• De stelling van deze week luidt:
    Door alle sociale media verliest de mens het contact met de 'echte' wereld

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mee eens. In mijn jeugd was je populair als je een mobiel had. Nu word er nauwelijks nog buiten gespeeld. Alleen maar gamen, twitter, facebook enz. Door echt met mensen te praten ( face-to-face ) heb je verbaal en non-verbaal contact. Non-verbaal is nodig om anderen te begrijpen. Daar 'praten' we mee. Smiles kan iedereen anders interpreteren.
    (mijn mening, erg zonde allemaal, Wil niet eens weten hoe mijn kinderen gaan worden)


    Never depend on others too much. Because someday you will have to walk alone

    Fourtris schreef:
    Ik verlies eerder het contact met de echte wereld door boeken.


    Muziek is mijn zuurstof

    Hellemaal eens met KellyBelly

    Eens maar oke… xD

    Ik vind van wel, wamt het is niet echt 'sociaal'.
    Bijvoorbeeld in een café alleen bezig met je Facebook vrienden en niet met je echte die bij je zitten.
    En het is ook niet erg sociaal om in een donkere kamer alleen maar te Tweeten.
    We zouden meer vriendschappen moeten sluiten in 'het echte leven'.


    "You can't avoid death, when you're digging your own grave."

    Barnabas schreef:
    Over een paar jaar kunnen we niet meer praten, alleen communiceren via de telefoon.
    Eens.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mee eens omdat kleine kinderen nu al alles met hun telefoon doen en als ze buiten zijn praten ze niet of spelen ze niet maar zitten ze op hun telefoon.
    Toen ik nog tijd had om naar buiten te gaan, speelde ik buiten met vriendinnen en maakte ook kennis met nieuwe kids, Nu zie ik dat niet gebeuren. Want ze hebben toch al FB vrienden.


    Let it echo from the wall to your ear.. and tell me your greatest fears!

    eens, mensen zitten te vaak achter computer of laptop of mobiel. ik lees liever een boek. veel mensen zijn ook niet aanspreekbaar als ze achter hun electronica zitten.


    if you don't watch out, they will kill you

    KellyBelly schreef:
    Ben ik het niet mee eens. School, werk, daar kom je ook in aanraking met mensen. En via sms, whattsapp hou je ook nog gewoon contact met andere. En wat is er tegenwordignog te doen in de "echte wereld"? Erg weinig voor de jeugd om eerlijk te zijn.

    (eigen mening)

    Oneens

    Oneens, na mijn idee vergroot het juist de sociale contact in de echte wereld. Het is bijvoorbeeld veel makkelijker om dingen af te spreken via whatsapp ofzo, om elkaar op school of werk speciaal te moeten spreken om af te spreken.


    Alleen maar tranen van geluk

    Het ligt er een beetje aan vind ik.. Het is echt suuuuper handig om zo met vriendinnen in contact te zijn of mensen van school enzo (hoera)
    Maar als ik gezellig met m´n vriendinnen zit te kletsen vind ik het wel heel ongezellig als we ook nog heel de tijd met onze telefoon in de hand zitten te whatsappen of facebooken(N)

    Eens! Mensen worden veel langzamer als ze de hele tijd op die schermpjes kijken en ze worden er ook niet bepaald slimmer door. Niks persoonlijks hoor maar ik merk dit op mijn sgool.


    DirectioneRusher

    D1R3CT10N3R schreef:
    Eens! Mensen worden veel langzamer als ze de hele tijd op die schermpjes kijken en ze worden er ook niet bepaald slimmer door. Niks persoonlijks hoor maar ik merk dit op mijn sgool.


    Bij jou heeft dat blijkbaar ook effect, aangezien je school verkeerd hebt gespeld.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Beide, voor veel mensen is dit nu de ''echte wereld'' en de gang van zaken en een goede manier om met mensen te communiceren. alleen basisschool kinderen die al met Iphone's rond lopen, hun eigen Ipad en laptop hebben vind ik echt onzin.


    ~