• De stelling van deze week luidt:
    Wiskunde moet weer een keuzevak worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Thorn schreef:
    (...)

    Natuurlijk heb je wel iets aan bewijzen. Als je iets moet berekenen, moet je een tactiek hebben dat te berekenen, en vandaar dus dus die bewijzen...



    Die bewijzen zijn echt wel nutteloos:
    1) Het is al bewezen door een of andere oude Griek die er zijn tijd en energie in wou steken.
    2) Leerlingen moeten die om onduidelijke redenen van buiten kennen.
    3) Rechtstreeks gevolg van 2) Leerlingen halen slechte resultaten.
    4) En als laatste, als het aan mij lag waren die bewijzen al lang afgeschaft wegens 'gebrek aan educatieve waarde'.


    I'm your worst nightmare, but your best fantasy...

    PurpleRose1D schreef:
    (...)


    Die bewijzen zijn echt wel nutteloos:
    1) Het is al bewezen door een of andere oude Griek die er zijn tijd en energie in wou steken.
    2) Leerlingen moeten die om onduidelijke redenen van buiten kennen.
    3) Rechtstreeks gevolg van 2) Leerlingen halen slechte resultaten.
    4) En als laatste, als het aan mij lag waren die bewijzen al lang afgeschaft wegens 'gebrek aan educatieve waarde'.


    1) het algemene is bewezen, als jij wiskundige dingen maakt, met andere vormen, is het nog niet bewezen, dus heb je het algemene bewijs nodig
    2) leerlingen moeten dat van buiten kennen omdat het basiskennis is
    3) kan je evengoed over Frans zeggen.
    4) lees 1) en 2)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    PurpleRose1D schreef:
    (...)


    Die bewijzen zijn echt wel nutteloos:
    1) Het is al bewezen door een of andere oude Griek die er zijn tijd en energie in wou steken.
    2) Leerlingen moeten die om onduidelijke redenen van buiten kennen.
    3) Rechtstreeks gevolg van 2) Leerlingen halen slechte resultaten.
    4) En als laatste, als het aan mij lag waren die bewijzen al lang afgeschaft wegens 'gebrek aan educatieve waarde'.


    Drie is een overhaaste generalisatie en dus een drogreden en daarom ongeldig. Ikzelf sta op het moment afgerond een 8 voor wiskunde en veel kinderen uit mijn klas scoren gewoon goed voor wiskunde. Het zijn maar enkelen die er niet goed in zijn en/of gekozen hebben voor het laagste niveau van wiskunde (bij ons is dat Wiskunde C)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben zelf heel slecht in Wiskunde.
    En ben geneigd om "Ja" te zeggen.
    Maar Wiskunde is wel een heel belangrijk vak.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef