• Ik weet helemaal niet waar dit topic moet :X

    Ik heb een vraagje, is pendelen gevaarlijk, en heeft het iets met geesten temaken? Ik vind het wel intressant, en misschien wil ik het een keer proberen, maar als het gevaarlijk is, dan zal ik dat niet doen, natuurlijk. Heeft iemand daar verstand van?

    En kom nu astjeblieft niet aanzetten met "uh, geesten bestaan niet, bla bla" want ik geloof wel in geesten enzo, en ik heb daar voldoende rede voor.


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Volgens mij heeft pendelen sowieso weinig te maken met geesten, eerder met je eigen energie o.i.d. Niet dat ik een expert ben :'D Persoonlijk geloof ik d'r weinig van ^^

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je redenen...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben redelijk gelovig op dat vlak, dus ik doe niks met geesten oproepen. Dit gewoon omdat ik het niet wil. Het is natuurlijk je eigen keus of je het wel of niet doet. Of het gevaarlijk is, geen idee. Dat hangt volgens mij van je bijgeloof af.
    Pendelen op zooi zoals geslacht enzo, zie ik niet als kwaadaardig btw. :'D

    [ bericht aangepast op 29 mei 2013 - 21:17 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Genius schreef:
    '' en ik heb daar voldoende rede voor.''
    Ugh ik kan er echt niet tegen als mensen dat zeggen :')

    This + waarom zou het uberhaubt ooit gevaarlijk kunnen zijn?

    Toen ik de titel zag dacht ik: moet dat niet zijn zijn? Zijn pendelen gevaarlijk? Wacht... Waarom zouden pendelen gevaarlijk zijn? Een normale pen is toch ook niet gevaarlijk? Waarom delen ervan wel?
    Toen ik het topic inging: oww... Laat maar


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JJHamblett schreef:
    Toen ik de titel zag dacht ik: moet dat niet zijn zijn? Zijn pendelen gevaarlijk? Wacht... Waarom zouden pendelen gevaarlijk zijn? Een normale pen is toch ook niet gevaarlijk? Waarom delen ervan wel?
    Toen ik het topic inging: oww... Laat maar
    Ik dacht aan pendelen in de zin van openbaar vervoer te gebruiken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Je kan er zomaar je oog mee uitsteken als het even te hard draait ja.


    i put the fun in funeral

    Eh... Als je s'nachts pendelt door een gevaarlijke buurt kan ik me voorstellen dat het wat risico's oplevert. Ook in India schijnt Pendelen regelmatig te eindigen in een doodskistje (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Vinter schreef:
    Je kan er zomaar je oog mee uitsteken als het even te hard draait ja.

    +1. Genius.

    Barnabas schreef:
    Met geestenzaken prutsen is sowieso niet al te handig. Maar hey, als jij het graag wilt; be my guest!

    Exactly my thoughts!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nee, pendelen is niet gevaarlijk. Pendelen heeft te maken met onbewuste schokjes in je spieren/zenuwen (het onderbewuste regelt veel in het lichaam, o.a. je gedachten, ademhaling, hartslag etc ect, dus ook je spieren/zenuwen), waardoor de pendel zal gaan bewegen.Het heeft dus niets met geesten te maken.

    Ik gebruik regelmatig een pendel (al een aantal jaren) en het helpt me echt ontzettend. maar geloof me, je doet het ""onbewust" echt zelf. Ik ben in ieder geval nog nooit lastig gevallen door geesten en ik leef ook nog steeds. :Y)

    Even wat toevoegen, omdat mensen hier serieus denken dat pendelen met geesten te maken heeft. Glaasje draaien, dat is geesten oproepen. Pendelen niet. Runen werpen of tarotkaarten neerleggen heeft ook niets met geesten te maken. Pendelen is divineren (wat niet op de waarheid gebaseerd is) en dus onschuldig, glaasje draaien is... nou ja. Geesten oproepen.


    Een pendel zet onbewuste zenuwimpulsen om in beweging. Vaak zeggen mensen dat het zeker is dat hun pendel uit zichzelf beweegt. Dat is dus een veelvoorkomend misverstand. Het eigen-bewustzijn dient te worden uitgeschakeld en dat blijkt in de praktijk toch ook heel moeilijk en misschien ook niet ten alle tijden te lukken.
    Of de pendel goed werkt is dus geheel afhankelijk van degene die het instrument bedient. Er zijn diverse testsituaties geweest waaraan pendelaars hebben meegewerkt waaruit de betrouwbaarheid van de pendel niet zo goed naar voren is gekomen. De conclusie is dus eigenlijk dat er goede en minder goede pendelaars zijn, maar dat de pendel wel degelijk kan werken.

    Bron: http://www.marjanka.nl/Energie/pendel_3.html

    [ bericht aangepast op 29 mei 2013 - 22:14 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Barnabas schreef:
    Met geestenzaken prutsen is sowieso niet al te handig. Maar hey, als jij het graag wilt; be my guest!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik dacht even aan het openbaar vervoer gebruiken :Y)
    Maar als antwoord: ik denk niet dat pendelen gevaarlijk is. Pendelen is toch niet echt met geesten te maken, maar met je innerlijke krachten en je (innerlijke) gids (van bovenaf) blablabla...
    maar niets met geesten...
    Dus op dat opzichte geen probleem volgens mij...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ichiya schreef:
    (...)

    Alright. Then you can explain me why the following happened?
    Paar jaar terug vond ik het ook cool om te doen samen met wat 'vrienden'. Toen wees de ketting opeens recht naar mij. I mean, that shit isn't accidental. We deden er geen fuck mee, dat kon sowieso niet, want dat ding was zowat horizontaal.
    Now I'm looking forward to your explanation.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tortura schreef:
    (...)
    Alright. Then you can explain me why the following happened?
    Paar jaar terug vond ik het ook cool om te doen samen met wat 'vrienden'. Toen wees de ketting opeens recht naar mij. I mean, that shit isn't accidental. We deden er geen fuck mee, dat kon sowieso niet, want dat ding was zowat horizontaal.
    Now I'm looking forward to your explanation.


    Wil je het meest rationele?
    Je hoeft niet gek te zijn om dingen te zien die er niet zijn, dit zijn misinterpretaties van de hersenen, die gestimuleerd worden door het geloof erin.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cymry schreef:
    (...)

    Wil je het meest rationele?
    Je hoeft niet gek te zijn om dingen te zien die er niet zijn, dit zijn misinterpretaties van de hersenen, die gestimuleerd worden door het geloof erin.

    Ja, zeg hetzelfde maar als je het ook gezien hebt. :].


    Quiet the mind, and the soul will speak.