• Ik heb de vreemde hobby om af en toe op Reddit NoSleep verhalen te lezen en mezelf helemaal bang te maken, compleet met angstaanjagende muziek op de achtergrond. Nu zijn er dan ook af en toe verhalen tussen over mensen die in hun slaap vreemde dingen maken. Na weer zo'n verhaal te hebben gelezen, dacht ik: Wat fijn dat mij nog nooit zoiets is overkomen. En opeens kon ik het me weer herinneren.
    Jaren geleden, toen ik ongeveer 7 jaar oud was, droomde ik 's nachts over iets dat over mijn been reed. Het was een groot voertuig met dikke banden en ik heb het echt over mijn been voelen rijden. Geen nachtmerrie, dus ik werd de volgende ochtend door mijn moeder wakker gemaakt dat ik naar school moest. Alleen, toen ik mijn deken wegtrok waren er zwarte vegen te zien op mijn dekbedovertrek en mijn been. En ze leken verdacht veel op bandensporen. Mijn moeder mij natuurlijk vragen wat ik had gedaan, waarbij ik mijn schouders verbaasd ophaalde. Ik droeg immers geen make-up, dus het was geen mascara (wat ook wel heel veel mascara moet zijn geweest) en ik had schone voeten, want ik had me die avond ervoor gewassen.
    Later heb ik nooit meer zulke dromen gehad, dit was maar een keer. Ik heb ook nooit ervaringen gehad met aanrijdingen of voertuigen die over mijn been zijn gereden. Ik ben vrij nuchter ingesteld en vind het meeste ook wel te verklaren. Ja, ik geloof in "geesten", of hoe je ze ook wil noemen. Alleen dit geloof gaat niet verder dan het voelen van de aanwezigheid van zulke "geesten". Verder dan dit voelen/zien is het dan ook niet gekomen bij mij en daarbij, hoe zou een voertuig dan in staat zijn over mijn been te rijden? En waarom heb ik dit niet goed onthouden en denk ik er nu pas aan? Normaal onthoudt ik altijd alles heel helder, van gesprekken van zeker 8 jaar geleden tot nummerborden van auto's die me gisteren passeerden. Nou, ik heb tenminste weer wat om over na te denken.

    Ik zoek lotgenoten. Wie is nog meer zoiets ooit overkomen?


    From these ashes, I will rise

    Daar is zelfs zo'n verhaal van op NoSleep wat ik laatst las.
    Gimme a minute, I'll find it.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2013 - 19:21 ]

    Dat is vreemd. Misschien sliep je met een knuffel die afgeeft of zo?
    Niet echt, maar ik was vroeger wel heel goed in slaapwandelen. Nu heb ik alleen nog vreemde dromen over mijn moeder die me vraagt om een pak melk te kopen en ik, als ik wakker ben, niet meer weet of ik het gedroomd heb of niet en het pak melk alsnog koop.


    Searching heavens for another earth

    Dat is echt raar.
    Ik heb een keer gedroomd dat mijn wekker afging en ik opstond om hem uit te zetten (hij staat aan de andere kant van mijn kamer). De volgende ochtend versliep ik me doordat de wekker uitstond, terwijl ik zeker wist dat ik hem aan had gezet de avond van te voren en ik mijn wekker altijd 10 keer controleer voor het slapengaan.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb een keer gedroomd dat ik aan het vechten was en in dat gevecht had een meisje mijn arm opengekrabt. Toen ik wakker werd, zat mijn arm onder de nagelafdrukken en bloed. Maar ik denk dat ik dat gewoon zelf heb gedaan in mijn slaap.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2013 - 19:21 ]

    Dragneel schreef:
    Daar is zelfs zo'n verhaal van op NoSleep wat ik laatst las.
    Gimme a minute, I'll find it.

    Nevermind. Paar maanden geleden gelezen, kan ik niet meer vinden.
    In ieder geval, het ging over een jongen die bij een bos woont en droomde dat hij elke nacht werd achtervolgd door een monster uit het bos, en hij terug het huis in rende. Elke nacht dezelfde nachtmerrie, en elke keer was het monster sneller. Elke keer rende hij door de modder terug het huis is.
    Het einde was zo iets:
    "The nightmares have stopped now. I begin to think it was all nothing to worry about.
    I just can't let go of the fact I woke up every day with fresh mud on my feet."
    Fuckin' creepy story, it was.

    Ik schrijf een creepypasta over dat soort dromen, lol. Als kind heb ik regelmatig gedroomd dat een heks mij krabte oid en dat deed dan ook echt pijn. Was ook niet zo vreemd, want aan de krassen die ik de volgende morgen op mijn armen zou hebben te zien, zat ik mezelf ook daadwerkelijk te krabben in mijn slaap (cat).


    i put the fun in funeral

    Vinter schreef:
    Ik schrijf een creepypasta over dat soort dromen, lol. Als kind heb ik regelmatig gedroomd dat een heks mij krabte oid en dat deed dan ook echt pijn. Was ook niet zo vreemd, want aan de krassen die ik de volgende morgen op mijn armen zou hebben te zien, zat ik mezelf ook daadwerkelijk te krabben in mijn slaap (cat).


    Dat had ik ook en heb nog steeds littekens (cat)

    Vinter schreef:
    Ik schrijf een creepypasta over dat soort dromen, lol. Als kind heb ik regelmatig gedroomd dat een heks mij krabte oid en dat deed dan ook echt pijn. Was ook niet zo vreemd, want aan de krassen die ik de volgende morgen op mijn armen zou hebben te zien, zat ik mezelf ook daadwerkelijk te krabben in mijn slaap (cat).

    Ook fijn dan. :Y)
    Als iemand tegen mij zegt dat diegene hoofdpijn heeft krijg ik ook heel makkelijk hoofdpijn. Al is dat wel net iets anders.

    Ik droom niet, dus nee.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Taiteilijan schreef:
    Dat is vreemd. Misschien sliep je met een knuffel die afgeeft of zo?
    Niet echt, maar ik was vroeger wel heel goed in slaapwandelen. Nu heb ik alleen nog vreemde dromen over mijn moeder die me vraagt om een pak melk te kopen en ik, als ik wakker ben, niet meer weet of ik het gedroomd heb of niet en het pak melk alsnog koop.

    Ik sliep wel met een knuffel, maar die was een baby-gele kleur, dus die zou niet kunnen afgeven. Het voordeel van jouw dromen is dat je in ieder geval altijd genoeg melk in huis hebt (:


    From these ashes, I will rise

    Ik heb een keer gedroomd dat ik vloog, maar naar beneden stortte.
    Ik werd wakker en kon geen adem meer halen, omdat mijn borstkas ontzettend veel zeer deed, alsof ik erop was gevallen.
    Maar dat is ook alweer heeeeel lang terug. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    ik heb veel van zulke dromen. Ooit had ik in mijn droom, mijn benen gebroken ofzo, toen ik wakker werd, kon ik mijn benen nauwelijks bewegen. Zoveel pijn deden ze dus.


    -

    Spotgaai schreef:
    Ik droom niet, dus nee.


    26 - 02 - '16

    Ik heb ook heel veel van dat soort dromen gehad, velen waren echt eng en was ik doodsbang en kon ik een aantal nachten niet slapen.
    Bijvoorbeeld ongeveer een half jaar geleden; toen droomde ik dat ik opeens bij mijn enkel werd vastgegrepen terwijl ik in een Hotelkamer sliep.
    Niet veel later werd ik wakker en deed mijn enkel pijn en het was echt creepy om te zien dat er ook gewoon een rode handafdruk erop stond, echt op een manier waarbij ik het zelf echt niet heb kunnen doen :S
    En het hielp ook al niet toen ik erachter wam dat er ook en handafdruk aan de buitenkant van mijn raam zichtbaar was. (Slaap onder mijn vensterbank.)

    Daardoor ga ik me wel afvragen wat dromen nou precies zijn en in hoeverre dit beïnvloed kan worden of dat er een link zit tussen werkelijkheid en fantasie.
    Oh, ik voel een onderzoek opkomen XD


    Credendo Vides

    Ik heb nog nooit echt zoiets meegemaakt. Ik heb weleens gehad dat ik mezelf heb opengehaald toen ik had gedroomd dat ik met iemand vocht, maar dat is dus gewoon te verklaren. Wat ik wel altijd heel naar vind, is dromen dat ik geen lucht meer krijg wanneer ik met mijn hele gezicht in mijn kussen lig. Dat is echt vreselijk. Ik krijg het al benauwd als ik eraan denk.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.