• De stelling van deze week luidt:
    Alles is relatief, je kunt overal je twijfels bij zetten, want niks is zeker.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Audacity schreef:
    (...)

    Dat was Descartes :].

    Close enough :'D


    Take me to wonderland

    Folklore schreef:
    Ja, je kunt overal en altijd over dingen twijfelen. Maar je kunt dingen zelf zo zeker maken als je zelf wilt. Als jij bijvoorbeeld besluit te twijfelen over je relatie, dan voel je je niet zeker. Als je vertrouwen hebt in je relatie, kun je er heel zeker van zijn dat jullie bij elkaar blijven.
    Zekerheid is eigenlijk best ruim op te vatten. Je kunt zeker zijn over je relatie, maar in werkelijkheid is het natuurlijk niet zeker dat jullie voor altijd samen zijn. Want je kunt ook onder een auto komen en dan ben je dood. Dus nee, niks is zeker, maar als je overal over twijfelt leef je eigenlijk voortdurend in angst.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Eens en Oneens. Want sommige dingen staan vast, maar doordat ik deze stelling lees, twijfel ik aan dingen waaraan je eigenlijk niet hoeft aan te twijfelen.


    I'm cursed with the burning-stroopwafel-spell

    Haha, daar hadden we het laatst nog over bij filosofie. 'Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niks zeker weet.' Je kunt overal je twijfels achter zetten. Wie zegt dat dit leven echt is? Misschien leven we wel allemaal in een grote droom. Misschien bestaan we niet echt, maar lijken we te bestaan. In ieder geval zou je in feite overal aan moeten twijfelen, want niks is zeker. Het enige wat echt zeker is, is dat we niks zeker weten.

    Oh lol, anderen hadden het hier ook over gehad zie ik haha

    [ bericht aangepast op 12 april 2013 - 21:31 ]


    The sun will rise and we will try again.

    030513 schreef:
    Haha, daar hadden we het laatst nog over bij filosofie. 'Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niks zeker weet.' Je kunt overal je twijfels achter zetten. Wie zegt dat dit leven echt is? Misschien leven we wel allemaal in een grote droom. Misschien bestaan we niet echt, maar lijken we te bestaan. In ieder geval zou je in feite overal aan moeten twijfelen, want niks is zeker. Het enige wat echt zeker is, is dat we niks zeker weten.


    Nee, dit is geen droom.
    Om te dromen, heb je moet je denken, om te denken, gebruik je je hersenen. Als je hersenen, organen hebt, dan leef je. Als je leeft, dan besta je.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Charitable schreef:
    (...)

    Nee, dit is geen droom.
    Om te dromen, heb je moet je denken, om te denken, gebruik je je hersenen. Als je hersenen, organen hebt, dan leef je. Als je leeft, dan besta je.


    Maar misschien is dit maar schijn. Ik zeg voornamelijk wat er allemaal bij filosofie gezegd wordt, dat maakt je helemaal gek haha :p


    The sun will rise and we will try again.

    030513 schreef:
    (...)

    Maar misschien is dit maar schijn. Ik zeg voornamelijk wat er allemaal bij filosofie gezegd wordt, dat maakt je helemaal gek haha :p


    Dat je hersenen werken? Het woord "schijn", in de betekenis die jij gebruikt, heeft geen vaste definitie, denk ik. Wat als dromen wel echt zijn? Zoals de Romeinen geloofden, voortekenen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Charitable schreef:
    (...)

    Dat je hersenen werken? Het woord "schijn", in de betekenis die jij gebruikt, heeft geen vaste definitie, denk ik. Wat als dromen wel echt zijn? Zoals de Romeinen geloofden, voortekenen?


    En wat als ze dat niet zijn? Ik snap je hoor en ik ben het ook met je eens, maar ik reageerde vooral vanuit het standpunt vanuit wat mensen. :p Gedeeltelijk ben ik het met jou eens, maar gedeeltelijk ook niet haha.


    The sun will rise and we will try again.

    Het klopt wel vind ik. Maar je moet er niet teveel over nadenken anders leef je zo'n beetje in angst, en je moet juist ervan genieten. Vroeger dacht ik hier altijd heel veel over na, en zat er echt op te broeden xD Toen bedacht ik altijd. Wat als alles 1 grote droom is en je denkt dat je in een lichaam zit maar eigenlijk je geest dit droomt. Enzo.

    [ bericht aangepast op 12 april 2013 - 22:11 ]


    I do what I want, whenever I want and I don't care.

    Loloki schreef:
    Het klopt wel vind ik. Maar je moet er niet teveel over nadenken anders leef je zo'n beetje in angst, en je moet juist ervan genieten. Vroeger dacht ik hier altijd heel veel over na, en zat er echt op te broeden xD Toen bedacht ik altijd. Wat als alles 1 grote droom is en je denkt dat je in een lichaam zit maar eigenlijk je geest dit droomt. Enzo.


    Zelfs als het een droom is, kun je er maar het beste van maken zeker?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eens


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Charitable schreef:
    (...)

    Zelfs als het een droom is, kun je er maar het beste van maken zeker?


    Tuurlijk ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Charitable schreef:
    (...)

    Zelfs als het een droom is, kun je er maar het beste van maken zeker?

    Ja idd daarom leef ik mijn leven. En geniet er vollop van ;)


    I do what I want, whenever I want and I don't care.

    Charitable schreef:
    (...)

    Nee, dit is geen droom.
    Om te dromen, heb je moet je denken, om te denken, gebruik je je hersenen. Als je hersenen, organen hebt, dan leef je. Als je leeft, dan besta je.


    Wie zegt dat je hersenen nodig hebt om te dromen? Dat baseer je alleen op kennis en dus op niks.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Wie zegt dat je hersenen nodig hebt om te dromen? Dat baseer je alleen op kennis en dus op niks.


    Oh God, deze discussie leidt naar nergens ^^ Maar goed, hier kom ik dus:
    Wie heeft gezegd dat kennis niets is? Kennis staat vast, is er dus. Ga jij erover twijfelen over het feit of dat er een soort ding bestaat waarin je kunt zitten? Beter genaamd een stoel? Over de naam kun je twijfelen, maar niet over het feit dat het bestaat.

    [ bericht aangepast op 12 april 2013 - 22:35 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried