• Het huis van de nacht is een boekenreeks over het leven van de jonge halfwas Zoey Redbird. De boeken zijn geschreven door P.C Cast en haar dochter Kirsten. Het maakt niet uit als je de boeken niet kent of nooit gelezen hebt, je kan gewoon meedoen met de RPG want ik zal zoveel mogelijk proberen te beschrijven wat belangrijk is voor deze RPG.

    Elke halfwas of vampier begint als een mens. Soms, op een bepaalde leeftijd, worden sommige jonge tieners gemerkt met een blauwe, on ingekleurde, maansikkel op hun voorhoofd en komen ze er achter dat ze naar een merkwaardige school moeten die "Het huis van de nacht" heet om daar vier jaar te verblijven. In het huis van de nacht leren de pas gemerkte tieners(ook wel halfwassen genoemd) alles over het vampier zijn en het beheersen van hun affiniteiten en krachten. Wanneer een halfwas pas gemerkt is begint deze in zijn of haar derde jaar(eerste jaar) tot en met, zijn of haar zesde jaar(vierde jaar). In het laatste jaar moet de halfwas de verandering doorstaan hebben en is de halfwas officieel een volwassen vampier geworden en wordt de blauwe maansikkel ingekleurd. Wanneer het lichaam de verandering afstoot, sterft de halfwas. De heilige godin van elke halfwas en vampier is Nux. Sommige halfwassen of vampiers worden door zijn of haar godin begiftigt met een zeldzame kracht of affiniteit. Echter heeft niet elke vampier een affiniteit of kracht, vooral bij halfwassen is dit heel zeldzaam. In het huis van de nacht is dag, nacht en is nacht, dag. Halfwassen en vampiers kunnen zich prima in daglicht begeven, maar vinden dat echter niet zo fijn. Hun voorkeur gaat immers naar nacht.


    House Rule #1:
    If you’ve been Marked by a Tracker, night has chosen thee. You will go through the Change and turn into a vampyre. However, if your body rejects the Change, you die.

    House Rule #2:
    If you are Marked, you must leave your home and move into the House of Night school, where you will take your place as a fledgling and live for four years.

    House Rule #3:
    At the House of Night School, classes begin at 8pm and end at 3am. The gym is open until dawn.

    House Rule #4:
    You can never be far from an adult Vampire for long. And it’s not like you’ll turn into a pumpkin. It’s a much bigger deal than that.

    House Rule #5:
    Formal rituals are held at Nux’s Temple twice a week. At the ceremony’s commencement, turn to the east, south, west and north to summon (in order) air, fire, water and earth.

    House Rule #6:
    If one of the cats at the school chooses you, you will belong to him or her. Not the other way around.

    House Rule #7:
    Every High Priestess and some vampires is given an affinity, or special powers, by the Goddess.

    House Rule #8:
    If you ever leave school grounds, you cannot wear any part of your uniform (which is primarily basic black) and must conceal all tattoo markings.

    House Rule #9:
    Here at the House of Night school, there are no lockers. You will have cabinets in your homeroom. If someone steals something, the vamps will know it. As will Nux


    De bedoeling van de RPG:
    Iedereen vult een eigen personage in(je kan kiezen uit; halfwas, leraar of een bestaande personage) en kiest in welk jaar je begint(van leer jaar drie tot en met zes). Je kiest of je een hond of kat wilt(natuurlijk is dit niet verplicht), en of je een affiniteit of kracht hebt(beschrijf welke en wat die doet. Ook dit is niet verplicht). Ik zal de hoge priesteres van de school spelen en jullie continue op het forum aanwijzingen geven. Ik zal vertellen wanneer school begint, of het dag is of nacht, wanneer er pauze is, of jullie vrij zijn etc. Ook zal ik elk jaar een eigen rooster geven. Ik zal dus iedere keer aanwijzingen plaatsen om de RPG een beetje draaiende te houden en af en toe korte verhaaltjes plaatsen. Wanneer ik een keer niet online ben en geen aanwijzingen plaats kunnen jullie natuurlijk je eigen gang gaan.

    Affiniteit/kracht:
    Als je voor een affiniteit kiest dan betekent dat, dat je tussen water, aarde, vuur, lucht en geest kiest of iets dat in verband is met één van deze vijf. Deze kunnen echter niet vaker gebruikt worden in het zelfde geslacht. Dus 1 jongen en 1 meisje kunnen bv. allebei vuur hebben maar niet 2 meisjes met vuur.
    Wanneer je voor een kracht kiest heb je vaak met fysieke dingen te maken, bv. goed zijn in boogschieten, heel sterk zijn, onzichtbaar zijn, etc. Dit mag je zelf verzinnen. Ik zal wel de kracht controleren om te kijken of ik ze niet te overdreven vind zoals: De kracht hebben om van elke andere kracht een uur gebruik van te kunnen maken. Bij een kracht kan niemand de zelfde kracht als jou hebben. Zou je toch de zelfde kracht als iemand willen dan moet je dit met die persoon zelf bespreken en ervoor zorgen dat jou personage dan van een andere geslacht is. 1 kracht kan dus maar 2 keer gebruikt worden in overleg met de persoon die hem als eerste had.

    Lessen:
    Voor elk onderdeel mogen er maximaal maar 2 leraren zijn.

    -Vampier sociologie(over het vampier zijn, affiniteiten en krachten)
    -Geschiedenis(Mythes en oude verhalen)
    -Drama
    -Muziek
    -Tae Kwan Do/Judo
    -Kunst & Cultuur
    -Spaans
    -Paardrijden
    -Schermen/zwaardvechten
    -Dichtkunst
    -Boogschieten
    -Economie

    Inschrijven:
    Maximaal 4 waarvan 1 een leraar moet zijn!

    Rol: Halfwas
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd(16 t/m 20):
    Jaar(3de,4de,5de,6de):
    Uiterlijk(beschrijven en/of foto):
    Karakter(zowel slechte als goeie punten):
    Huisdier(hond of kat):
    Affiniteit/kracht:
    Extra:

    Rol: Leraar
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd(vanaf 21 jaar):
    Lessen(Minimaal 2):
    Uiterlijk(beschrijving en/of foto):
    Karakter:
    Huisdier(hond of kat):
    Affiniteit/kracht:
    Extra:

    Voor extra informatie van de RPG en alle personages klik hier.

    Als er nog vragen zijn over de RPG of als er iets niet duidelijk is, kunnen er altijd vragen gesteld worden. Ook wil ik graag dat niemand zonder toestemming een nieuwe topic opent. Ik zal elke dag goed controleren of het topic vol is of niet. Er hoeft niet gezeurd te worden dat er wel ééns een topic was over Het huis van de nacht, want die was er inderdaad maar is niet meer actief. Echter is dit dus een fanfiction dus is er geen enkel idee gestolen.



    Leraren/vampier:
    Silvanaa - Ifigenia Crypsley(Hogepriesteres/Vampier Sociologie/Geschiedenis)
    -
    -
    -
    -

    Jongens:
    Silvanaa - James Daniel Stark(Affiniteitt: Nooit zijn doel missen)
    Lumineers - Michael Elliot Turner(Kracht: Onzichtbaarheid)
    Silvanaa - Aiden Josh Mccloud(Affiniteit: Lucht)
    Cuthalion - Hayden Dylan Morran(Kracht: Gedaanteverwisseling)
    Lumineers - Thomas Gabriel Mc.Down(Kracht: Kracht van een ander kopiëren)
    -
    -
    -

    Meisjes:
    After - Sirene Harriet Doorson(Affinitiet: Lucht)
    Silvanaa - Audrey Lynn Winchester(Affiniteit: Geest)
    Rider - Raven Amayla Morana(Affiniteit: Visioenen)
    Cymry - Ashanti Fallora(Affiniteit: Buitenzintuigelijke waarneming)
    MaitePayne - Marith Megan Dorner(Affiniteit: Water)
    SpeedOfLove - Chantalle Emily Montaire(Affiniteit: Aarde)
    SecretlyACat - Lyra Jane Ismea(Kracht: Met katten communiceren)
    -

    Speeltopic 1

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 4 juli 2013 - 17:49 ]


    "We accept the love we think we deserve."

    Cymry schreef:
    Rol: Halfwas
    Naam: Ashanti Fallora
    Geslacht: meisje
    Leeftijd(16 t/m 20): 17
    Jaar(3de,4de,5de,6de): 4
    Uiterlijk(beschrijven en/of foto):



    Karakter(zowel slechte als goeie punten): Ashanti is net zoals haar naam een beetje uniek, ze is erg conservatief opgevoed, maar heeft zich snel tegen alle opgedragen ideeën verzet. Ze accepteert niet zomaar wat haar verteld wordt en denkt overal bij na, ze vertrouwt op haar eigen denkwijzen, maar minder op de rest van zichzelf. Ze is erg onzeker over haar uiterlijk en kracht. Ze is voorzichtig sociaal, maar opent zichzelf niet snel naar iemand. Door haar krachten heeft ze een goed beeld van mensen, maar komt ze ook ontzettend onhandig over, dit is gedeeltelijk waar, maar het heeft ook met ongecontroleerde, onbewuste telekinese te maken.
    Huisdier(hond of kat): Fenna, een extreem koppige kitten.


    Affiniteit/kracht: Paraspychologie, soms ziet ze een zweem van een aura, krijgt ze een bepaald idee of gevoel bij voorwerpen of lijkt ze dingen te doen vallen terwijl ze zou zweren dat ze er echt niet tegengelopen was.
    Extra: Haar krachten zouden iets waard kunnen zijn moest ze weten hoe ze te gebruiken, maar daar heeft ze geen idee van.


    Mag ik iets vragen? Ik ken parapsychologie namelijk alleen als een wetenschap over paranormale dingen, maar daar valt echt heel veel onder, zoals spoken zien, helderziendheid, etc. dus wat is de affiniteit nou precies?


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)


    Mag ik iets vragen? Ik ken parapsychologie namelijk alleen als een wetenschap over paranormale dingen, maar daar valt echt heel veel onder, zoals spoken zien, helderziendheid, etc. dus wat is de affiniteit nou precies?


    Ik denk dat dat gewoon het zien van bovennatuurlijke krachten is, het voelen, het horen etc. Zolang er maar een uitleg bij staat is het denk ik wel goed (;


    "We accept the love we think we deserve."

    Silvanaa schreef:
    (...)

    Ik denk dat dat gewoon het zien van bovennatuurlijke krachten is, het voelen, het horen etc. Zolang er maar een uitleg bij staat is het denk ik wel goed (;


    Als dat het is, is het dan niet gewoon buitenzintuigelijke waarneming? Dat is één onderdeel van de parapsychologie


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    Als dat het is, is het dan niet gewoon buitenzintuigelijke waarneming? Dat is één onderdeel van de parapsychologie
    Ik denk het wel haha. Zal ik dat er anders gewoon bij zetten?


    "We accept the love we think we deserve."

    Naam: Aiden Josh Mccloud
    Geslacht: Mannelijk
    Leeftijd: 17 jaar, 16 maart 1996
    Jaar: Vierde jaar
    Uiterlijk: Aiden heeft bruin haar dat in een perfect skaters kapsel zit, hij draagt vaak ook nog eens een muts op zijn hoofd. Hij heeft storm grijze ogen en kuiltjes in zijn wangen wanneer hij lacht. Hij heeft lichte sproeten die alleen in de zomer te zien zijn wanneer hij verkleurt. Aiden is ongeveer 1,80 en is slank gebouwd. Hij is lichtelijk gespierd, maar heeft ondanks toch nog veel kracht. Zijn conditie is prima en hij heeft perfect rechte tanden die mooi wit gekleurd zijn. Het liefst draagt Aiden een wijde broek en een egaal t-shirt, of anders iets dat een beetje een skaters look heeft. Zolang het maar comfortabel zit.
    Karakter: Aiden is een vriendelijk en spontane jongen die het erg leuk en gezellig vind om met mensen te praten. Hij maakt snel vrienden en was daarom op zijn vorige school ook erg populair. Maar ondanks dat Aiden een hart van goud heeft en er altijd voor je zal zijn, kan hij ook zeker koppig en ontzettend brutaal zijn. Hij laat niet makkelijk over zich heen lopen en dat maakt dat hij daardoor vaak in de problemen komt. Aiden is ook zeker niet bang om zijn mening te uiten en het kan hem vrij weinig schelen wat mensen van hem denken. Wanneer hij je niet mag zal hij niet kinderachtig je leven zwart proberen te maken. Aiden is niet wraakzuchtig ingesteld, maar wanneer het om een grap gaat laat hij zich zeker niet makkelijk pakken. Aiden heeft vooral veel humor en je kan altijd met hem lachen. Hij is dan ook altijd in voor een grap.
    Huisdier: Een hond genaamd, Max.
    Affiniteit/kracht: Aiden zijn gegeven affiniteit door de godin, Nux, is Lucht. Hij kan zijn affiniteit volledig naar zijn zinnen zetten en de meest onmogelijk dingen bereiken, zolang het maar met zijn affiniteit te maken heeft. Hij kan zijn affiniteit oproepen en laten komen wanneer hij dat maar wilt. Hij kan dingen omverblazen, optillen, verplaatsen, laten afkoelen etc.
    Extra: Aiden is dol op schrijven en speelt al sinds zijn achtste jaar gitaar. Aiden houd er dan ook van om deze twee dingen te combineren. Ook is Aiden gek op fotografie en maakt hij altijd foto's van zijn omgeving. Aiden is dus een heel creatief persoontje. Voor de rest heeft Aiden een prima jeugd gehad, met prima ouders die hem met bezoek dagen altijd nog komen opzoeken.


    "We accept the love we think we deserve."

    I like Aiden ^^

    En ik zie net pas dat ik een fout heb gemaakt in mijn personage. Het is het 4e jaar, niet vijfde. (A)
    Zou je dat aan willen passen in de story


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Rol: Halfwas
    Naam: Hayden Dylan Morran
    Geslacht: mannelijk
    Leeftijd: 17
    Jaar: 5de
    Uiterlijk:

    {Je moet hem iets jonger voorstellen}
    Hayden heeft donkerblond halflang haar dat tot net over zijn schouders komt. Zijn ogen zijn grijs.
    Hayden is iets van 1.75 lang en redelijk slank gebouwd.
    Wat voor kleding hij draagt boeit hem niet echt. Als het wat kouder is draag hij een sweater en in de zomer een simpel t-shirt. Altijd in combinatie met een spijkerbroek en sneakers.
    Karakter:
    Hayden een is een zachtaardige jongen die erg leergierig is. Hij wilt graag weten hoe alles in elkaar zit, wat hem dus ook erg nieuwsgierig maakt. Vaak zit hij met zijn neus in de boeken. Om te leren, maar ook gewoon om de meest prachtige verhalen te lezen. Hij houdt van alles wat met fantasy te maken heeft. Daarom vindt hij het echt geweldig dat ze in het Huis van de Nacht schermen krijgen. Hij is er ook behoorlijk goed in.
    Maar waarschuwing nummer 1 bij Hayden: Maak hem niet boos! Opzich is hij erg vriendelijk en zachtaardig, maar als je een gevoelig punt bij hem raakt, flipt hij. En als hij echt boos is, kan hij behoorlijk gevaarlijk zijn.
    Ook is hij verder niet al te dol op andere mensen, hij is gewoon niet zo sociaal aangelegd. Hij prefereert het om wat meer alleen te zijn, maar een gesprek vindt hij toch altijd wel leuk.
    Huisdier:


    Zijn kat heet Hugo
    Kracht: Gedaanteverwisseling {is dat goed?}
    Extra: Toen Hayden gemerkt was, moesten zijn ouders er even aan wennen, maar na een tijd vonden ze het toch wel een hele eer, dat hun zoon was uitgekozen om een vampier te worden. Ze vind het erg leuk dat hun zoon bijzonder is.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2013 - 21:20 ]


    Stenenlikker

    After schreef:
    I like Aiden ^^

    En ik zie net pas dat ik een fout heb gemaakt in mijn personage. Het is het 4e jaar, niet vijfde. (A)
    Zou je dat aan willen passen in de story


    Ik zal em meteen aanpassen voor je (;

    @Cuthalion; ik zal je personage erbij zetten (;


    "We accept the love we think we deserve."

    Ik zoek nog leraren. Misschien één van jullie die er nog een leraar bij wil? Een extra halfwas mag natuurlijk ook, maar het liefst ook nog leraren, anders moet ik ze namelijk allemaal spelen (':

    Deze vrijdag of zaterdag gaan we beginnen, oke?

    [ bericht aangepast op 20 juni 2013 - 17:21 ]


    "We accept the love we think we deserve."

    Ik ga sws een van de twee verwaarlozen als ik een extra rol neem, en dat moeten we ook niet hebben. Misschien kun je gewoon dat iedereen ze een beetje kan besturen, maar als er echt iets belangrijks is, dat jij dat dan wel aangeeft.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Silvanaa schreef:
    Ik zoek nog leraren. Misschien één van jullie die er nog een leraar bij wil? Een extra halfwas mag natuurlijk ook, maar het liefst ook nog leraren, anders moet ik ze namelijk allemaal spelen (':


    Oh, ik zou Draak wel willen hebben ^^


    Stenenlikker

    After schreef:
    Ik ga sws een van de twee verwaarlozen als ik een extra rol neem, en dat moeten we ook niet hebben. Misschien kun je gewoon dat iedereen ze een beetje kan besturen, maar als er echt iets belangrijks is, dat jij dat dan wel aangeeft.


    Ja daar zat ik eigenlijk ook al aan te denken. Dat we die rollen gewoon open laten en iedereen ze gewoon een beetje kan besturen in de tussentijd.

    @Cuthalion: Oh dat zou wel fijn zijn ja (: Natuurlijk alleen als je dat zelf wilt hoor (;

    P.S RPG begint morgen of zaterdag. Sowieso gaat het hem vandaag niet meer worden want ik ga vanavond naar een schoolfeest. Sorry dat het zo lang moet duren ):

    [ bericht aangepast op 20 juni 2013 - 17:24 ]


    "We accept the love we think we deserve."

    Silvanaa schreef:
    (...)

    Ja daar zat ik eigenlijk ook al aan te denken. Dat we die rollen gewoon open laten en iedereen ze gewoon een beetje kan besturen in de tussentijd.

    @Cuthalion: Oh dat zou wel fijn zijn ja (: Natuurlijk alleen als je dat zelf wilt hoor (;

    P.S RPG begint morgen of zaterdag. Sowieso gaat het hem vandaag niet meer worden want ik ga vanavond naar een schoolfeest. Sorry dat het zo lang moet duren ):


    Tuurlijk, me likes Draak ^^
    Al heb ik volgende week wel toetsweek, dus ik zal niet zo heel veel kunnen reageren....


    Stenenlikker

    Silvanaa schreef:
    (...)

    Ja daar zat ik eigenlijk ook al aan te denken. Dat we die rollen gewoon open laten en iedereen ze gewoon een beetje kan besturen in de tussentijd.

    @Cuthalion: Oh dat zou wel fijn zijn ja (: Natuurlijk alleen als je dat zelf wilt hoor (;

    P.S RPG begint morgen of zaterdag. Sowieso gaat het hem vandaag niet meer worden want ik ga vanavond naar een schoolfeest. Sorry dat het zo lang moet duren ):


    Oke leuk! :)


    Do what you love, love what you do

    Hm, ik ben er zaterdag de hele dag niet. (cat) Én m'n toetsweek begint 26 juni tot 2 juli...

    Edit: Ik zie net dat mijn personage als enige zesde jaars is. (cat)

    [ bericht aangepast op 21 juni 2013 - 7:27 ]