• De stelling van deze week luidt:
    Wiskunde moet weer een keuzevak worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    StoryTellerx schreef:
    Oneens, je hebt je hele leven wiskunde nodig. Ongeacht welk beroep je gaat doen, na je middelbare school, moet je enigszins kunnen rekenen. Wanneer je de belasting moet regelen bijvoorbeeld.


    Dat is rekenvaardigheid en deels economie.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Wat? Nee. Wie komt nu op zó iets?!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Slecht idee. Wiskunde is overal. Stel dat we het niet zouden hebben, dan zouden we het met een heel stuk minder moeten stellen. Alhoewel dat er sommige lesonderwerpen zijn waarbij ik me sterk afvraag waarom we dit moeten weten. Ik denk niet dat ik later de vergelijking van een rechte of een cirkel zal gebruiken...


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    Eens. Bij mij was het een keuzevak en ik heb het laten vallen. Ik vind Wiskunde nogal nutteloos op sommige gebieden en het zou voor mensen die er zwaar slecht in zijn onmogelijk worden om te slagen. Het eind examen is er al lastiger op geworden nu de grens van slagen hoger is gezet. Bovendien vind ik het ook overbodig als je naast Wiskunde ook Economie hebt. Op mijn vervolg opleiding heb ik nu rekenen en dat is al verre van Economie.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    oneens,

    wiskunde heb je gewoon nodig. Het klinkt gigantisch stom maar het is zo


    Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep Meep

    JA. Want als wiskunde niet zo'n belangrijk vak was geweest, had ik over gekund!


    ' Nyctophilia '

    Op mijn school is het een keuzevak, maar daar kiest bijna iedereen het.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Parachutes schreef:
    Mee eens. In plaats daarvan zouden ze beter extra aandacht aan Nederlands kunnen besteden, want dat kan tegenwoordig bijna niemand meer goed. Nederlands en Engels verplicht, daar ben ik het dus volledig mee eens. Maar wiskunde, nee, ik vind dat je daar zelf over moet kunnen beslissen.


    Dit, en dit:

    Barrett schreef:
    Volgens mij kan het nog, wanneer je een C&M pakket hebt.
    Maar ik ben het ermee eens. Niet gewoon voor mezelf, maar stel dat je echt een ramp bent in wiskunde en alleen maar onvoldoendes haalt. Hoe moet je dan ooit slagen voor je examens?


    Ik ben het er mee eens.


    Fantasy is in you.

    Parachutes schreef:
    Mee eens. In plaats daarvan zouden ze beter extra aandacht aan Nederlands kunnen besteden, want dat kan tegenwoordig bijna niemand meer goed. Nederlands en Engels verplicht, daar ben ik het dus volledig mee eens. Maar wiskunde, nee, ik vind dat je daar zelf over moet kunnen beslissen.


    Dit, en dit:

    Barrett schreef:
    Volgens mij kan het nog, wanneer je een C&M pakket hebt.
    Maar ik ben het ermee eens. Niet gewoon voor mezelf, maar stel dat je echt een ramp bent in wiskunde en alleen maar onvoldoendes haalt. Hoe moet je dan ooit slagen voor je examens?


    Ik ben het er mee eens.


    Fantasy is in you.

    Helemaal oneens.
    Wiskunde is belangrijk. Zeg zelf, wat wil jij gaan doen in je latere leven als je niet kunt optellen en aftrekken. Niet kunt hoofdrekenen? En daarbij zouden veel mensen het dan niet nemen, omdat wiskunde 'stom en nutteloos is.' Dat is het dus NIET. Wiskunde wordt vaak onderschat.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eh... Toen ik nog de middelbare school zat, was het gewoon een keuzevak hoor?

    Maar oneens.
    Ik heb het zelf praktisch niet tot nooit gehad, waardoor ik nu echt totaal niet kan rekenen.


    Chaos is a ladder.

    Hier in België is Wiskunde sowieso verplicht, en ik denk wel dat het het beste is dat dat zo blijft.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eens, niet iedereen is goed in wiskunde, zoals mijn zus; zij stond een 2 voor wiskunde omdat ze het echt niet kon. En voor die mensen is het fijn als ze het zouden kunnen laten vallen omdat doe mensen waarschijnlijk toch geen vervolgopleiding gaan kiezen waarin wiskunde belangrijk is.


    4:21 ''We'll be alright''

    Ja want ik kan het niet. En waarvoor heb je het nou persé nodig. Als je leraar ofzo wilt worden xD Nouja geen serieus iets eigenlijk maarja


    I do what I want, whenever I want and I don't care.

    Alayna schreef:
    Oneens. Wiskunde vind ik erg belangrijk voor erg veel beroepen.


    Maar niet in alle beroepen, dus als je er echt heel slecht in bent en het later toch niet nodig hebt vind ik dat je het moet kunnen laten vallen. Ik ken mensen die nou nooit van hun leven gaan slagen doordat wiskunde verplicht is.


    4:21 ''We'll be alright''