• De stelling van deze week luidt:
    Wiskunde moet weer een keuzevak worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    iHeartNouis schreef:
    Je maakt mij niet wijs dat je geen wiskunde nodig hebt.
    En ze hebben zelfs al wiskunde A, B, C & D zodat je kunt kiezen wat je het meest ligt.
    Je denkt dat je het later nirt nodig hebt, maar dat onderschat je dan echt!
    Wiskundige formules kun je overal wel bij gebruiken en heb je heel veel nodig.

    Zonder wiskunde kom je niet ver hoor, het is zeker belangrijker dan talen!


    Ben ik het niet mee eens. Rekenen op de basisschool en wiskunde in de eerste 3 jaar van de middelbare school is méér dan genoeg om je in het dagelijks leven te redden met cijfers. Iemand die géén wiskunde kiest, kan nog prima achter de kassa zitten (ik ben het levende bewijs) en kan ook prima dingen afwegen met koken. Daarvoor heb ik geen wiskundige formules nodig.

    Vind het wat kortzichtig om te zeggen dat je zonder wiskunde niet ver komt. Er bestaat ook een groot werkveld waar je niks te maken krijgt met wiskundige formules. Niet iedereen doet een technisch/economisch beroep, gelukkig. Taal lijkt me net zo belangrijk.


    You are beautiful, you are love.

    Ik zou het fijn vinden als het zo wordt, want ik ben gwn slecht in wiskunde.
    Het is misschien wel handig, maar niet nodig (vind ik) dus eens


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Eens.

    Dolgraag had ik N&G gedaan, wat niet mogelijk is door mijn dyscalculie. Als ik nu wiskunde had gehad, was het vast niet zeker geweest dat ik over kan. Wiskunde is lang niet overal nodig, echt niet.
    Geef mensen tenminste de kans zelf te kiezen.

    [ bericht aangepast op 21 april 2013 - 12:12 ]


    Tijd voor koffie.

    Waarom denk je dat er een rekentoets is ingesteld? Omdat mensen niet kunnen rekenen.
    Wiskunde moet verplicht blijven. En mensen moeten zich meer moeite doen om het te snappen. Ik zie genoeg mensen die kletsen dan de hele les door en dan zeggen ze 'ik snap het niet', tsja, dan is het inderdaad moeilijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Celebration schreef:
    Ik zou het fijn vinden als het zo wordt, want ik ben gwn slecht in wiskunde.
    Het is misschien wel handig, maar niet nodig (vind ik) dus eens


    26 - 02 - '16

    Rajah schreef:
    Op het HAVO zou het wel mogen, maar als je universitair gaat heb je vaak gewoon enige wiskunde kennis nodig. Veel talen hebben het vak statistiek, waar je het gewoon bij nodig hebt. Dus ik zeg oneens.


    Sorry maar hier moet ik je tegenspreken.
    Ik heb het vak Statistiek al afgerond, en daar heb je zeker geen wiskunde voor nodig hoor, rekenvaardigheid is genoeg.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Sorry maar hier moet ik je tegenspreken.
    Ik heb het vak Statistiek al afgerond, en daar heb je zeker geen wiskunde voor nodig hoor, rekenvaardigheid is genoeg.

    En die rekenvaardigheid bezit ook bijna niemand. Afgelopen weken hebben wij een rekent iets moeten afleggen - nationaal, alle VWO/HAVO leerlingen - om te kijken wat het niveau was. Deze rekentest zouden wij ook op ons examen krijgen, maar dat gaat niet door omdat het niveau te laag is om in twee jaar op te halen.
    Daarbij komen heel wat vakken overeen met mijn wiskunde. Bij economie en m&o gebruik is ook differentiëren.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Oneens,
    Wiskunde is een superbelangrijk vak en je hebt het voor meer dingen nodig dan je denkt
    Het is niet voor niets verplicht geworden


    If you would get one star for every little thing that makes you beautiful, it would never be dark again

    Rajah schreef:
    (...)
    En die rekenvaardigheid bezit ook bijna niemand. Afgelopen weken hebben wij een rekent iets moeten afleggen - nationaal, alle VWO/HAVO leerlingen - om te kijken wat het niveau was. Deze rekentest zouden wij ook op ons examen krijgen, maar dat gaat niet door omdat het niveau te laag is om in twee jaar op te halen.
    Daarbij komen heel wat vakken overeen met mijn wiskunde. Bij economie en m&o gebruik is ook differentiëren.


    Again, rekenen en wiskunde zijn twee heel verschillende dingen. Daarom geven ze op het MBO standaard rekenen en geen wiskunde, omdat je het niet nodig hebt.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Again, rekenen en wiskunde zijn twee heel verschillende dingen. Daarom geven ze op het MBO standaard rekenen en geen wiskunde, omdat je het niet nodig hebt.


    Dat probeer ik nu al de hele tijd te zeggen.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Mulford schreef:
    Oneens, ik vind wiskunde een van de belangrijkste vakken, ongeacht welke richting je volgt. En, eerlijk gezegd, als het een keuzevak zou zijn, hoeveel mensen zouden dan nog wiskunde volgen?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Oneens. Wiskunde vind ik erg belangrijk voor erg veel beroepen.


    I still think of the guitar bible.

    Patholoog schreef:
    Waarom denk je dat er een rekentoets is ingesteld? Omdat mensen niet kunnen rekenen.
    Wiskunde moet verplicht blijven. En mensen moeten zich meer moeite doen om het te snappen. Ik zie genoeg mensen die kletsen dan de hele les door en dan zeggen ze 'ik snap het niet', tsja, dan is het inderdaad moeilijk.


    Precies, het is een rekentoets. Rekenen en wiskunde zijn niet hetzelfde.
    Het is belangrijk dat mensen kunnen rekenen, ja. Maar het is nergens voor nodig om binomiale verdelingen, kansen en exponentiële formules te leren, als je opleiding daar niks mee te maken heeft.


    Tell me about it, stud.

    UHG! Als je naar mijn cijfers kijkt zou ik zeggen NIETS LIEVER! maar ik denk wel dat je wiskunde nodig bent, alleen misschien zou je wat minder verplichtte wiskunde uren kunnen nemen en dat je dan zou kunnen kiezen of je er meer uren wiskunde bij wil


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Persoonlijk zou het wel handig zijn , ik ben er bar slecht in , maar ik denk toch dat het wel verplicht zou moeten zijn.
    Misschien zou een nieuw systeem , waarbij je bijv. minimaal 2 uren per week wiskunde hebt , en dan zelf kiest hoeveel uren je er bij wilt , handig zijn.
    Maar het is niet voor niets dat het verplicht is. / al is het voor sommige beroepen echt niet nodig , je hebt toch wel 'basisvaardigheden' nodig.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa