• Het huis van de nacht is een boekenreeks over het leven van de jonge halfwas Zoey Redbird. De boeken zijn geschreven door P.C Cast en haar dochter Kirsten. Het maakt niet uit als je de boeken niet kent of nooit gelezen hebt, je kan gewoon meedoen met de RPG want ik zal zoveel mogelijk proberen te beschrijven wat belangrijk is voor deze RPG.

    Elke halfwas of vampier begint als een mens. Soms, op een bepaalde leeftijd, worden sommige jonge tieners gemerkt met een blauwe, on ingekleurde, maansikkel op hun voorhoofd en komen ze er achter dat ze naar een merkwaardige school moeten die "Het huis van de nacht" heet om daar vier jaar te verblijven. In het huis van de nacht leren de pas gemerkte tieners(ook wel halfwassen genoemd) alles over het vampier zijn en het beheersen van hun affiniteiten en krachten. Wanneer een halfwas pas gemerkt is begint deze in zijn of haar derde jaar(eerste jaar) tot en met, zijn of haar zesde jaar(vierde jaar). In het laatste jaar moet de halfwas de verandering doorstaan hebben en is de halfwas officieel een volwassen vampier geworden en wordt de blauwe maansikkel ingekleurd. Wanneer het lichaam de verandering afstoot, sterft de halfwas. De heilige godin van elke halfwas en vampier is Nux. Sommige halfwassen of vampiers worden door zijn of haar godin begiftigt met een zeldzame kracht of affiniteit. Echter heeft niet elke vampier een affiniteit of kracht, vooral bij halfwassen is dit heel zeldzaam. In het huis van de nacht is dag, nacht en is nacht, dag. Halfwassen en vampiers kunnen zich prima in daglicht begeven, maar vinden dat echter niet zo fijn. Hun voorkeur gaat immers naar nacht.


    House Rule #1:
    If you’ve been Marked by a Tracker, night has chosen thee. You will go through the Change and turn into a vampyre. However, if your body rejects the Change, you die.

    House Rule #2:
    If you are Marked, you must leave your home and move into the House of Night school, where you will take your place as a fledgling and live for four years.

    House Rule #3:
    At the House of Night School, classes begin at 8pm and end at 3am. The gym is open until dawn.

    House Rule #4:
    You can never be far from an adult Vampire for long. And it’s not like you’ll turn into a pumpkin. It’s a much bigger deal than that.

    House Rule #5:
    Formal rituals are held at Nux’s Temple twice a week. At the ceremony’s commencement, turn to the east, south, west and north to summon (in order) air, fire, water and earth.

    House Rule #6:
    If one of the cats at the school chooses you, you will belong to him or her. Not the other way around.

    House Rule #7:
    Every High Priestess and some vampires is given an affinity, or special powers, by the Goddess.

    House Rule #8:
    If you ever leave school grounds, you cannot wear any part of your uniform (which is primarily basic black) and must conceal all tattoo markings.

    House Rule #9:
    Here at the House of Night school, there are no lockers. You will have cabinets in your homeroom. If someone steals something, the vamps will know it. As will Nux


    De bedoeling van de RPG:
    Iedereen vult een eigen personage in(je kan kiezen uit; halfwas, leraar of een bestaande personage) en kiest in welk jaar je begint(van leer jaar drie tot en met zes). Je kiest of je een hond of kat wilt(natuurlijk is dit niet verplicht), en of je een affiniteit of kracht hebt(beschrijf welke en wat die doet. Ook dit is niet verplicht). Ik zal de hoge priesteres van de school spelen en jullie continue op het forum aanwijzingen geven. Ik zal vertellen wanneer school begint, of het dag is of nacht, wanneer er pauze is, of jullie vrij zijn etc. Ook zal ik elk jaar een eigen rooster geven. Ik zal dus iedere keer aanwijzingen plaatsen om de RPG een beetje draaiende te houden en af en toe korte verhaaltjes plaatsen. Wanneer ik een keer niet online ben en geen aanwijzingen plaats kunnen jullie natuurlijk je eigen gang gaan.

    Affiniteit/kracht:
    Als je voor een affiniteit kiest dan betekent dat, dat je tussen water, aarde, vuur, lucht en geest kiest of iets dat in verband is met één van deze vijf. Deze kunnen echter niet vaker gebruikt worden in het zelfde geslacht. Dus 1 jongen en 1 meisje kunnen bv. allebei vuur hebben maar niet 2 meisjes met vuur.
    Wanneer je voor een kracht kiest heb je vaak met fysieke dingen te maken, bv. goed zijn in boogschieten, heel sterk zijn, onzichtbaar zijn, etc. Dit mag je zelf verzinnen. Ik zal wel de kracht controleren om te kijken of ik ze niet te overdreven vind zoals: De kracht hebben om van elke andere kracht een uur gebruik van te kunnen maken. Bij een kracht kan niemand de zelfde kracht als jou hebben. Zou je toch de zelfde kracht als iemand willen dan moet je dit met die persoon zelf bespreken en ervoor zorgen dat jou personage dan van een andere geslacht is. 1 kracht kan dus maar 2 keer gebruikt worden in overleg met de persoon die hem als eerste had.

    Lessen:
    Voor elk onderdeel mogen er maximaal maar 2 leraren zijn.

    -Vampier sociologie(over het vampier zijn, affiniteiten en krachten)
    -Geschiedenis(Mythes en oude verhalen)
    -Drama
    -Muziek
    -Tae Kwan Do/Judo
    -Kunst & Cultuur
    -Spaans
    -Paardrijden
    -Schermen/zwaardvechten
    -Dichtkunst
    -Boogschieten
    -Economie

    Inschrijven:
    Maximaal 4 waarvan 1 een leraar moet zijn!

    Rol: Halfwas
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd(16 t/m 20):
    Jaar(3de,4de,5de,6de):
    Uiterlijk(beschrijven en/of foto):
    Karakter(zowel slechte als goeie punten):
    Huisdier(hond of kat):
    Affiniteit/kracht:
    Extra:

    Rol: Leraar
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd(vanaf 21 jaar):
    Lessen(Minimaal 2):
    Uiterlijk(beschrijving en/of foto):
    Karakter:
    Huisdier(hond of kat):
    Affiniteit/kracht:
    Extra:

    Voor extra informatie van de RPG en alle personages klik hier.

    Als er nog vragen zijn over de RPG of als er iets niet duidelijk is, kunnen er altijd vragen gesteld worden. Ook wil ik graag dat niemand zonder toestemming een nieuwe topic opent. Ik zal elke dag goed controleren of het topic vol is of niet. Er hoeft niet gezeurd te worden dat er wel ééns een topic was over Het huis van de nacht, want die was er inderdaad maar is niet meer actief. Echter is dit dus een fanfiction dus is er geen enkel idee gestolen.



    Leraren/vampier:
    Silvanaa - Ifigenia Crypsley(Hogepriesteres/Vampier Sociologie/Geschiedenis)
    -
    -
    -
    -

    Jongens:
    Silvanaa - James Daniel Stark(Affiniteitt: Nooit zijn doel missen)
    Lumineers - Michael Elliot Turner(Kracht: Onzichtbaarheid)
    Silvanaa - Aiden Josh Mccloud(Affiniteit: Lucht)
    Cuthalion - Hayden Dylan Morran(Kracht: Gedaanteverwisseling)
    Lumineers - Thomas Gabriel Mc.Down(Kracht: Kracht van een ander kopiëren)
    -
    -
    -

    Meisjes:
    After - Sirene Harriet Doorson(Affinitiet: Lucht)
    Silvanaa - Audrey Lynn Winchester(Affiniteit: Geest)
    Rider - Raven Amayla Morana(Affiniteit: Visioenen)
    Cymry - Ashanti Fallora(Affiniteit: Buitenzintuigelijke waarneming)
    MaitePayne - Marith Megan Dorner(Affiniteit: Water)
    SpeedOfLove - Chantalle Emily Montaire(Affiniteit: Aarde)
    SecretlyACat - Lyra Jane Ismea(Kracht: Met katten communiceren)
    -

    Speeltopic 1

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 4 juli 2013 - 17:49 ]


    "We accept the love we think we deserve."

    Bieberen schreef:
    Hm, ik ben er zaterdag de hele dag niet. (cat) Én m'n toetsweek begint 26 juni tot 2 juli...

    Edit: Ik zie net dat mijn personage als enige zesde jaars is. (cat)


    De mijne is ook als enige 3de jaar


    Do what you love, love what you do

    @Cuthalion; is goed hoor, ik zal er rekening mee houden. Alvast veel succes (;
    @Bieberen; we gaan vandaag beginnen, ik zal straks dus het topic aanmaken en mijn personage, Stark, is ook zesde jaars (:


    "We accept the love we think we deserve."

    Ik zal nu even snel de rol van de hogepriesteres invullen en dan maak ik de topic aan en kunnen we beginnen (:


    "We accept the love we think we deserve."

    Jippiee :D


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Naam: Ifigenia Crypsley
    (Betekenis voornaam: De met kracht geborene)
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 26 jaar, 17 November
    Lessen: Vampier sociologie/Geschiedenis/Hogepriesteres
    Uiterlijk: Ifigenia heeft lang, bruin haar en groen, blauwe ogen. Ze is slank gebouwd en heeft een licht tintje. Ze is ongeveer 1,76 en heeft kaarsrechte tanden die wit zijn. Omdat Ifigenia een volwassen vampier is, wil dat zeggen dat haar blauwe maansikkel is ingekleurd en haar gezicht omlijst is met mooi, Griekse patronen. Voor de rest draagt Ifigenia vaak de kleur van de school, wat dus voornamelijk zwart is. Ifigenia is dus een mooi en krachtig uitziende vrouw.
    Karakter: Ifigenia is een erg vriendelijke en sterke vrouw die altijd voor iedereen klaar zal staan. Ze is behulpzaam en behandelt iedereen gelijk. Ook kan ze streng zijn wanneer dat moet, maar ze zal je niet onterecht behandelen. Omdat Ifigenia als hogepriesteres veel te zeggen heeft kan ze veel kracht benadrukken in haar stem. Dit zorgt ervoor dat mensen vrijwel direct naar haar zullen luisteren wegens de kracht die ze in zich heeft als hogepriesteres. Ze zal hier natuurlijk nooit misbruik van maken want ze is haar godin Nux erg trouw en zal haar nooit de rug toekeren. Je kan met al je problemen bij Ifigenia terecht want zij zal je volkomen begrijpen en je nooit veroordelen. Als hogepriesteres is het haar taak om goed voor de kinderen van haar godin te zorgen en deze taak zal ze kosten wat het kost in vervulling brengen.
    Huisdier: Een kat genaamd, Versace
    Affiniteit/kracht: Ifigenia heeft als hogepriesteres veel kracht. Ze kan hiermee dingen om de school beveiligen met krachtvelden. Ook kan ze de gedachten van de halfwassen lezen en voelt ze aan wanneer iemand liegt. Ze beschikt niet over de elementen, maar ze beschikt wel over bepaalde krachten die je vaak alleen bij een hogepriesteres ziet.
    Extra: Ifigenia is geboren in 1914, maar omdat ze 26 jaar was toen ze hogepriesteres werd van Het huis van de nacht in Tulsa, ziet ze er nog steeds uit als 26 en wordt ze in het mensen leven gewoon als 26 gerekend. In haar jongeren jaren had ze niet een erg goede band met haar ouders, maar die zijn inmiddels al gestorven. De dag dat Ifigenia gemerkt werd was ook de laatste dag dat ze haar ouders nog zag.


    "We accept the love we think we deserve."

    (mag ik misschien van mijn leerkracht een halfwas maken ? :x ik ben bang dat ik mijn leraar ga verwaarlozen en ik zou dan toch liever 2 jongens hebben sorry :x) + ik heb Michael af ^^


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Het eerste speeltopic is klaar!


    "We accept the love we think we deserve."

    Fleeko schreef:
    (mag ik misschien van mijn leerkracht een halfwas maken ? :x ik ben bang dat ik mijn leraar ga verwaarlozen en ik zou dan toch liever 2 jongens hebben sorry :x) + ik heb Michael af ^^


    Tuurlijk (; Ik zal hem meteen voor je veranderen!


    "We accept the love we think we deserve."

    Silvanaa schreef:
    (...)

    Tuurlijk (; Ik zal hem meteen voor je veranderen!


    Dankje :3

    En nog een vraagje ,stel je word een haflwas op 16 jarige leeftijd ,maar kan je lichaam eerst ook tegenwerken op het halfwas worden en dan later ermee ophouden of niet?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Fleeko schreef:
    (...)

    Dankje :3

    En nog een vraagje ,stel je word een haflwas op 16 jarige leeftijd ,maar kan je lichaam eerst ook tegenwerken op het halfwas worden en dan later ermee ophouden of niet?


    Bedoel je met het ophouden dat de halfwas uiteindelijk sterft of dat het lichaam daarna meewerkt? In de boeken was het: wanneer het lichaam de verandering begon af te stoten dat je direct stierf. Dat kan in elk jaar gebeuren, het hoeft niet perse in het laatste jaar dat de halfwas sterft.


    "We accept the love we think we deserve."

    Kian zit dus in t laatste jaar, maar hoe gaat dat precies in zijn gang dan? ^^

    Silvanaa schreef:
    (...)

