• De stelling van deze week luidt:
    Wiskunde moet weer een keuzevak worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Taiko schreef:
    Ik zit in belgie op school :S, hier heb je Frans als hoofdvak en Engels als bijvak dat is pas erg vergeleken met wiskunde
    (ookal haat ik wiskunde :|)

    Het is maar logisch dat Frans een hoofdvak is als de helft van ons land Frans praat?
    Dan is het toch maar logisch dat je vier uur Frans hebt en twee uur Engels in plaats van vica versa?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Praelectio schreef:
    Eens. Ik ben een ramp in wiskunde en mijn opleiding heeft er ook nog eens totaal niks mee te maken. Ik heb het later niet nodig. Daarbij wordt het bij mij volgend jaar verplicht, dus mijn kansen op een rapport zonder onvoldoendes zijn mininiem.
    Wiskunde is niet bij alles nodig, dus als je er een keuzevak van maakt zou dat juist goed zijn. In plaats daarvan zou je altijd nog rekenvaardigheid kunnen geven. Want zeg nou zelf, wie gaat later nou worteltrekken?

    Tandartsen =3
    Maar het zou idd een keuzevak moeten worden (vooral bij havo, vwo snap ik nog wel). Anders komen er toch wel mensen met dyscalculie klagen. Wiskunde C slaat toch nergens op (voor zover ik weet). Voor veel opleidingen is wiskunde B wel handig, maar als je er later toch niks mee gaat doen... Al helemaal met die nieuwe regels.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    oneens. Je hebt de basiskennis van wiskunde hard nodig, je hele leven lang. ik heb net mijn profiel gekozen (EM, yay) na drie jaar verplicht wiskunde, en ik heb niet het gevoel dat ik in deze tijd genoeg wiskundekennis heb vergaard voor de rest van mijn leven stel dat ik wiskunde zou laten vallen, daar zou ik later echt last van krijgen. en ik ben niet van plan een vervolgopleiding waar veel wiskunde bij komt kijken te gaan doen. dit gaat gewoon om het toepassen van wiskunde in je alledaagse leven. belastingaangifte doen, berekenen of de nieuwe badkuip schuin door de deur kan, de ideale hoek bij knikkeren... ik vind de basiskennis die je op school leert, een essentieel deel van je opleiding.


    Xanh ---> Zeleni

    iHeartNouis schreef:
    Oneens!
    Men moet beseffen hoe belangrijk het is en waar je het allemaal voor nodig hebt. Het heeft ook met systematisch denken te maken.

    Misschien is het nog belangrijker dan Engels en Nederlands.
    Dit.


    Some people are art and do art at the same time

    Op speciaal onderwijs kun je niks kiezen. Niks mag, en alles moet. Het is bij ons ook best wel makkelijk.


    Despair into your memories, despair into tomorrow, DESPAIR INTO NOTHINGNESS

    Niet mee eens, je komt het overal wel tegen in de toekomst.


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    Ja! Keuzevak, helemaal mee eens!!


    Fuck the world, love yourself

    Starkisch schreef:
    (...)
    Het is maar logisch dat Frans een hoofdvak is als de helft van ons land Frans praat?
    Dan is het toch maar logisch dat je vier uur Frans hebt en twee uur Engels in plaats van vica versa?


    Je kan het zo bekijken, maar er zijn meer mensen op de wereld die Engels spreken, dan die Frans spreken. Engels is de wereldtaal, dus ik vind het wat raar dat dat een bijvak is.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bran schreef:
    (...)

    Je kan het zo bekijken, maar er zijn meer mensen op de wereld die Engels spreken, dan die Frans spreken. Engels is de wereldtaal, dus ik vind het wat raar dat dat een bijvak is.


    Met frans eerder en meer te leren, zit je zeg maar 'voorop'. Engels zie je overal verschijnen, en dat leer je daardoor gemakkelijker. Bij frans is dat niet zo


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mee eens. Wiskunde is een vak waar veel mensen op zakken.

    Ik kom er dit jaar nog onderuit en daar maar ik gebruik van, godzijdank.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ligt eraan, sommige dingen vind ik inderdaad wat te ver gaan, maar over het algemeen is het wel goed voor je ontwikkeling en kom op.. mensen kunnen steeds slechter rekenen, dus is het wel goed voor ze (;


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Bij mij op de middelbare school was wiskunde al een keuzevak, ik weet niet hoe dat op andere scholen zit
    Maar ik ben het er mee eens

    jorn1995 schreef:
    Mee eens. Wiskunde is een vak waar veel mensen op zakken.


    Dan zou je een hele boel af kunnen schaffen, sorry, maar dit vind ik echt een bullshit argument :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Dan zou je een hele boel af kunnen schaffen, sorry, maar dit vind ik echt een bullshit argument :')


    Groot gelijk!
    Zo kun je van elk vak zeggen dat er mensen op zakken, van Nederlands kun je het misschien niet zeggen, maar van Frans, Latijn,... ook wel...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried