• Hi,

    Ik had het er laatst met mijn moeder over dat ik de laatste tijd niet lekker in mijn vel zit omdat ik niet zo blij met mezelf ben.
    Dit komt vooral omdat ik het gevoel heb dat ik me (bv. op school) moet voordoen als een persoon die ik helemaal niet ben.
    Namelijk een fake en ongevoelige bitch, die haar mondje wel open durft te trekken.

    Toen had zij het erover dat ik mijn gevoel moet laten zien,
    maar ik heb het idee dat wanneer je je gevoelens uit mensen daar zo slecht mee om kunnen gaan, als een zwakke plek.
    En dat je nu een beetje een bitch moet ZIJN om te 'overleven' op school.
    Het klink misschien heel overdreven maar dat als je niet laat zien dat jij het bent, ze over je heen walsen.


    Nou vroeg ik me af of mensen dit gevoel met mij delen.


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Ik zie het niet helemaal zo. Je moet niet zomaar over je heen laten lopen, maar dat kan ook zonder een bitch te zijn.


    26 - 02 - '16

    Je hoeft ook niet van het ene uiterste naar het andere uiterste te gaan. Je kan er best tussenin zitten en jezelf wat meer te laten zien, maar niet alles. Ik denk niet dat iemand ooit helemaal zichzelf is op school. Je kan er gewoon langzaam aan werken om niet meer zo'n bitch te zijn en wat meer van jezelf te laten zien.


    Your make-up is terrible

    Ik heb hetzelfde gevoel, maar ik blijf wel aardig. Hoe hard ik ook ben. I hate bitchesssss

    Dit klinkt wel bekend in de oren :'D Ik kan ook echt vreselijk slecht mijn gevoel uiten en ik doe het dus niet. Er is vaak genoeg al eens misbruik van gemaakt.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Geen idee, ik heb altijd al in mijn eigen schoenen gestaan en ken het gevoel van 'beïnvloeding' niet eens. Ik heb dus geen nuttige tips waarschijnlijk. Maar de meeste mensen zijn er wel gevoelig voor., dan transformeren ze of zoiets precies. Misschien moet je er wat opletten. Je hoeft inderdaad niet van het ene extreme naar het andere te gaan, maar je kunt jezelf bijvoorbeeld opleggen dat je opmerkingen die andere mensen kunnen kwetsen voortaan zal inhouden. Ik krijg als ik dit lees een beetje de indruk, dat je waarschijnlijk je een beetje bang en onzeker voelt en misschien 'aanvalt' om je eigen positie veilig te stellen. Zodat ze niet over je heen zouden walsen. Misschien moet je je voornemen alleen nog je mond open te trekken in gevallen dat iemand je rechtstreeks aan wilt vallen. Maar minder als verdediging. Je hoeft daarom niet super aardig voor iedereen te gaan doen en jezelf veranderen, maar als je niet meer onaardig bent, kan je dat misschien ook helpen je beter te voelen. (:

    [ bericht aangepast op 20 mei 2015 - 19:28 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Uptown schreef:
    Dit klinkt wel bekend in de oren :'D Ik kan ook echt vreselijk slecht mijn gevoel uiten en ik doe het dus niet. Er is vaak genoeg al eens misbruik van gemaakt.


    † Love? I want to sleep.

    Assassin schreef:
    Je hoeft ook niet van het ene uiterste naar het andere uiterste te gaan. Je kan er best tussenin zitten en jezelf wat meer te laten zien, maar niet alles. Ik denk niet dat iemand ooit helemaal zichzelf is op school. Je kan er gewoon langzaam aan werken om niet meer zo'n bitch te zijn en wat meer van jezelf te laten zien.

    Dit^
    Ik ben zelf niet zo beïnvloed baar door anderen. Ik ga altijd mijn eigen weg, ook al zijn anderen er niet mee eens. Je kan best wel wat van jezelf laten zien c:. En als mensen slecht gebruik maken van je zwakke punten, moet je er overheen leren stappen. Mensen kunnen ook slecht met je omgaan als je niets van jezelf laat zien.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik ben het eens met Nikki. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Yeoubi schreef:
    Ik zie het niet helemaal zo. Je moet niet zomaar over je heen laten lopen, maar dat kan ook zonder een bitch te zijn.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Ik ken het gevoel. Een goede vriendin heeft eergisteren - niet in die woorden, maar wel met die betekenis, gezegd dat ik vrij ongevoelig ben. Ik ben heel gevoelig, maar ik laat het niet zien. Mensen die heel gevoelig zijn krijgen vrijwel geen kansen van anderen, mensen die te "ongevoelig" zijn ook niet. In mijn klas sta ik ook zo bekend, gewoon omdat ik mijn emoties probeer af te weren met sarcasme en dergelijke en dat heeft niet altijd het gewenste effect. Dus ja, ik deel dit gevoel helemaal.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Je hoeft je écht niet voor te doen als een bitch als je zo niet bent hoor, zo geef je misschien zelf de verkeerde indruk aan anderen. Probeer gewoon jezelf te zijn en je kan best een gevoelig kantje laten zien en je mond opentrekken als je merkt dat mensen eroverheen willen lopen. Je hoeft geen bitch te zijn om recht in je schoenen te staan.
    Ik denk ook als je stopt met een rol te spelen dat er misschien enerzijds een last van je schouders valt. De middelbare school is zo al moeilijk genoeg!
    Ik zie dat dit eigenlijk een beetje naast het topic is aangezien je niemands mening erover vroeg. Ik ben tijdens de middelbare school vrijwel altijd mezelf gebleven en heb er soms opmerkingen over gekregen (qua uiterlijk en vooral omdat ik altijd de 'stille' was). Ik heb ook nooit veel vrienden gehad maar uiteindelijk ben ik wel blij met de persoon die ik nu geworden ben.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2015 - 1:53 ]


    None but ourselves can free our minds.

    Dankjewel iedereen!


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Ik snao best dat jij fat gevoel hebt. Ik heb op de middelbare dat on het begin ging het goed. Ik swed met de rest mee. Maar dat was niet wie ik was en werd buiten gesloten.

    Nu op het mbo heb ik een geweldige klas meiden die elkaar gewoon acceoteerd zoals j ze bent. Zelf ben ik heel stil in de lessen maar toch zorgen ze erboor dat ik en an het woord komen. Als iemand dan schreuwt roept de ander van hey die was eerder.
    wij hebben in het begin voorwerpen met betekenis moeten mee nemen en erover vertellen. Heel eng en gestoord dachteb wij je kent elkaar net. Maar het heeft nut gehad


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Ik snao best dat jij fat gevoel hebt. Ik heb op de middelbare dat on het begin ging het goed. Ik swed met de rest mee. Maar dat was niet wie ik was en werd buiten gesloten.

    Nu op het mbo heb ik een geweldige klas meiden die elkaar gewoon acceoteerd zoals j ze bent. Zelf ben ik heel stil in de lessen maar toch zorgen ze erboor dat ik en an het woord komen. Als iemand dan schreuwt roept de ander van hey die was eerder.
    wij hebben in het begin voorwerpen met betekenis moeten mee nemen en erover vertellen. Heel eng en gestoord dachteb wij je kent elkaar net. Maar het heeft nut gehad


    Het kost altijd zoveel tijd en moeite om jouw berichten te ontcijferen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het kost altijd zoveel tijd en moeite om jouw berichten te ontcijferen.
    dan lees je ze niet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan