• Het huis van de nacht is een boekenreeks over het leven van de jonge halfwas Zoey Redbird. De boeken zijn geschreven door P.C Cast en haar dochter Kirsten. Het maakt niet uit als je de boeken niet kent of nooit gelezen hebt, je kan gewoon meedoen met de RPG want ik zal zoveel mogelijk proberen te beschrijven wat belangrijk is voor deze RPG.

    Elke halfwas of vampier begint als een mens. Soms, op een bepaalde leeftijd, worden sommige jonge tieners gemerkt met een blauwe, on ingekleurde, maansikkel op hun voorhoofd en komen ze er achter dat ze naar een merkwaardige school moeten die "Het huis van de nacht" heet om daar vier jaar te verblijven. In het huis van de nacht leren de pas gemerkte tieners(ook wel halfwassen genoemd) alles over het vampier zijn en het beheersen van hun affiniteiten en krachten. Wanneer een halfwas pas gemerkt is begint deze in zijn of haar derde jaar(eerste jaar) tot en met, zijn of haar zesde jaar(vierde jaar). In het laatste jaar moet de halfwas de verandering doorstaan hebben en is de halfwas officieel een volwassen vampier geworden en wordt de blauwe maansikkel ingekleurd. Wanneer het lichaam de verandering afstoot, sterft de halfwas. De heilige godin van elke halfwas en vampier is Nux. Sommige halfwassen of vampiers worden door zijn of haar godin begiftigt met een zeldzame kracht of affiniteit. Echter heeft niet elke vampier een affiniteit of kracht, vooral bij halfwassen is dit heel zeldzaam. In het huis van de nacht is dag, nacht en is nacht, dag. Halfwassen en vampiers kunnen zich prima in daglicht begeven, maar vinden dat echter niet zo fijn. Hun voorkeur gaat immers naar nacht.


    House Rule #1:
    If you’ve been Marked by a Tracker, night has chosen thee. You will go through the Change and turn into a vampyre. However, if your body rejects the Change, you die.

    House Rule #2:
    If you are Marked, you must leave your home and move into the House of Night school, where you will take your place as a fledgling and live for four years.

    House Rule #3:
    At the House of Night School, classes begin at 8pm and end at 3am. The gym is open until dawn.

    House Rule #4:
    You can never be far from an adult Vampire for long. And it’s not like you’ll turn into a pumpkin. It’s a much bigger deal than that.

    House Rule #5:
    Formal rituals are held at Nux’s Temple twice a week. At the ceremony’s commencement, turn to the east, south, west and north to summon (in order) air, fire, water and earth.

    House Rule #6:
    If one of the cats at the school chooses you, you will belong to him or her. Not the other way around.

    House Rule #7:
    Every High Priestess and some vampires is given an affinity, or special powers, by the Goddess.

    House Rule #8:
    If you ever leave school grounds, you cannot wear any part of your uniform (which is primarily basic black) and must conceal all tattoo markings.

    House Rule #9:
    Here at the House of Night school, there are no lockers. You will have cabinets in your homeroom. If someone steals something, the vamps will know it. As will Nux


    De bedoeling van de RPG:
    Iedereen vult een eigen personage in(je kan kiezen uit; halfwas, leraar of een bestaande personage) en kiest in welk jaar je begint(van leer jaar drie tot en met zes). Je kiest of je een hond of kat wilt(natuurlijk is dit niet verplicht), en of je een affiniteit of kracht hebt(beschrijf welke en wat die doet. Ook dit is niet verplicht). Ik zal de hoge priesteres van de school spelen en jullie continue op het forum aanwijzingen geven. Ik zal vertellen wanneer school begint, of het dag is of nacht, wanneer er pauze is, of jullie vrij zijn etc. Ook zal ik elk jaar een eigen rooster geven. Ik zal dus iedere keer aanwijzingen plaatsen om de RPG een beetje draaiende te houden en af en toe korte verhaaltjes plaatsen. Wanneer ik een keer niet online ben en geen aanwijzingen plaats kunnen jullie natuurlijk je eigen gang gaan.

    Affiniteit/kracht:
    Als je voor een affiniteit kiest dan betekent dat, dat je tussen water, aarde, vuur, lucht en geest kiest of iets dat in verband is met één van deze vijf. Deze kunnen echter niet vaker gebruikt worden in het zelfde geslacht. Dus 1 jongen en 1 meisje kunnen bv. allebei vuur hebben maar niet 2 meisjes met vuur.
    Wanneer je voor een kracht kiest heb je vaak met fysieke dingen te maken, bv. goed zijn in boogschieten, heel sterk zijn, onzichtbaar zijn, etc. Dit mag je zelf verzinnen. Ik zal wel de kracht controleren om te kijken of ik ze niet te overdreven vind zoals: De kracht hebben om van elke andere kracht een uur gebruik van te kunnen maken. Bij een kracht kan niemand de zelfde kracht als jou hebben. Zou je toch de zelfde kracht als iemand willen dan moet je dit met die persoon zelf bespreken en ervoor zorgen dat jou personage dan van een andere geslacht is. 1 kracht kan dus maar 2 keer gebruikt worden in overleg met de persoon die hem als eerste had.

    Lessen:
    Voor elk onderdeel mogen er maximaal maar 2 leraren zijn.

    -Vampier sociologie(over het vampier zijn, affiniteiten en krachten)
    -Geschiedenis(Mythes en oude verhalen)
    -Drama
    -Muziek
    -Tae Kwan Do/Judo
    -Kunst & Cultuur
    -Spaans
    -Paardrijden
    -Schermen/zwaardvechten
    -Dichtkunst
    -Boogschieten
    -Economie

    Inschrijven:
    Maximaal 4 waarvan 1 een leraar moet zijn!

    Rol: Halfwas
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd(16 t/m 20):
    Jaar(3de,4de,5de,6de):
    Uiterlijk(beschrijven en/of foto):
    Karakter(zowel slechte als goeie punten):
    Huisdier(hond of kat):
    Affiniteit/kracht:
    Extra:

    Rol: Leraar
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd(vanaf 21 jaar):
    Lessen(Minimaal 2):
    Uiterlijk(beschrijving en/of foto):
    Karakter:
    Huisdier(hond of kat):
    Affiniteit/kracht:
    Extra:

    Voor extra informatie van de RPG en alle personages klik hier.

    Als er nog vragen zijn over de RPG of als er iets niet duidelijk is, kunnen er altijd vragen gesteld worden. Ook wil ik graag dat niemand zonder toestemming een nieuwe topic opent. Ik zal elke dag goed controleren of het topic vol is of niet. Er hoeft niet gezeurd te worden dat er wel ééns een topic was over Het huis van de nacht, want die was er inderdaad maar is niet meer actief. Echter is dit dus een fanfiction dus is er geen enkel idee gestolen.



    Leraren/vampier:
    Silvanaa - Ifigenia Crypsley(Hogepriesteres/Vampier Sociologie/Geschiedenis)
    -
    -
    -
    -

    Jongens:
    Silvanaa - James Daniel Stark(Affiniteitt: Nooit zijn doel missen)
    Lumineers - Michael Elliot Turner(Kracht: Onzichtbaarheid)
    Silvanaa - Aiden Josh Mccloud(Affiniteit: Lucht)
    Cuthalion - Hayden Dylan Morran(Kracht: Gedaanteverwisseling)
    Lumineers - Thomas Gabriel Mc.Down(Kracht: Kracht van een ander kopiëren)
    -
    -
    -

    Meisjes:
    After - Sirene Harriet Doorson(Affinitiet: Lucht)
    Silvanaa - Audrey Lynn Winchester(Affiniteit: Geest)
    Rider - Raven Amayla Morana(Affiniteit: Visioenen)
    Cymry - Ashanti Fallora(Affiniteit: Buitenzintuigelijke waarneming)
    MaitePayne - Marith Megan Dorner(Affiniteit: Water)
    SpeedOfLove - Chantalle Emily Montaire(Affiniteit: Aarde)
    SecretlyACat - Lyra Jane Ismea(Kracht: Met katten communiceren)
    -

    Speeltopic 1

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 4 juli 2013 - 17:49 ]


    "We accept the love we think we deserve."

