• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5



    Users die Perciver shippen
    Square
    ColouredWind
    Gatsby
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Daylighter
    Cymry
    Sonnet
    Unimaginable
    Creativity
    RStylinson
    Exterminate
    SPECS
    Atomic
    Scorpia
    Sempra
    Pabiloso
    simonella
    KittyChan
    Conquistador
    Liberacorpus
    SecretlyACat
    ThingsInLife
    Dashwood
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd. ^^

    Perciver stories op Q
    Masquerade van ColouredWind
    Chocolate van ColouredWind
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van ColouredWind
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Theodora
    The Forseeing van Theodora
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Quidditch match van Emrys
    Heart of Gold van Square
    Hidden in plain sight van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square
    You bug me van Square
    Smile and Wave van Square

    Perciver fanart van Q'ers
    Perciver Snogging van ColouredWind
    Perciver Characters van ColouredWind
    Perciver United van ColouredWind
    Golden Snitch van ColouredWind
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Theodora
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Vote Percy van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square
    Rainbows & unicorns van Square
    Perciver note 2 A & B van Square
    Oliver Wood van Square
    Perciver Angel AU (of transparant) van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square
    Volgens jouw headcanon krijgen Percy en Oliver... van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van ColouredWind op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Exterminate op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficarchive.tumblr.com - Fanfic blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van ColouredWind
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^




    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 10 juli 2013 - 0:26 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ThingsInLife schreef:
    (...)

    Ik check steeds mijn inbox op nieuwe stukjes, net alsof ze opeens aan zouden komen vliegen [';


    Vliegen past goed bij HP. Ik zou alleen wel een heleboel zielige en overwerkte uilen moeten hebben als ik al mijn hoofdstukken zo wilde verspreiden. :'D
    Maar morgen voor één uur komt er nog eentje. ^^ Al valt er daarna helaas een behoorlijke pauze, als het wi-fi op de campings dit jaar net zo slecht is als vorig jaar.




    Wiarda schreef:
    (...)

    Oeps? (A) Nou kan ik je alvast geruststellen dat het geen immens grote spoiler is over de verhaallijn of zo (niet per se, in ieder geval... we kunnen nog alle kanten uit, natuurlijk), maar meer een soort hint naar de AU-setting. Want het is inderdaad een AU, al zit je met een cop!AU een beetje in de tegenovergestelde richting te denken. (krul)
    Het is eindeloos frustrerend om aan iets te werken zonder er dingen over te kunnen vertellen, dus is mijn main focus nu om de spoilers die ik laat vallen, zo klein en algemeen mogelijk te houden. ><


    In de tegenovergestelde richting? Oh God, wie helpen ze om zeep? :'D Oké, ongepaste smiley. Ergens vind ik deze vermoedelijke inslag volgens mij veel interessanter dan ik het zou moeten vinden.
    En ik heb geen medelijden met je. Ha. (puh)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mag ik dit topic misschien joinen? (krul)


    She's beauty, she's grace, she'll punch you in the face.

    Square schreef:
    (...)

    In de tegenovergestelde richting? Oh God, wie helpen ze om zeep? :'D Oké, ongepaste smiley. Ergens vind ik deze vermoedelijke inslag volgens mij veel interessanter dan ik het zou moeten vinden.
    En ik heb geen medelijden met je. Ha. (puh)

    Elkaar! Yaaay! Angst en bloed en bloed en angst en KOGELS en spijt en BOEMBOEMDASKJHASDNEEWACHTNEEIKHIELDVANJEWATHEBIKGEDAAN.
    Hun ouders, natuurlijk. Vervolgens krijgen ze allebei verbazingwekkend diepe stemmen en worden ze uit het niets stinkend rijk, en huppelen ze even later hand in hand weg achter de horizon met maskertjes op om Gotham te redden. (bat)
    Nouuuw, je kwetst me met je geheel terechte gebrek aan medelijden voor de persoon die je slaap van je afpakt net de nacht voordat je op vakantie gaat. D:

