• De stelling van deze week luidt:
    Alles is relatief, je kunt overal je twijfels bij zetten, want niks is zeker.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Je kunt overal over twijfelen, maar waarom zou je?


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Oneens, er zijn nou eenmaal dingen die vaststaan. Gras is groen, dit is Nederland enzovoort. Tuurlijk zijn er ook genoeg dingen waar wel over te twijfelen valt, maar je kan niet aan alles twijfelen.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ik weet niet echt of ik er wel of niet mee eens ben, je hebt dingen waarbij je niet hoort te twijfelen omdat ze wel vast staan.
    Bijvoorbeeld de evolutie theorie. Het is onderzocht en het staat vast. Maar je kunt daar best makkelijk je twijfels bij trekken.
    Zoals heeft god dat mischien dan gedaan of is het spontaan gebeurt. Dus eigenlijk sommige dingen staan vast maar
    sommige dingen kun je wel over twijfelen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Eens, ik heb veel te veel filosofie gehad om dit nog anders te zien. Bedankt Descartes :'l


    Caution first, always.

    Pantheon schreef:
    Eigenlijk kan je over alles twijfelen. Zelfs dingen die vast staan.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    xChocolat schreef:
    Oneens. Sommige dingen staan gewoon echt vast. Zoals de kleur van je ogen.


    Oneens met deze mening. Is het blauw dat jij ziet ook het blauw dat ik zie? (:
    We zouden 'blauw' moeten operationaliseren voordat we 'blauw' kunnen beoordelen.
    Dus ook eens met de stelling.


    Nov 19 | I wonder about you, quiet girl.

    Pantheon schreef:
    Eigenlijk kan je over alles twijfelen. Zelfs dingen die vast staan.


    “Things never happen the same way twice.”

    Anarose schreef:
    Je gaat uiteindelijk dood. Alleen dat is al zo zeker dat er geen twijfels over mogelijk zijn. Dus nee, niet alles is relatief.


    Maar wat is dood? Iedereen ziet iets anders in de dood. Sommigen een volgend leven, anderen dat je als geest verderleeft. Daar bestaan ook twijfels over.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    xChocolat schreef:
    Oneens. Sommige dingen staan gewoon echt vast. Zoals de kleur van je ogen.


    Nee hoor.^^
    Kleur is net iets dat niet vast staat. (nerd) Kleur op zich bestaat niet. Alles wordt bepaald door het licht. Dus dit toont ergens toch al aan dat heel wat zaken relatief zijn, ook die dat zeker lijken en dat je inderdaad overal je twijfels bij kunt zetten. Eens dus.

    [ bericht aangepast op 9 april 2013 - 14:08 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Sommige dingen STAAN gewoon vast. Zoals dat Bart De Wever burgemeester is van Antwerpen, en dat ik Leah heet. Over zo'n dingen twijfel je niet, dat is gewoon zo.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Charitable schreef:
    Sommige dingen STAAN gewoon vast. Zoals dat Bart De Wever burgemeester is van Antwerpen, en dat ik Leah heet. Over zo'n dingen twijfel je niet, dat is gewoon zo.


    Maar wat als dat tegen je gelogen is? Of wat als je hele leven eigenlijk een droom is? :]


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Maar wat als dat tegen je gelogen is? Of wat als je hele leven eigenlijk een droom is? :]


    Van mijn naam, zou dat kunnen, maar van de burgemeester niet.
    Een burgemeester leid de gemeenteraad e.d. De Wever leid de gemeenteraad in Antwerpen, dus is hij burgemeester ^^
    Dat we bestaan, is ook echt, een feit:

    Dubito ergo cogito, cogito ergo sum.

    Of niet soms ^^

    [ bericht aangepast op 9 april 2013 - 14:43 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    iHeartNouis schreef:
    Oneens
    Sommige dingen zijn gewoon zo en staan gewoon vast, daar kun je niet over twijfelen


    true


    Be Your Own Anchor

    Charitable schreef:
    (...)

    Van mijn naam, zou dat kunnen, maar van de burgemeester niet.
    Een burgemeester leid de gemeenteraad e.d. De Wever leid de gemeenteraad in Antwerpen, dus is hij burgemeester ^^
    Dat we bestaan, is ook echt, een feit:

    Dubito ergo cogito, cogito ergo sum.

    Of niet soms ^^


    Ik weet dat ik besta ja, maar niet of jij bestaat :p.


    i put the fun in funeral

    Je zou aan iedereen en alles kunnen twijfelen maar dan heb je wel echt een kut leven.


    "Ignite, my love. Ignite."