• Hi!

    Ik had een tijdje terug al het idee om een RPG te maken naar de nieuwe serie The 100 en ik kreeg hier al een aantal leuke reactie's op van mensen die het ook wel leuk leken. (De trailer voor degenen die nog niet van de serie gehoord hebben). Het gaat dus over een groep jongeren die moeten testen of de aarde nog veilig is om te leven, jaren nadat de wereld is vergaan door een nucleaire oorlog.
    Het is er nooit van gekomen om dit RPG aan te maken en toen ik laatst hoorde over het nieuwe programma Utopia leek het me leuk om deze twee programma's te combineren en er één speeltopic van te maken. (Voor degene die nog niet weten wat Utopia is: dit filmpje legt het uit)

    Mijn idee is dus:
    Een groep van ongeveer tien mensen (aanvankelijk van hoeveel mensen mee willen doen) wordt gedropt op de aarde, nadat ze jarenlang in een ruimteschip geleefd hebben, om te kijken of de aarde weer veilig is om te leven en om een nieuwe samenleving op te bouwen nadat de hele mensheid is omgekomen door allerlei natuurrampen enzovoorts. Het lot ligt dus in hun handen, zal er een tweede mensheid komen of maken ze er een potje van en verdwijnt de mensheid voor goed? Doordat de jongeren zijn opgegroeid in het ruimteschip kennen ze elkaar allemaal al, er zijn dus ook al vriendschappen ontstaan en kunnen sommigen ook al niet goed met elkaar overweg.

    Zijn er mensen die zo'n RPG ook wel leuk lijken?
    Natuurlijk zijn tips en misschien aanpassingen ook welkom, waardoor het leuker gemaakt kan worden. Brand maar los!


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."