• De stelling van deze week luidt:
    Wiskunde moet weer een keuzevak worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Oneens/eens.
    Ik vind dat het tot op bepaalde leeftijd echt wel verplicht moet zijn.
    Dat je het daarna kan laten vallen, oke, maar dan zou ik het nog vrij hoog nemen, 15 of 16.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ja ik herken dit echt precies! Ik ben heel slecht erin. En als ik geen voldoende voor wikunde haal kan ik mischien niet over. En dat is nou echt heel jammer -_-


    I do what I want, whenever I want and I don't care.

    Requille schreef:
    Eens. Bij mij was het een keuzevak en ik heb het laten vallen. Ik vind Wiskunde nogal nutteloos op sommige gebieden en het zou voor mensen die er zwaar slecht in zijn onmogelijk worden om te slagen. Het eind examen is er al lastiger op geworden nu de grens van slagen hoger is gezet. Bovendien vind ik het ook overbodig als je naast Wiskunde ook Economie hebt. Op mijn vervolg opleiding heb ik nu rekenen en dat is al verre van Economie.


    Ik woon in België en volg een economische richting met zware wiskunde. De wiskunde vindt ik niet overbodig. Als je wiskunde niet meer hebt, vergeet je sommige basisdingen zeer snel. In mijn klas zijn er zelfs mensen die niet eens meer fatsoenlijk kunnen cijferen. Terwijl cijferen wel handig kan zijn, bijvoorbeeld als je geen rekenmachine bij de hand hebt. Volgens mij moet wiskunde een verplicht vak blijven.Maar het moet daarvoor niet zo uitgediept zijn en men moet minder met een rekenmachine werken. Er zijn mensen die al voor de minste bewerking een rekenmachine in de hand nemen.


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    eens!
    sommige mensen worden nu gedwongen op een lager niveau te gaan zitten, alleen omdat ze wiskunde echt niet kunnen. terwijl je dat heus niet voor elke studie nodig hebt.
    ikzelf heb dyscalculie, maar moet nu wel wiskunde doen, en dat is echt een probleem. ik haal alleen maar drieën voor dat vak, en als ik het kon laten vallen zou de kans dat ik havo haal veel groter zijn.
    ik vind dat mensen zelf de kans moeten hebben om te kiezen, waarom zou je iemand iets aan proberen te leren wat diegene toch totaal niet kan? want echt, als je dyscalculie hebt kun je nog zoveel oefenen als je wilt, het word echt niet beter. hetzelfde geld voor dyslectie. het zou goed zijn als het onderwijs veel meer keek naar de kwaliteiten van een leerling: hetgeen verbeteren waar iemand goed in is dus. niemand gaat later iets doen wat hij/zij toch niet kan. dingen die je toch niet gaat gebruiken zou je eerder af moeten kunnen laten vallen.


    me: 5% reality, 95% dreams

    Puckett schreef:
    Volgens mij kan het nog, wanneer je een C&M pakket hebt.
    Maar ik ben het ermee eens. Niet gewoon voor mezelf, maar stel dat je echt een ramp bent in wiskunde en alleen maar onvoldoendes haalt. Hoe moet je dan ooit slagen voor je examens?


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Tegen, het is voor alles in het leven belangrijk, niet alleen voor je beroep maar ook daarbuiten. Iedereen moet hier dus voldoende basiscapaciteit in hebben.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Op mijn school is het al een keuzevak, ik kon kiezen tussen wiskunde of Duits. Ik heb natuurlijk Duits gekozen. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Wiskunde heb je namelijk bij lang niet alle opleidingen nodig en weinig uitwerkingen zul je daadwerkelijk in je dagelijks leven gaan gebruiken. Wel ben ik ervan overtuigd dat het rekenen dan beter de plaats van wiskunde (als verplicht vak, in dit geval) in kan nemen. Dit gebruik je namelijk wel in je dagelijks leven en heb je ook bij veel meer dingen nodig. Wat anderen ook wel zeggen: als het goed is, ben je zelf ook slim genoeg om de goede keuze te maken.