    Bedoel je met het ophouden dat de halfwas uiteindelijk sterft of dat het lichaam daarna meewerkt? In de boeken was het: wanneer het lichaam de verandering begon af te stoten dat je direct stierf. Dat kan in elk jaar gebeuren, het hoeft niet perse in het laatste jaar dat de halfwas sterft.


    oh oké ^^ ,dan doe ik het niet (lijkt me wel een leuke boekenserie ,zal het eens moeten lezen ^^ )
    (Nooh -_- had hem net helemaal af ,sluit ik het verkeerde tablat.... )

    [ bericht aangepast op 21 juni 2013 - 19:47 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Rol: Halfwas
    Naam: Thomas Gabriel Mc.Down
    Geslacht: Man
    Leeftijd(16 t/m 20): 17 jaar oud ,hij verjaard op 26 oktober
    Jaar(3de,4de,5de,6de): 4de jaar
    Uiterlijk(beschrijven en/of foto):


    Thomas heeft warrig bruin haar en bambi bruine ogen die een licht goude fonkeling geven als er licht in schijnt. Hij is 1m 78 en heeft een gespierd lichaam,door veel aan sport te doen.
    Karakter(zowel slechte als goeie punten): Thomas is een aardige ,maar erg onzekere jongen. Hij weet niet goed ,wie hij zelf is en probeert daar echter te komen ,maar zijn gave helpt hem daar niet echt bij. Door zijn kopieër kracht ,kan hij soms ook het gedrag van mensen kopiëren ,maar dit is hij aan het afleren.
    Thomas is erg naïef en vertrouwd rap mensen ,waardoor sommigen daar misbruik van maken ,maar als je hem kwetst of je zijn vertrouwen schend ,dan kan hij erg agresief zijn en is het je beste dagje niet. Hij is iemand die als je eenaam zijn vertrouwen hebt gewonnen ,erg zorgzaam voor je kan zijn . Zelf had hij een klein zusje ,waar hij veel voor zorgde ,maar nu hij 'anders ' is heeft hij nooit meer contact gehad met zijn familie. Hij zorgt ook goed voor zijn kat en kan soms te overbezorgd zijn. (meer in rpg :3 )
    Huisdier(hond of kat): Een kat Genaamd Teal


    Affiniteit/kracht: Copycat , Hij kan krachten van andere mensen voor heel even kopiëren . Dit kan alleen als hij in aanraking is gekomen met je kracht.
    Extra: Thomas heeft een tattoo bij zijn nek



    Is hij goed ? :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Bieberen schreef:
    Kian zit dus in t laatste jaar, maar hoe gaat dat precies in zijn gang dan? ^^


    Hij volgt het hele jaar door gewoon lessen en je mag zelf bepalen wanneer in het jaar hij de veranderingen voltooit of afstoot (:


    "We accept the love we think we deserve."

    Fleeko schreef:
    Rol: Halfwas
    Naam: Thomas Gabriel Mc.Down
    Geslacht: Man
    Leeftijd(16 t/m 20): 17 jaar oud ,hij verjaard op 26 oktober
    Jaar(3de,4de,5de,6de): 4de jaar
    Uiterlijk(beschrijven en/of foto):


    Thomas heeft warrig bruin haar en bambi bruine ogen die een licht goude fonkeling geven als er licht in schijnt. Hij is 1m 78 en heeft een gespierd lichaam,door veel aan sport te doen.
    Karakter(zowel slechte als goeie punten): Thomas is een aardige ,maar erg onzekere jongen. Hij weet niet goed ,wie hij zelf is en probeert daar echter te komen ,maar zijn gave helpt hem daar niet echt bij. Door zijn kopieër kracht ,kan hij soms ook het gedrag van mensen kopiëren ,maar dit is hij aan het afleren.
    Thomas is erg naïef en vertrouwd rap mensen ,waardoor sommigen daar misbruik van maken ,maar als je hem kwetst of je zijn vertrouwen schend ,dan kan hij erg agresief zijn en is het je beste dagje niet. Hij is iemand die als je eenaam zijn vertrouwen hebt gewonnen ,erg zorgzaam voor je kan zijn . Zelf had hij een klein zusje ,waar hij veel voor zorgde ,maar nu hij 'anders ' is heeft hij nooit meer contact gehad met zijn familie. Hij zorgt ook goed voor zijn kat en kan soms te overbezorgd zijn. (meer in rpg :3 )
    Huisdier(hond of kat): Een kat Genaamd Teal


    Affiniteit/kracht: Copycat , Hij kan krachten van andere mensen voor heel even kopiëren . Dit kan alleen als hij in aanraking is gekomen met je kracht.
    Extra: Thomas heeft een tattoo bij zijn nek



    Is hij goed ? :3


    Hij is goed (: Ik zal hem zo aanpassen voor je (;


    "We accept the love we think we deserve."