• Van m'n broertje. Hij maakt ALLES kapot. Ik heb al 8 jaar een fiets, nooit wat gebeurd. Hij gebruikt hem en direct een ongeluk en fiets naar de knoppen. Nou ja, ik fiets nu toch zelden dus kan er mee leven.
    Gisteren had ie' mijn studenten OV geleend, je raad het al? Kapot. Nu mag ik 3 weken lang 136 euro PER WEEK gaan betalen aan reizen naar school en nog eens 11 euro voor een nieuwe kaart. Ik werd ongelofelijk kwaad, en raad eens wat mijn ouders doen? Die worden kwaad OP MIJ.
    Mijn broertje doet er vet onverschillig over. Ik had gezegd: 'Die 11 euro betaal je maar fijn aan me terug, want ik ga geen 11 euro voor een kapotte kaart betalen, die ik niet kapot heb gemaakt.' Het antwoord: 'Ik betaal niks.' Mijn ouders? Die vinden dat hij gelijk heeft. 'Wat het was zogenaamd zijn schuld niet.'

    -_________________-

    Hij is overigens 16..

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 15:33 ]


    To infinity and beyond •

    Ik heb al geprobeerd te praten, maar ze blijven volhouden dat het zijn schuld niet is en dat hij dus ook niet voor de kosten hoeft op te draaien. Maar zo gaat het al jaren hoor. Hij flikt de meest vreselijke dingen (bijna van school gestuurd, slechte cijfers, agressief etc) en hij komt er mee weg zonder ook maar enkele gevolgen. :')

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 20:38 ]


    To infinity and beyond •

    Bvlgari schreef:
    Ik heb al geprobeerd te praten, maar ze blijven volhouden dat het zijn schuld niet is en dat hij dus ook niet voor de kosten hoeft op te draaien. Maar zo gaat het al jaren hoor. Hij flikt de meest vreselijke dingen (bijna van school gestuurd, slechte cijfers, slaat m'n moeder etc.) en hij komt er mee weg zonder ook maar enkele gevolgen. :')

    Serieeeeus? D:
    Ik was allang in een kerker gegooid als ik dit allemaal had gedaan.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ugh ik zou echt iets van hem kapot maken of zoals iemand anders zegt verkopen, zodat je er tenminste nog een centje aan hebt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hoewel iedereen hier zegt dat je hetzelfde bij hem moet doen, begrijp ik dat ergens wel, maar ik zou dat net niet doen.
    Je zegt dat jij altijd op je kop krijgt, en hij niet, dus waarschijnlijk haalt het geen steek uit en maak je het alleen maar erger, toch?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Sibyllin schreef:
    Hoewel iedereen hier zegt dat je hetzelfde bij hem moet doen, begrijp ik dat ergens wel, maar ik zou dat net niet doen.
    Je zegt dat jij altijd op je kop krijgt, en hij niet, dus waarschijnlijk haalt het geen steek uit en maak je het alleen maar erger, toch?


    Kan het dan nog erger?


    Pretty is just a pretty word.

    CURLYMONSTER schreef:
    (...)

    Kan het dan nog erger?


    Dat ze een nieuwe 'iets' moet kopen voor haar broer? Iets wat haar dan nog verder de kosten in jaagt.
    Of een andere straf, idk.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Bvlgari schreef:
    Ik heb al geprobeerd te praten, maar ze blijven volhouden dat het zijn schuld niet is en dat hij dus ook niet voor de kosten hoeft op te draaien. Maar zo gaat het al jaren hoor. Hij flikt de meest vreselijke dingen (bijna van school gestuurd, slechte cijfers, slaat m'n moeder etc.) en hij komt er mee weg zonder ook maar enkele gevolgen. :')


    Hij slaat je moeder en zij vindt het allemaal prima O.o Ik zou toch echt met ze gaan praten, of anders met een derden die er allemaal buitenstaat want dit is echt niet normaal hoor.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Seungho schreef:
    Maak zijn spullen lekker kapot. PAYBACK!


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Vis wat geld uit zijn eigen spaarpot. Dan heeft hij het alsnog betaald, ook al weet hij dat niet. ;p


    Reading a good book is like taking a journey.

    Nou, ik zou hem sowieso nooit meer iets uitlenen en al mijn persoonlijke/waardevolle spullen ver bij hem uit de buurt houden als ik jou was...


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Bvlgari schreef:
    Ik heb al geprobeerd te praten, maar ze blijven volhouden dat het zijn schuld niet is en dat hij dus ook niet voor de kosten hoeft op te draaien. Maar zo gaat het al jaren hoor. Hij flikt de meest vreselijke dingen (bijna van school gestuurd, slechte cijfers, slaat m'n moeder etc.) en hij komt er mee weg zonder ook maar enkele gevolgen. :')


    hij sla je moeder en komt ermee weg??!
    Iets daar is gewoon flinks mis.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 18:10 ]


    -

    Lol als mijn broertje dat had gedaan had ik hem waarschijnlijk een doodslag gegeven.
    Maar in de eerste plaats zouden mijn ouders het ook door mijn broertje laten betalen, en niet zo onverschillig over doen. Gelukkig doet mijn broertje (Ook 16} dit soort dingen niet.


    Alleen maar tranen van geluk

    Dit lijkt me echt vervelend. Ik zou nog een keertje proberen te praten met je broertje/ouders.


    •*• Lululu •*•

    Praelectio schreef:
    Vis wat geld uit zijn eigen spaarpot. Dan heeft hij het alsnog betaald, ook al weet hij dat niet. ;p

    Trololol. This indeed, dude.
    Alleen ik vind het wel vet vreemd, want hoe the fuck krijgt hij dat allemaal voor elkaar, joh? Hij flikt al die dingen en komt er nog mee weg ook. Zo erg is mijn broertje zelfs niet, want hij kan ook erg goed spullen kapot maken; de schuld er dan niet van krijgen en shizzle. Hmm.. Kan je hem niet eens opnemen als hij zo is? Dat je het later aan je ouders laat zien of mensen die je kunnen helpen? Misschien dat je hun zo in kan laten zien dat hij slecht bezig is.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tja, dan zou ik gaan eisen dat jij ook niet voor de kosten hoeft op te draaien, want het is immers ook jouw schuld niet dat die kaart kapot is.
    En dan leen je gewoon niks meer aan je broertje. Als hij er geen verantwoordelijkheid en zorg voor wil dragen, dan hoeft ie t ook niet te gebruiken. Zo simpel is dat.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.