• Hallo, beste dichters en poëten.

    Omdat ik weet dat jullie hier talrijk zijn, zeer talrijk, heb ik besloten om een dichtwedstrijd te organiseren.
    Dus, hier is 'ie.

    • Om te beginnen. •
          • De huisregels van Q worden ten alle tijden nageleefd.
          • Geen plagiaat. Kopieer jij wél creaties die niet door jou uitgedacht en geschreven zijn, lig je uit de wedstrijd.
          • Heb je negatieve punten van kritiek te melden bij andermans werk? Hou ze alstublieft voor jezelf, want iemand kwetsen is snel gebeurd.
          • Zijn er andere dingen die ik opmerk en die niet door de beugel kunnen, zal de wedstrijd voor jou snel afgelopen zijn.
          • Ja, we hebben allemaal een leven buiten Quizlet. Maar áls je je zou willen inschrijven, bedenk dan eerst of je de tijd wel zult vinden om mee te doen.

    • Om verder te gaan. •
          • Het dichten wordt in het Nederlands gedaan. Je zult misschien bij 1 opdracht de keuze krijgen tussen Nederlands en Engels.
          • Je krijgt een week tijd om je opdracht te voltooien en om deze in te leveren.
          • Uitstel krijg je, mits je een aanvraag indient. Liefst hier, in het topic én via PB. Dien je aanvraag tijdig in, zo'n vierentwintig uur voor de deadline.
          • Qua het aanvragen van uitstel ga ik niet muggenziften, maar de deadline is de deadline. Ik hoef je opdracht geen uur na het afgesproken tijdstip, te laat zijn wordt niet door de vingers gezien.
          • Lever je opdracht in, via PB én in het topic. Een duidelijk onderwerp die je PB kenmerkt is geen overbodige luxe. Stuur je opdracht naar beide juryleden. (Pompeji en Melieke.)
          • Naamsveranderingen doorgeven. Als ik het niet aanpas binnen de twee dagen, meld het dan nogmaals a.u.b., ik ben ook maar een mens.
          • Sommigen hier zijn professioneel in het off-topic gaan. Beperk dit in de mate van het mogelijke.

    • De kandidaten. •
          • Vanaf tien deelnemers komt de eerste opdracht en de story online. Bij twaalf mensen sluiten de inschrijvingen onherroepelijk.

    • Moore
          1| 6 & 6
          2| Ingeleverd.
    • Sinistre
          1| 9 & 9,5
          2| Ingeleverd.
    • Crypte
          1| 9,3 & 9,3
          2| Ingeleverd.
    • Younique
          1| 7,9 & 8,1
          2| Ingeleverd
    • Lancelot
          1| 8,9 & 9,2
    • Aestimatus
          1| 8 & 8,9
          2| Ingeleverd.
    • Crave
          1| 8,1 & 9
          2| Ingeleverd.
    • Yoda
          1| 9,2 & 9,6
          2| Ingeleverd.

    • De juryleden. •
          • Melissa -Melieke- en ikzelf -Pompeji- zullen de opdrachten ontvangen en beoordelen.
    Heb je iets waar je mee zit, of is je cijfer écht niet terecht? Mits je beleefd blijft, staan wij altijd voor jullie klaar.
    Wij zullen proberen in een week jullie inzendingen na te kijken, zodat jullie om de twee weken een nieuwe opdracht krijgen.

          • Ook wij zitten nu midden in de examenstress. Als we begrip hebben voor elkaar, ik ben er zeker van dat sommigen van jullie nu ook volop studeren en aan het flippen zijn, omdat je over een week examen wiskunde hebt, kan deze wedstrijd vlot verlopen.

    • De opdrachten. •

          • Opdracht 1|
    Ik wil weten naar welk genre jij teruggrijpt als jij vrij bent in het kiezen van een onderwerp. Daarbij is het ook altijd leuk om te zien hoe jullie nu woorden in strofes gaan proppen, als de poten van een olifant in pumps met maatjes 36.
    Algemeen; Maak een gedicht dat 2 strofes van vier regels telt.
    Rijmschema; NVT
    Uiterste inleverdatum; donderdag 6 juni 2013, 20;00

    Letergreepschema; NVT
    Uiterste aanvraagdatum (uitstel); woensdag 5 juni 2013, 20;00

    Taal: Nederlands
    Uiterste inleverdatum mét uitstel; zaterdag 8 juni 2013, 20;00


          • Opdracht 2|
    Als inspiratiebron in deze ronde, afbeeldingen. Kies een van de 4 afbeeldingen en schrijven maar!
    Eén|
    Twee|
    Drie|
    Vier|

    Algemeen; Schrijf een gedicht, die gelinkt kan worden aan jouw afbeelding.
    Rijmschema; NVT
    Uiterste inleverdatum; maandag 1 juli 2013, 20;00

    Letergreepschema; NVT
    Uiterste aanvraagdatum (uitstel); zondag 30 juni 2013, 20;00

    Taal: Nederlands
    Uiterste inleverdatum mét uitstel; woensdag 3 2013, 20;00



    • And may the odds be ever in your favor. •


    • Ik heb toestemming.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2013 - 17:33 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Crypte/Imladris/SummerElf --> Nelean


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Crypte/Imladris/SummerElf/Nelean --> Mikasa

    Gaat deze wedstrijd nou nog door of wordt hij gestopt?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Het spijt me, maar ik ga deze wedstrijd sluiten.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28