• De stelling van deze week luidt:
    Door alle sociale media verliest de mens het contact met de 'echte' wereld

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben het er niet mee eens al zijn er mensen waarbij dit wel gebeurt, maar lang niet allemaal. De meeste mensen gaan naar school of gaan werken en daar ga je meestal sowieso sociaal mee doen.


    Take me to wonderland

    Het hangt ervan af hoe je het gebruikt.

    Ik zou bijvoorbeeld zonder msn/skype/fb contact verloren hebben met vriendinnen terwijl ik nu via die dingen met hen praat. En het ook gebruik om afspraken te maken om elkaar te zien in het echte leven.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    niet mee eens, dat verschild per mens en het ligt er aan hoe je het gebruikt.
    de meesten contacten/vrienden van mij wonen ver weg, dus anders spreek ik ze maar af en toe. ik zou ze ook liever naar ze toe gaan om ze echt te spreken,, maarja, dat kan gewoon lang niet altijd.


    me: 5% reality, 95% dreams

    Wat is 'de echte wereld' volgens jullie? Is het tegenwoordig niet heel erg echt dat je vanuit Nederland met mensen uit bijv. Canada kunt cammen? Is het niet behoorlijk echt dat je op het NOS journaal kunt zien wat er in de wereld gebeurt?

    Qua spellen en games kun je het zelf beslissen: besteed je je tijd aan de virtuele wereld of aan je vrienden 'face to face'.

    Je kunt social media etc. benutten en bekijken op verschillende manieren, soms krijg je er meer controle door over de wereld, soms raak je verward of onwetend, zo is het nou eenmaal.

    /mijn mening/


    Forget all the reasons why it won't work and believe that one reason why it will....

    Over een paar jaar kunnen we niet meer praten, alleen communiceren via de telefoon.
    Eens.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Deels eens, deels oneens.
    Het is maar net hoe je met social media omgaat.


    Tell me about it, stud.

    jokaloka schreef:
    Eens. Er zijn een hoop mensen die zeven dagen in de week, vierentwintig uur per dag achter hun laptop zitten en contact met de buitenwereld vermijden. Ook kunnen ze vaak niet eens meer fatsoendelijk Nederlands schrijven door de whatsapp taal.
    Het is fatsoenlijk. Volgens mij begin jij de whatsapp taal gewoon te krijgen?


    Some people are art and do art at the same time

    Oké, Cathedra, daar moest is dus zo hard om lachen hé. Hahah

    [ bericht aangepast op 14 april 2013 - 20:01 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Michonne schreef:
    Nee, vanwege de smartphones. Zonder die dingen was de social media niet eens zo groot geworden en zat niet iedereen constant achter zo'n ding.


    Dit ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik denk dat dat geheel je eigen keuze is. Als je er voor kiest meer tijd door te brengen op social media dingen, en dus minder contact hebt met de 'echte' wereld, dan is dat je eigen schuld


    Be Your Own Anchor

    Niet mee eens, want je komt toch met mensen en vrienden in aanraking met school, werk, buitenlaptopse uitstapjes enz. Mensen zitten niet voortdurend achter de laptop. De meeste mensen hebben nog een echt leven.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Kwijt schreef:
    Niet eens. Wat ik wel vind, is dat de mens veel te afhankelijk is geworden van Social Media.


    Nypmh > Yaspis

    Parachutes schreef:
    Mee eens, maar dit is vooral van toepassing op de nu nog wat jongere kinderen en de generaties die nog gaan komen, omdat zij met de social media en de technische vooruitgangen (of achteruitgangen op real life gebied) op zullen groeien.
    Veel jongeren kunnen niet normaal communiceren, tenzij via whatsapp. Ik ben wel benieuwd hoe de wereld er over twintig jaar uitziet, eigenlijk.
    Ik zeg trouwens niet dat ik er zelf niet aan mee doe, want dat doe ik wel. Maar ik laat mijn leven er niet door leiden en er zijn veel mensen die daar wel naar neigen.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    xChocolat schreef:
    Half. Dat iemand het contact met de "echte wereld" verliest komt wel voor. Maar het gebeurt lang niet met iedereen.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Beide. Door de sociale media komen er zoveel roddels in de wereld dat je niet weet wat echt is en wat niet. Personen doen zich anders voor dan ze zijn. Al is media wel handig op met andere mensen contact te houden, of op de hoogte te blijven van nieuws van je favo zanger/acteur...

    We zouden meer 'echt' contact moeten hebben, gsm's en spul is alleen handig om snel wat te vragen of regelen...


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.