    [ bericht aangepast op 22 april 2013 - 16:10 ]


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Taiteilijan schreef:
    Eens. Ik denk dat ze meer tijd moeten stoppen in rekenen, dat is, in mijn ogen, veel nuttiger dan wiskunde. Wiskunde is bij C&M op de havo een keuzevak en ik ben daar heel blij om. Ik blijf dit jaar zitten en ik kán gewoon echt geen wiskunde. Ik ben met m'n hakken over de sloot overgegaan door dat vak en hoeveel moeite ik er ook in steek, het lukt mij niet.


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    xTWIloverx schreef:
    (...)

    Ik woon in België en volg een economische richting met zware wiskunde. De wiskunde vindt ik niet overbodig. Als je wiskunde niet meer hebt, vergeet je sommige basisdingen zeer snel. In mijn klas zijn er zelfs mensen die niet eens meer fatsoenlijk kunnen cijferen. Terwijl cijferen wel handig kan zijn, bijvoorbeeld als je geen rekenmachine bij de hand hebt. Volgens mij moet wiskunde een verplicht vak blijven.Maar het moet daarvoor niet zo uitgediept zijn en men moet minder met een rekenmachine werken. Er zijn mensen die al voor de minste bewerking een rekenmachine in de hand nemen.


    Economie heeft al de basis dingen qua formules en cijferen. Onze Wiskunde had dat juist helemaal niet, dan was het meteen wortels pythagoras en weet ik veel allemaal. Ohja, en het berekenen van hoe lang de schaduw van een boom is. Want in mn toekomst ga ik ook echt de schaduw van een boom berekenen.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Ik ben het ermee eens. Wiskunde is dan niet mijn favoriete vak, maar het is SUPER belangrijk. Net zoals mijn wiskundeleraar van vorig jaar zei: Wiskunde zit in alles, daarom is het ook zo belangrijk. Mijn zus bijvoorbeeld wou heel graag doktersassistente of dierenarts worden, maar dat kon niet omdat ze geen wiskunde heeft gehad. Ik wil niet dat zoiets mij of anderen gebeurt alleen omdat je wiskunde niet had :S


    The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. - Capt. Jack Sparrow.

    Eens, want ik doe niet dagelijks de abc formule op straat ofzo en dat is bij nederlands en engels wel het geval... Ik vind dat rekenen daarvoor in de plaats moet komen, maar dat is bij mij op school al alleen is wiskunde wel nog steeds verplicht... maar ik vind het niet eerlijk voor de mensen die niet goed in wiskunde zijn... want zo vaak gebruik je het niet tenzij je architect of iets technisch word. En bij economie krijg je de formules al uitgelegd die je ook bij wiskunde krijgt....

    De jeugd van tegenwoordig zou dan nóg dommer zijn dan ze/we al zijn. (cat)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Courtesy schreef:
    Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Wiskunde heb je namelijk bij lang niet alle opleidingen nodig en weinig uitwerkingen zul je daadwerkelijk in je dagelijks leven gaan gebruiken. Wel ben ik ervan overtuigd dat het rekenen dan beter de plaats van wiskunde (als verplicht vak, in dit geval) in kan nemen. Dit gebruik je namelijk wel in je dagelijks leven en heb je ook bij veel meer dingen nodig. Wat anderen ook wel zeggen: als het goed is, ben je zelf ook slim genoeg om de goede keuze te maken.


    Daarbij vind ik wel dat jongeren er bij hun profielkeuze goed over voorgelicht moeten worden, aangezien het wel een heel erg belangrijk vak is en je het voor heel erg veel studies nodig hebt. Maar wanneer je echt door wiskunde zou blijven zitten, vind ik dat het mogelijk gemaakt moet worden om het te kunnen laten vallen.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Liberacorpus schreef:
    (...)

    Maar wanneer je echt door wiskunde zou blijven zitten, vind ik dat het mogelijk gemaakt moet worden om het te kunnen laten vallen.


    Zo kun je ook beginnen over Nederlands, Latijn,...
    Als je niet goed bent in Nederlands, ga je daar ook voor blijven zitten als je slechte punten hebt. Net zoals bij Wiskunde.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried