• De stelling van deze week luidt:
    Wiskunde moet weer een keuzevak worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Eeens omdat ik wiskunde haat en mijn ouders kunnen prima rekenen toch hebben ze wikunde laten vallen:Y) het is nodig om de basis te leren maar verder...alleen als je het leuk vindt,


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    con, als je wiskunde als keuze vak neemt zullen veel mensen het niet nemen. Dan komen ze er later achter dat ze het toch nodig hadden. (Zeg ik, die wiskunde letterlijk wiskunde voor niets zit te doen ^^)


    Reasons are no reasons. They're excuses...-VD, Elena

    Eens, ik denk dat sommigen niet met wiskunde kunnen slagen terwijl ze zonder wiskunde wel kunnen slagen. Ik vind dat iedereen daar zelf vrij in moet zijn om te kiezen.


    Take risks and conquer your fears.

    Hm, mee eens, denk ik. Ik weet vrij zeker dat ik later niet opeens zal willen uitrekenen hoe groot de kans is dat ik zonder terugleggen uit een bak met tien balletjes eerst een rode pak en dan twee witte, dus ik zie het praktische nut van wat ik bij wiskunde leer vaak gewoon niet in. Het lijkt me daarentegen wel handig als rekenen verplicht zou zijn, misschien met wat dingen uit economie erin. Dat is tenminste iets wat je ook echt in je dagelijkse leven nodig hebt.

    Een vak dat ik trouwens echt heel, heel graag als keuzevak zou zien is gym. Niemand, letterlijk niemand, heeft mij ooit een logische, onweerlegbare reden kunnen geven dat het verplicht is. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hahahaha dit is best grappig
    Op mijn middelbare school in het vierde jaar, is wiskunde een keuzevak >.<
    LOL


    I'm cursed with the burning-stroopwafel-spell

    Nee, niet mee eens. Ik vind zoals het nu geregeld al goed is. Wanneer je echt geen wiskunde wil, kun je havo of vmbo wil. Maar op universitaire opleidingen is het gewoon wel zo fijn als je de basisbeginselen hebt. Als je al echt geen wiskunde kunt en je wil wel vwo doen, kun je altijd nog wiskunde c doen. Natuurlijk is het zo dat wanneer je echt moeite ermee hebt, dat ook dit lastig kan zijn. Maar zoals eerder gezegd geeft het wel een bepaald soort inzicht en dat is altijd heel erg handig. En nee, misschien is niet iedereen er goed in, maar is dat een reden om de wiskundige vaardigheden van de bevolking verder te laten zakken?


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Eens! Op het VMBO en op het profiel C&M van HAVO is het al gewoon een keuzevak. Ik vind dat het op elk niveau een keuzevak moet zijn. Als ik nu nog steeds wiskunde zou hebben, zou de kans dat ik zou slagen wel heel erg klein worden. En dat wiskunde volgens sommigen 'belangrijk' is, kan me niets interesseren. Als je het niet kan is het een enorm struikelblok en slokt het al de tijd op die eigenlijk nodig hebt voor andere vakken.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Pythias schreef:
    Nee, niet mee eens. Ik vind zoals het nu geregeld al goed is. Wanneer je echt geen wiskunde wil, kun je havo of vmbo wil. Maar op universitaire opleidingen is het gewoon wel zo fijn als je de basisbeginselen hebt. Als je al echt geen wiskunde kunt en je wil wel vwo doen, kun je altijd nog wiskunde c doen. Natuurlijk is het zo dat wanneer je echt moeite ermee hebt, dat ook dit lastig kan zijn. Maar zoals eerder gezegd geeft het wel een bepaald soort inzicht en dat is altijd heel erg handig. En nee, misschien is niet iedereen er goed in, maar is dat een reden om de wiskundige vaardigheden van de bevolking verder te laten zakken?


    Can't control my second personality

    Je maakt mij niet wijs dat je geen wiskunde nodig hebt.
    En ze hebben zelfs al wiskunde A, B, C & D zodat je kunt kiezen wat je het meest ligt.
    Je denkt dat je het later nirt nodig hebt, maar dat onderschat je dan echt!
    Wiskundige formules kun je overal wel bij gebruiken en heb je heel veel nodig.

    Zonder wiskunde kom je niet ver hoor, het is zeker belangrijker dan talen!


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Insurgent schreef:
    Eens, ik denk dat sommigen niet met wiskunde kunnen slagen terwijl ze zonder wiskunde wel kunnen slagen. Ik vind dat iedereen daar zelf vrij in moet zijn om te kiezen.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Ik vind dat basiswiskunde in het lessenpakket verplicht moet zitten, want zonder dit sta je nergens. Als je dan uitgebreide wiskunde wil zien die bv later van pas zal komen in het werk dat je wil doen, vind ik dat dit een keuzevak moet worden.

    Oneens. Wiskunde is een ontzettend belangrijk vak, waarschijnlijk een stuk belangrijker dan Nederlands.

    Eens, maar dan ligt het er wel aan welke richting je gaat doen en op welk niveau je zit denk ik. Ook dat je het pas vanaf een bepaald jaar kan doen, trouwens. Er zijn zoveel opleidingen die het niet nodig hebben, maar sommige mensen lijken wel te denken dat je het overal voor nodig hebt. Rekenen heeft tegenwoordig ook niets meer met wiskunde te maken, dat zijn twee compleet andere dingen. Ik vind in ieder geval dat je ervoor moet kunnen kiezen als je er slecht in bent en je het niet eens nodig hebt voor je vervolgopleiding dat je het gewoon kan laten vallen in plaats van ervoor zakt.


    Your make-up is terrible

    iHeartNouis schreef:
    Je maakt mij niet wijs dat je geen wiskunde nodig hebt.
    En ze hebben zelfs al wiskunde A, B, C & D zodat je kunt kiezen wat je het meest ligt.
    Je denkt dat je het later nirt nodig hebt, maar dat onderschat je dan echt!
    Wiskundige formules kun je overal wel bij gebruiken en heb je heel veel nodig.

    Zonder wiskunde kom je niet ver hoor, het is zeker belangrijker dan talen!


    Talen lijken mij toch belangrijker, omdat je daarmee communiceert. Als je niet kunt communiceren kun je ook niet handelen of de economie draaiende houden, dus dan heb je sowieso niks aan wiskunde.
    Rekenen heb je misschien nodig, ja. Maar wiskunde? Ik ga echt niet uitrekenen hoeveel menu's ik in een restaurant kan samenstellen als ik daar ga eten. Natuurlijk zijn er bepaalde beroepen waarbij je wiskunde nodig hebt, maar lang niet bij allemaal.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Oneens

    Ook al ben ik echt helemaal niet goed in Wiskunde en ben ik altijd net met de hakken over de sloot, ik vind Wiskunde belangrijk.
    Je hebt Wiskunde gewoon nodig!