    [ bericht aangepast op 10 juli 2013 - 0:28 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dashwood schreef:
    Mag ik dit topic misschien joinen? (krul)


    Natuurlijk! Je staat in de lijst. Hoi. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nog welkom, overigens, aan iedereen die ik nog geen welkom had geheten. Wat er beschamend veel zijn vanavond. Sorry. Ik ben traag. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dashwood schreef:
    Mag ik dit topic misschien joinen? (krul)

    Hi Lisanne,


    I'm so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

    Square schreef:
    Vliegen past goed bij HP. Ik zou alleen wel een heleboel zielige en overwerkte uilen moeten hebben als ik al mijn hoofdstukken zo wilde verspreiden. :'D
    Maar morgen voor één uur komt er nog eentje. ^^ Al valt er daarna helaas een behoorlijke pauze, als het wi-fi op de campings dit jaar net zo slecht is als vorig jaar.


    Yay, een nieuw stukje *doet kort spastisch dansje*
    Dat klinkt behoorlijk frustrerend (ik haat slechte wi-fi), zeker als Q weer irritant sloom aan het doen is...


    I'm so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Elkaar! Yaaay! Hun ouders, natuurlijk. Vervolgens krijgen ze allebei verbazingwekkend diepe stemmen en worden ze uit het niets stinkend rijk, en huppelen ze even later hand in hand weg achter de horizon met maskertjes op om Gotham te redden. (bat)
    Nouuuw, je kwetst me met je geheel terechte gebrek aan medelijden voor de persoon die je slaap van je afpakt net de nacht voordat je op vakantie gaat. D:


    Ik weet echt helemaal niets van Batman. Behalve dat hij steeds Gotham redt, dan, anders zou ik die link niet hebben gelegd.
    En Jip, ik had jou tot veel kwade dingen in staat geacht, maar niet tot het vermoorden van Molly en Arthur Weasley via een van hun kinderen. Een man die gefascineerd is door badeendjes en een vrouw die niets liever doet dan koekjes bakken voor haar kleinkinderen? Op deze manier ga je Britain's New Voldemort winnen. (cat)

    Nou ja, ik hoef pas om negen op. Bovendien was ik rond elf uur eerst van plan om een of andere 40k fic te zoeken en die nog 'even' te lezen, maar aangezien ik ongeveer een uur over 10k doe en half vijf/vijf uur zelfs mij een beetje te gek wordt, heb je er uiteindelijk op dit moment misschien wel voor gezorgd dat ik éérder ga slapen/probeer te slapen dan ik zou hebben gedaan als je die reactie niet had geplaatst.
    Wat overigens niet betekent dat je je niet schuldig moet voelen, nu ik er nog eens over nadenk. Voel je heel, heel schuldig.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wiarda schreef:
    Nog welkom, overigens, aan iedereen die ik nog geen welkom had geheten. Wat er beschamend veel zijn vanavond. Sorry. Ik ben traag. ><


    Perciver wordt beroemd C:


    I'm so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

    Square schreef:
    (...)

    Ik weet echt helemaal niets van Batman. Behalve dat hij steeds Gotham redt, dan, anders zou ik die link niet hebben gelegd.
    En Jip, ik had jou tot veel kwade dingen in staat geacht, maar niet tot het vermoorden van Molly en Arthur Weasley via een van hun kinderen. Een man die gefascineerd is door badeendjes en een vrouw die niets liever doet dan koekjes bakken voor haar kleinkinderen? Op deze manier ga je Britain's New Voldemort winnen. (cat)

    Nou ja, ik hoef pas om negen op. Bovendien was ik rond elf uur eerst van plan om een of andere 40k fic te zoeken en die nog 'even' te lezen, maar aangezien ik ongeveer een uur over 10k doe en half vijf/vijf uur zelfs mij een beetje te gek wordt, heb je er uiteindelijk op dit moment misschien wel voor gezorgd dat ik éérder ga slapen/probeer te slapen dan ik zou hebben gedaan als je die reactie niet had geplaatst.
    Wat overigens niet betekent dat je je niet schuldig moet voelen, nu ik er nog eens over nadenk. Voel je heel, heel schuldig.

    De Batmansmiley voelt zich ernstig genegeerd naast Gotham. Dit was letterlijk de enige keer dat ik die op een juiste manier kon gebruiken, heb je het niet eens door. :') De nieuwste triologie is overigens wel echt een aanrader, al is het maar omdat de Joker in de tweede film gewoon zo'n leuke vijand is. :3

    Daar heb je een goed punt. Oké, goed dan, Molly en Arthur mogen blijven leven. Dan wordt Percy wel Robin. :Y) Ofofofof, ik ben heel genadig en laat ze gelukkig zijn en trouwen en kindjes adopteren en voor ongeveer tien jaar de ideale ouders laten spelen voordat ik ze allebei vermoord en hun kiNDEREN BATMAN MAAK. HAHAHA
    Oké, nee. Zelfs ik kan inzien dat dat een beetje gemeen zou zijn. :W

    Goed, nu voel ik me heel, heel schuldig. En nu? Is het de bedoeling dat ik uit schuldgevoel een diepe, zelf-ontdekkende speech ga houden over elkaars emotionele grenzen respecteren en de moraal van het verhaal nog eens benadruk met een slechtverwoorde citaat? Of was het plan dat ik nu met tranen in mijn ogen een bos bloemen langs kom brengen en spontaan op mijn knieën val en een reeks onverstaanbare verontschuldigingen uitsnik terwijl ik me aan je voeten vastklamp? Ik ben slecht in dit soort situaties. Schuldgevoel is mij onbekend. (cat)
    Hm. Ik geloof dat ik nu toch echt moet gaan slapen. Volgens mij klinkt het stuk bovenstaande tekst óf heel raar, of staat het vol met spelfouten en kromme zinnen. Waarschijnlijk allebei. >< Alvast weltrusten aan iedereen!


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    De Batmansmiley voelt zich ernstig genegeerd naast Gotham. Dit was letterlijk de enige keer dat ik die op een juiste manier kon gebruiken, heb je het niet eens door. :') De nieuwste triologie is overigens wel echt een aanrader, al is het maar omdat de Joker in de tweede film gewoon zo'n leuke vijand is. :3

    Daar heb je een goed punt. Oké, goed dan, Molly en Arthur mogen blijven leven. Dan wordt Percy wel Robin. :Y) Ofofofof, ik ben heel genadig en laat ze gelukkig zijn en trouwen en kindjes adopteren en voor ongeveer tien jaar de ideale ouders laten spelen voordat ik ze allebei vermoord en hun kiNDEREN BATMAN MAAK. HAHAHA
    Oké, nee. Zelfs ik kan inzien dat dat een beetje gemeen zou zijn. :W

    Goed, nu voel ik me heel, heel schuldig. En nu? Is het de bedoeling dat ik uit schuldgevoel een diepe, zelf-ontdekkende speech ga houden over elkaars emotionele grenzen respecteren en de moraal van het verhaal nog eens benadruk met een slechtverwoorde citaat? Of was het plan dat ik nu met tranen in mijn ogen een bos bloemen langs kom brengen en spontaan op mijn knieën val en een reeks onverstaanbare verontschuldigingen uitsnik terwijl ik me aan je voeten vastklamp? Ik ben slecht in dit soort situaties. Schuldgevoel is mij onbekend. (cat)
    Hm. Ik geloof dat ik nu toch echt moet gaan slapen. Volgens mij klinkt het stuk bovenstaande tekst óf heel raar, of staat het vol met spelfouten en kromme zinnen. Waarschijnlijk allebei. >< Alvast weltrusten aan iedereen!



    Ik had wel door dat het Batman was. Duh, dat snap ik ook nog wel, maar de vork-smiley wordt ook overal gebruikt, terwijl het (bijna) nooit gaat over hoe tevreden mensen zijn met hun bestek, dus het was wel een hint, maar geen hard bewijs.

    Het zou een beetje gemeen zijn, ja. Maar je mist het echte probleem hier. Het grotere probleem is dat het verhaal niet meer over Perciver gaat als ze Batmans ouders zijn. Ik heb tenminste zo'n vermoeden dat zijn schijnbaar dode ouders niet de hoofdrol spelen in zijn verhalen en dát zou nou echt tragisch zijn. Foei Batman, je hoort Percivers spotlight niet te stelen. (no_chears)

    Hm, ik had geen van die scenario's echt voor ogen, eigenlijk. Meer dat je je een beetje schuldig zou voelen, sorry zou zeggen en ik zou zeggen dat het wel goed is, het liefst voordat het geheel om zou slaan en ik me schuldig zou gaan voelen omdat jij je schuldig voelt, want die neiging heb ik nog wel eens en dat was niet de bedoeling, wat dan waarschijnlijk ook weer iemands schuld zou moeten zijn.

    Ja, slaap klinkt als een goed idee, want we vliegen een beetje uit de bocht en schieten off-topic. Goedenacht Q. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Natuurlijk! Je staat in de lijst. Hoi. *O*


    ThingsInLife schreef:
    (...)
    Hi Lisanne,


    Wiarda schreef:
    Nog welkom, overigens, aan iedereen die ik nog geen welkom had geheten. Wat er beschamend veel zijn vanavond. Sorry. Ik ben traag. ><


    Hello. :Y)

    Vraag me niet waarom ik nog niet slaap - want dat weet ik zelf ook niet. D: Als jullie zo meteen een heel eng wezen met bloeddorlopen ogen en gedip-dyed haar langs het raam zien vliegen [niet dat jullie nog wakker zijn] terwijl het 'asdfghjkl' zegt ik lees fluffy fanfics, don't judge ben ik dat, dus maak je geen zorgen.

    Trouwens, BATMAN. <3


    She's beauty, she's grace, she'll punch you in the face.

    Heeel veel plezier in Schotland, Inge!
    En ik ga nu heel gefrustreerd naar de fysio, omdat ik twee weken geen Perciver heb hierdoor D:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Heel veel plezier op vakantie inderdaad! ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Square schreef:
    (...)


    Hehe, dit heb ik zo vaak opgezocht dat ik het inmiddels uit mijn hoofd weet. ^^
    Percy is Prefect vanaf zijn vijfde jaar, want dat is het jaar dat die worden gekozen. Hij is Head Boy in zijn zevende en laatste jaar. Harry's eerste jaar is Percy en Olivers vijfde jaar. In Harry's derde jaar zitten Percy en Oliver in de zevende en in zijn vierde jaar zijn ze van school.

    Hier een stukje uit mijn notities van HoG en HiPS, met jaartallen en Olivers gegevens erbij:
    Oliver Wood
    Geboren 1975/1976, van 1987 tot 1994 op Hogwarts
    Keeper vanaf zijn (?) jaar, Quidditch Captain vanaf zijn vijfde jaar (vanaf 91-92) waarmee hij Charlie Weasley opvolgt
    Percy Weasley
    Geboren 22 augustus 1976, van 1987 tot 1994 op Hogwarts
    Prefect vanaf zijn vijfde jaar (91-92, 92-93), Head Boy in zijn zevende jaar (93-94)

    Het is dus voor zover ik weet niet bekend wanneer Oliver Keeper van Gryffindor werd, maar hij moet natuurlijk al tenminste één jaar hebben gespeeld voordat hij Captain werd.
    Ik hoop dat dit helpt. :Y)


    Aaah, dat helpt inderdaad enorm. Dankje!! (:

    En ik heb besloten gewoon vanuit Percy's perspectief te schrijven. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •