zon gaat ook iedere morgen op, maar dat betekent niet dat dat altijd zo zal blijven. Natuurlijk is het uiterst onwaarschijnlijk dat een levend iets ooit onsterfelijkheid bereikt, maar het staat echter niet vast. Daarbij: wie zegt dat dode mensen ook werkelijk dood zijn en niet naar een andere dimensie teleporteren of whatever? Niemand kan het zeggen, want het is niet te bewijzen :Y). Misschien bestaat de wereld om je heen niet eens en leven we in een soort matrix. Niemand die het weet. Heel flauw, maar probeer maar iets te bewijzen op die manier.


    i put the fun in funeral

    iHeartNouis schreef:
    Oneens
    Sommige dingen zijn gewoon zo en staan gewoon vast, daar kun je niet over twijfelen




    Zoals dat het regent buiten. Bij sommige dingen zijn er gewoon voor iedereen zichtbare bewijzen.


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    Audacity schreef:
    Over het 'feit' dat iedereen doodgaat: dat iets altijd zo geweest is, gaat niet zeggen dat het vaststaat. De zon gaat ook iedere morgen op, maar dat betekent niet dat dat altijd zo zal blijven. Natuurlijk is het uiterst onwaarschijnlijk dat een levend iets ooit onsterfelijkheid bereikt, maar het staat echter niet vast. Daarbij: wie zegt dat dode mensen ook werkelijk dood zijn en niet naar een andere dimensie teleporteren of whatever? Niemand kan het zeggen, want het is niet te bewijzen :Y). Misschien bestaat de wereld om je heen niet eens en leven we in een soort matrix. Niemand die het weet. Heel flauw, maar probeer maar iets te bewijzen op die manier.

    Ja, als je alles op die manier bekijkt, hebben de begrippen "altijd", "zekerheid" en "nooit" niet eens betekenis. Vind dit allemaal wel heel zweverig allemaal.


    ars moriendi

    Bayern schreef:
    (...)
    Ja, als je alles op die manier bekijkt, hebben de begrippen "altijd", "zekerheid" en "nooit" niet eens betekenis. Vind dit allemaal wel heel zweverig allemaal.


    In de praktijk gaat het ook niet echt op, maar zo gaan dat soort dingen in de filosofie. Als je er op een empirische manier naar kijkt, zou je het oneens kunnen zijn, maar theoretisch gezien staat niets vast.


    i put the fun in funeral

    Eens.
    Hoewel dit (soms) nogal vergezocht is en deprimerend klinkt. x'D

    [ bericht aangepast op 7 april 2013 - 17:08 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Eens

    Anarose schreef:
    Je gaat uiteindelijk dood. Alleen dat is al zo zeker dat er geen twijfels over mogelijk zijn. Dus nee, niet alles is relatief.


    Tell me about it, stud.

    Tuurlijk kan dat, maar ligt gewoon aan de persoon zelf, of deze er behoefte aan heeft om over iets te twijfelen. Misschien dat ik wel over heel veel andere dingen twijfel dan mijn ouders bijvoorbeeld.
    Je kunt natuurlijk zo zijn dat je overal vraagtekens bij zet, maar dat is voor mij net iets té diep.


    Deep inside, I've never felt alive

    Anarose schreef:
    Je gaat uiteindelijk dood. Alleen dat is al zo zeker dat er geen twijfels over mogelijk zijn. Dus nee, niet alles is relatief.


    Maar leeft je ziel en herinnering niet voort?
    Ik ben met de stelling eens.

    Eens.


    Tijd voor koffie.