• De stelling van deze week luidt:
    Wiskunde moet weer een keuzevak worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Charitable schreef:
    (...)

    Havo is nu eenmaal een richting met veel Wiskunde. Als je daar niet goed in bent, moet je geen havo doen.
    Zo kun je even goed zeggen: ik wil Latijn doen, maar dan zonder het Latijn.
    Dat gaat gewoon niet.


    Havo is helemaal geen richting met veel wiskunde, want ik doe het ook en bij ons is het een keuzevak. Ik mocht zelfs nog naar VWO toe omdat mijn rapport zo goed was in de brugklas, maar mijn eigen keuze was om HAVO te blijven doen omdat ik economie en scheikunde later erbij zou krijgen en het dan te moeilijk zou hebben.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Praelectio schreef:
    (...)

    Havo is helemaal geen richting met veel wiskunde, want ik doe het ook en bij ons is het een keuzevak. Ik mocht zelfs nog naar VWO toe omdat mijn rapport zo goed was in de brugklas, maar mijn eigen keuze was om HAVO te blijven doen omdat ik economie en scheikunde later erbij zou krijgen en het dan te moeilijk zou hebben.


    Dan heb ik me vergist, het enige wat ik weet is dat HAVO een richting is met oa Latijn (? of niet? Ik kom uit België, en de richtingen zijn hier helemaal anders)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nee. Het is een heel belangrijk vak, en je hebt het ook nodig voor veel opleidingen.
    Hoewel ik mensen ken die geen wiskunde hebben (c&m profiel)


    Fear doesn't shut you down; it wakes you up

    Helemaal mee eens! Bij ons op school heb je ook al verplicht ro(rekenonderwijs) das wel weer genoeg


    Follow your dreams, they won't follow you

    Charitable schreef:
    (...)

    Dan heb ik me vergist, het enige wat ik weet is dat HAVO een richting is met oa Latijn (? of niet? Ik kom uit België, en de richtingen zijn hier helemaal anders)


    Nee, VWO/gymnasium is met Latijn.(:


    Fantasy is in you.

    Jaa! Echt helemaal mee eens! Dan laat ik het meteen vallen!!!!!

    Mulford schreef:
    Oneens, ik vind wiskunde een van de belangrijkste vakken, ongeacht welke richting je volgt. En, eerlijk gezegd, als het een keuzevak zou zijn, hoeveel mensen zouden dan nog wiskunde volgen?


    effort never betrays you

    Oneens. (Ik weet niet wat bij jullie keuzevakken en verplichte vakken zijn, maar goed.) Iedereen heeft zijn basis wiskunde nodig. Daarom moet het nog geen vijf uur per week zijn.
    In dit opzicht vind ik de Belgische schoolregeling beter...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    iHeartNouis schreef:
    Oneens!
    Men moet beseffen hoe belangrijk het is en waar je het allemaal voor nodig hebt. Het heeft ook met systematisch denken te maken.

    Misschien is het nog belangrijker dan Engels en Nederlands.


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    Eens - vanwege mijn innige haat voor wiskunde.


    Intersectional feminist

    Ik zit in belgie op school :S, hier heb je Frans als hoofdvak en Engels als bijvak dat is pas erg vergeleken met wiskunde
    (ookal haat ik wiskunde :|)

    Ik ben het ermee eens, omdat dit jaar bij mij op school het laatste jaar is dat ze mogen kiezen of ze wiskunde houden of niet. Ik heb het niet, maar ik kan ook absoluut niet rekenen. Geef mij maar Engels :)

    Blacklisted schreef:
    (...)
    Nee, hoezo zou het...

    Nou, ik kan niet begrijpen waarom wiskunde belangrijk is bij het huishouden en het opvoeden van een kind.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mulford schreef:
    Oneens, ik vind wiskunde een van de belangrijkste vakken, ongeacht welke richting je volgt. En, eerlijk gezegd, als het een keuzevak zou zijn, hoeveel mensen zouden dan nog wiskunde volgen?


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Eens. Bij mij is wiskunde al een keuzevak, omdat ik havo CM doe, maar ik vind dat VWO'rs ook de mogelijkheid moeten hebben om het te kiezen.