    Fleeko schreef:
    Rol: Halfwas
    Naam: Michael Elliot Turner
    Geslacht: Man
    Leeftijd(16 t/m 20): 18 jaartjes oud hij verjaard op 30 januari
    Jaar(3de,4de,5de,6de): 5de jaar
    Uiterlijk(beschrijven en/of foto):


    + klik
    Michael geeft bruine haren en bambi bruine ogen ,waarin je zo kunt verdwalen. Hij is 1m 72 lang en is redelijk gespierd.
    Zijn kledingstijl is vaak losjes en casual ,hij houd niet van kleding ,waar hij zich niet goed in voelt. Hij draagt ook af en toe een bril
    Karakter(zowel slechte als goeie punten):
    Michael is een aardig, energiek en speels iemand die soms wel een grote mond heeft en grof kan overkomen ,zonder dat het echt zijn bedoeling is. Hij is een erge flapuit en begrijpt nooit echt wat hij fout doet. Hij is een nonchalant en chaotisch iemand en een echte grappenmaker en houd ervan te lachen. Ook staat hij altijd klaar voor een uitdaging.
    Hij houd ervan te ravotten ,vrienden te maken ,te basketballen,volleyballen en rennen en ook kon hij gitaar spelen.
    Ondanks dat hij van lachen houd ,heeft hij het ook niet zo heel vaak prettig ,zijn verleden licht nogal moeilijk en hij vertrouwd zijn geheimen niet vaak aan iemand toe. Hij houd ook meestal zijn mening voor zichzelf omdat hij zich vaak dom voelt als hij iets verkeerd zegt.
    Maar toch geeft hij een charme ,waardoor de meeste mensen hem wel mogen ,ondanks zijn minpunten.
    Huisdier(hond of kat): Kat

    Met als naam Catnip
    Affiniteit/kracht: onzichtbaarheid
    Extra: Michael had ooit een oudere broer ,maar die is sinds 2 jaar geleden overleden ,door een ongeluk. Mensen denken dat hij vermoord werd ,maar alleen Michael weet het echte verhaal. Het is zijn geheim ,die hij aan niemand toevertrouwd ,zelfs zijn ouders en beste vrienden weten er niets van. Ook is hij bi ,dit is ook een van zijn grote geheimen.



    af :3

    [ bericht aangepast op 22 juni 2013 - 20:19 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik vul hem zo direct in denk ik! (:

    Fleeko schreef:
    Fleeko schreef:
    Rol: Halfwas
    Naam: Michael Elliot Turner
    Geslacht: Man
    Leeftijd(16 t/m 20): 18 jaartjes oud hij verjaard op 30 januari
    Jaar(3de,4de,5de,6de): 5de jaar
    Uiterlijk(beschrijven en/of foto): Ik heb een beetje hulp nodig ,ik heb geen idee wie van deze 2 schattigaard ik moet kiezen :0

    Of


    Michael geeft bruine haren en bambi bruine ogen ,waarin je zo kunt verdwalen. Hij is 1m 72 lang en is redelijk gespierd.
    Zijn kledingstijl is vaak losjes en casual ,hij houd niet van kleding ,waar hij zich niet goed in voelt.
    Karakter(zowel slechte als goeie punten):
    Michael is een aardig, energiek en speels iemand die soms wel een grote mond heeft en grof kan overkomen ,zonder dat het echt zijn bedoeling is. Hij is een erge flapuit en begrijpt nooit echt wat hij fout doet. Hij is een nonchalant en chaotisch iemand en een echte grappenmaker en houd ervan te lachen. Ook staat hij altijd klaar voor een uitdaging.
    Hij houd ervan te ravotten ,vrienden te maken ,te basketballen,volleyballen en rennen en ook kon hij gitaar spelen.
    Ondanks dat hij van lachen houd ,heeft hij het ook niet zo heel vaak prettig ,zijn verleden licht nogal moeilijk en hij vertrouwd zijn geheimen niet vaak aan iemand toe. Hij houd ook meestal zijn mening voor zichzelf omdat hij zich vaak dom voelt als hij iets verkeerd zegt.
    Maar toch geeft hij een charme ,waardoor de meeste mensen hem wel mogen ,ondanks zijn minpunten.
    Huisdier(hond of kat): Kat

    Met als naam Catnip
    Affiniteit/kracht: onzichtbaarheid
    Extra: Michael had ooit een oudere broer ,maar die is sinds 2 jaar geleden overleden ,door een ongeluk. Mensen denken dat hij vermoord werd ,maar alleen Michael weet het echte verhaal. Het is zijn geheim ,die hij aan niemand toevertrouwd ,zelfs zijn ouders en beste vrienden weten er niets van. Ook is hij bi ,dit is ook een van zijn grote geheimen.

    Zo hij is bijna af :'D alleen raak ik nog altijd niet uit welk uiterlijk /:

    Oh en mag ik anders van Lerares een leraar maken ? :3 -kan ik beter mee rpg'en ^^ -



    Tuurlijk, ik zal het aanpassen voor je (;


    "We accept the love we think we deserve."

    Stark is een bestaande personage in de boeken Het huis van de nacht.
    Naam: James Daniel Stark
    Geslacht: Mannelijk
    Leeftijd: 19 jaar
    Jaar: Zesde jaar
    Uiterlijk: Stark heeft lang, haar dat altijd perfect in model zit. Zijn ogen hebben de kleur van chocola, net als zijn haar. Stark is redelijk stevig en krachtig gebouwd en ongeveer 1,86. Hij is erg atletisch en heeft een top conditie. Hij is redelijk gespierd en zijn stijl qua kleding is vaak iets dat lekker zit en een beetje sportief oogt. Ook draagt hij vaak zijn pijlenkoker en boog bij zich.
    Karakter: Stark is spontane jongen die veel humor heeft. Hij houd van lachen en gezellig kletsen. Wanneer Stark de mensen om zich heen niet kent houd hij zich vaak rustig en kijkt altijd een beetje toe hoe iedereen om hem heen is. Stark kan zeker wel eens brutaal zijn en soms ook nog wel eens onaardig naar de mensen waarvan hij niks moet hebben. Stark is niet snel met iedereen bevriend omdat hij vaak het gevoel heeft dat mensen misbruik van hem maken. Hij kiest dus liever zelf zijn vrienden uit waarover hij een goed gevoel heeft. Stark kan zeker een goede vriend zijn en doet alles om de personen waar om hij geeft te beschermen. Hij is dus een erg trouwe vriend die altijd voor je klaar zal staan en zijn beloftes altijd na komt.
    Huisdier: Een hond genaamd Duchess.
    Affiniteit/kracht: Stark zijn gegeven affiniteit van Nux is Nooit zijn doel missen. Vaak paart hij dit met zijn pijl en boog. Om zijn doel te treffen hoeft het niet perse in zijn zicht te zijn, zolang hij er maar op concentreert in zijn hart en hoofd. Hij treft voor de volle 100% altijd zijn doel.
    Extra: Stark wordt graag bij zijn achternaam genoemd. Hij is sinds dit jaar van Het huis van de nacht[/] in Chicago, overgeplaatst naar die van hier in Tulsa. Stark is een erg bekende halfwas omdat hij door zijn affiniteit een erg goede boogschutter is en daarom een paar keer heeft meegedaan aan de olympic spelen voor vampiers. Hij deed mee in de categorie boogschieten en werd daar eerste. Echter doet Stark de laatste tijd niet meer zoveel aan boogschieten omdat hij een keer zijn pijl in het hart van zijn boogschut instructeur had gevonden. Dit ongeluk was gebeurt omdat Stark een keer aan het oefenen was en hij zich zo danig concentreerde om zijn pijl door het hart te laten gaan, dat zijn affiniteit hem verkeerd begreep en de pijl de andere kant op keerde en recht door het hart van zijn instructeur boorde die net binnen was komen lopen. Sinds het ongeluk is Stark dus heel voorzichtig geworden met het treffen van zijn doel. Echter niemand weet wat zijn affiniteit is. Iedereen denkt gewoon dat hij erg goed is in boogschieten, terwijl het werkelijk zijn affiniteit is die het doet.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2013 - 21:39 ]


    "We accept the love we think we deserve."

    Rol: Halfwas

    Naam: Raven Amayla Morana.
    Alleen Amayla is nog overgebleven van haar oorspronkelijke naam.
    (Raven = raaf / Amayla = nachtelijke regen / Morana = dood, in de mythologie is Morana de godin van de dood en de winter)

    Geslacht: Vrouwelijk

    Leeftijd: 17 jaartjes jong. Ze is geboren op 29 December. Haar favoriete maand is dan ook de winter.

    Jaar: 4

    Uiterlijk:



    Raven heeft lang blond haar en koude grijsblauwe ogen. Haar glimlach is echter wel warm en geeft haar een lieve schattige uitstraling. Raven is een redelijk tenger meisje met een lengte van 1.67m. Ze draagt meestal wit, blauw, bruin of beige tinten.

    Karakter: Raven is ooit een vrolijk meisje geweest, maar omdat zij steeds te maken kreeg met visioenen en dromen die voornamelijk over dood en duisternis gingen, is zij wat verbitterder en reageert ze dan ook vaak sarcastisch. Ze wil nog wel eens op problemen en vragen die zij liever niet beantwoordt reageren met lacherige grap, of juist een sarcastische opmerking. Raven praat dan ook liever niet over haar extra kracht en heeft het liever niet over dingen die te maken hebben met de dood of ongelukken. Ze is redelijk gesloten over persoonlijke onderwerpen en heeft geen problemen met zich gedragen als een bitch, als dat mensen ervan weerhoud om dingen over haar uit te zoeken of haar vragen te stellen.
    Van oorsprong was Raven super nieuwsgierig en goed in het achterhalen van mysteries en geheimen. Ze was een echte onderzoekster en vreemde onbegrijpbare misdaad intrigeerde haar. Dit zit ook nog wel in haar en komt er wel uit, als ze je vertrouwt of gewoon aardig vindt, maar toch niet optimaal. Haar visioenen maken haar gewoonweg een stuk voorzichtiger met wat ze zegt en hoewel ze dan soms een flapuit lijkt, ze kiest haar woorden zeer zorgvuldig.
    Omdat Raven bijna nooit optimaal zichzelf is, kan ze nog wel eens onvoorspelbaar overkomen. Wanneer je zonder te weten over de lijn gaat, die ze in haar gedachten getrokken heeft, kan je zomaar te maken krijgen met een gemene Raven, die je liever niet wilt kennen. Raven is dan ook niet de makkelijkste vriendin, maar als ze echt om je geeft, gaat ze ook voor je door het vuur.

    Huisdier:


    Anders dan de meeste vampiers heeft ze niks met katten. Vandaar ook dat ze een hond heeft. Een Jack Russel Terriër genaamd Glaze.

    Affiniteit/kracht: Raven heeft visioenen over slechte dingen die in de toekomst zullen geboren. Een vampier/halfwas die deze kracht of affiniteit heeft, wordt ook wel de profetes van Nux genoemd. De visioenen zijn afkomstig uit het dodenrijk, waardoor een profetes nauw in contact staat met het hiernamaals. Wanneer nodig, kan zij dus die link ook voor andere dingen gebruiken. (zie verbrand hoofdstuk 4)

    Extra: Raven komt van een rijk gezin. Haar ouders waren beiden weinig thuis. Raven was dan ook voornamelijk op zichzelf aangewezen, wat niet altijd even makkelijk was. Hoewel ze haar dromen altijd al opmerkelijk vond, kreeg Raven pas sinds haar tiende dromen die je haast visioenen kon noemen. Altijd hadden ze met dood en verderf te maken, slechte dingen die te gebeuren stonden. Dit is tot haar zestiende steeds erger geworden en toen werd ze uiteindelijk gemerkt. Omdat de nachtmerries voor Raven niet meer om uit te houden waren, was ze ontzettend opgelucht toen ze gemerkt werd. Het deed haar goed te weten dat ze de gave van een godin had, die om haar gaf. Ze heeft er nu dan ook het volste vertrouwen in dat ze de gave voor een goede reden heeft. Raven leert er dus wel redelijk mee omgaan, maar heeft het er af en toe nog wel moeilijk mee en praat er eigenlijk ook nooit over. Ze houdt het dan ook liever geheim, omdat ze vroeger altijd als freak werd aangezien in de buurt waarin ze woonde.


    Happy Birthday my Potter!

    [ bericht aangepast op 22 juni 2013 - 9:32 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik vind Moranap ook wel mooi hoor, maar de laatste naam van mijn personage is Morana c; (zie begin topic)


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    Ik vind Moranap ook wel mooi hoor, maar de laatste naam van mijn personage is Morana c; (zie begin topic)


    Oeps haha, sorry ik heb gefaald ^^ Ik zal het even veranderen.

    @Fleeko; een prima personage (: Ik zal hem meteen toevoegen!


    "We accept the love we think we deserve."

    -nvt.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2013 - 12:26 ]

    Bieberen schreef:
    Rol: Halfwas
    Naam: Kian Sam Young
    Geslacht: Man
    Leeftijd: 3 mei 1993, nét twintig jaar dus.
    Jaar: Zesde jaars.
    Uiterlijk:


    Kian is een lange, gespierde jongen. Zijn lichaam beschikt over een sixpack en goed, getrainde biceps. Kian is één meter tweeëntachtig lang. Kian zijn groene ogen, worden bewonderd door iedereen. Ze zijn heel mooi groen. Kian zijn bruine haar, staat altijd omhoog. Hij heeft kaarsrechte, witte tanden. Kian heeft óók een topconditie.
    Karakter: Kian is een spontane, vrolijke jongen. Je zal hem niet vaak boos of chagrijnig zien, maar als hij dat is is hij niet een van de vrolijkste jongens. Kian houdt van kletsen, grappen maken en gewoon het gezellig hebben met vrienden. Ongetwijfeld kan ook Kian brutaal zijn, ook arrogantie is niet te ontkennen. Kian wéét zijn plek, en hem laten kwesten zal je dan ook niet snel lukken. Als het gaat om vrienden is Kian nogal precies, hij heeft zijn voorkeur voor vrienden, maar een poging is het altijd waard. Kian heeft altijd een passie gehad voor fotografie, zijn nikon camera en lens zijn dan ook niet weg te denken.
    Huisdier: Kian heeft een kat,
    Affiniteit: Water. Kian kan water besturen, daarmee ook dingen verplaatsen en dingen laten bevriezen etc.
    Extra:

    Ik voeg zo nog wat toe! (:


    Je staat er alvast bij (;


    "We accept the love we think we deserve."

    Ik ga nu slapen mensen, morgen ga ik verder en dan kunnen we waarschijnlijk al beginnen (:
    Alvast slaaplekker iedereen! xxx


    "We accept the love we think we deserve."

    Ik meld alvast dat ik aanstaande zaterdag niet kan reageren, en vanaf 26 juni tot 2 juli. Ik zit dan in m'n repetitite week + zaterdag klassenuitje. Ik kán wel reageren in m'n rep week, maar m'n leren gaat voor C:

    [ bericht aangepast op 18 juni 2013 - 18:25 ]

    Het is niet mijn RPG, maar zijn de affiniteiten niet water, aarde, vuur, lucht en geest, en de rest gewoon krachten?


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Mijn personage is af en ik vind het zo awesome dat Stark meedoet :Y)


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    @Bieberen; is goed hoor, ik zal er rekening mee houden (;
    @After; dat dacht ik ook haha maar ik zie nu pas dat in het boek heel veel andere krachten ze gewoon affiniteiten noemen. Net als de affiniteit van stark om nooit zijn doel te missen. Ik dacht eerst dat dat gewoon bij krachten hoorde, maar dat is blijkbaar niet zo. Dus ik houd het er maar gewoon op, alles dat fysiek is een kracht wordt genoemd en alles wat te maken heeft met één van vier elementen en geest benoem ik gewoon als een affiniteit. Sorry voor de ongemak.
    @Cymry; Leuke personage ! (: Ja ik vind Stark één van mijn favoriete personages in de serie ^^


    "We accept the love we think we deserve."