• Hoi hoi,
    Ik ben op zoek naar een titel voor een nieuw verhaal die ik misschien zou beginnen. Momenteel heb ik de titel 'The existence after dusk' maar ik wil een Nederlandse titel en de vertaling daarvan vind ik niet zo mooi klinkend.

    Het is het jaar 7891 N.C. De wereld is zo goed als volledig verwoest. Uitdroging, bosbranden en vulkaanuitbarstingen teisteren het handje mensen die nog over blijft. Zij leven in diepe ondergrondse om zich te beschermen tegen de vergiftigde lucht boven het aardoppervlak. De watervoorzieningen drogen langzamerhand uit en ook het voedsel raakt op. De mensen vrezen voor hun leven en op dat moment wensen zij het allerliefst een mirakel.
    Wanneer de mensen ten einde raad zijn, sluit een onbekende jonge vrouw (met sneeuwwit haar en ijsblauwe ogen) zich onverwacht bij de groep aan. Ze krijgt de bijnaam 'Kind van de Maan', want de ouderling van de mensen gelooft dat zij werd gestuurd door de zon en de maan om de aarde te redden. Maar de mensen zijn wantrouwig geworden en zien hun 'mirakel' als een bedreiging. Desondanks de vrouw toch van nut te zijn, hebben de mensen ook vele vragen over de indringster: wie is ze? Waar komt ze vandaan? Maar vooral: hoe kan het dat ze nog leeft?


    Ik vroeg me ook af welke foto jullie het het mooiste/beste vinden.
    Deze of deze.


    kindness is never a burden.

    Geen idee voor een titel, maar plaatje één.

    Foto één past beter bij het verhaal.

    Wat dacht je van Ice queen?


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    Foto één past beter bij het verhaal.

    Wat dacht je van Ice queen?


    Hmm, misschien, maar dan is dat een verwijzing naar de vrouw en zij is geen ijskoningin. Ik had ook graag een titel in het Nederlands gehad. ^-^ Toch bedankt.


    kindness is never a burden.

    Titels:
    - Kind van de maan
    - De zon achter de maan
    - Mirakel
    - Apocalypse
    - Ragnarok (komt uit de noorse mythologie, betekent eind van de wereld)
    - Achter het duister
    - Verder dan duisternis
    - Vervloekte wereld
    - Een wereld zonder bestaan
    - Alleen
    - Niets is over

    Ik vind foto 2 het best.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, probeer een titel te verzinnen die zowel bij het verhaal past als bij het thema.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Kodaline schreef:
    (...)

    Hmm, misschien, maar dan is dat een verwijzing naar de vrouw en zij is geen ijskoningin. Ik had ook graag een titel in het Nederlands gehad. ^-^ Toch bedankt.


    Ik dacht: als ze toch zo vreemd is, en misschien een beetje kil van karakter, zou Ice queen wel een optie zijn.
    Dochter van de maan dan?


    Searching heavens for another earth

    Als het as gevallen is

    Haha, lol, ik faal volgens mij met titels (:

    Ik vind de eerste ook mooier ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Kind van de Maan
    Dat vind ik wel een leuke titel (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Oh, en foto één, omdat het meisje op de tweede foto geen sneeuwwit haar heeft :W


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Jankowski schreef:
    Kind van de Maan
    Dat vind ik wel een leuke titel (:


    Dit ^
    En verder foto 2. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Destined schreef:
    Titels:
    - Kind van de maan
    - De zon achter de maan
    - Mirakel
    - Apocalypse
    - Ragnarok (komt uit de noorse mythologie, betekent eind van de wereld)
    - Achter het duister
    - Verder dan duisternis
    - Vervloekte wereld
    - Een wereld zonder bestaan
    - Alleen
    - Niets is over

    Ik vind foto 2 het best.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, probeer een titel te verzinnen die zowel bij het verhaal past als bij het thema.


    Kind van de Maan is best een goede titel. Dat ik er zelf niet aan gedacht heb. -.-
    Maar het heeft niet echt een link met de staat waarin de wereld verkeerd.

    Taiteilijan schreef:
    Ik dacht: als ze toch zo vreemd is, en misschien een beetje kil van karakter, zou Ice queen wel een optie zijn.
    Dochter van de maan dan?


    Als je het zo bekijkt is dat inderdaad wel een goede titel. (:

    @Crave: Hij faalt helemaal niet xd


    kindness is never a burden.

    Jankowski schreef:
    Oh, en foto één, omdat het meisje op de tweede foto geen sneeuwwit haar heeft :W


    Daarom heb ik die zin ook tussen haken gezet. Trouwens, die foto kan gefotoshopt worden. ;D


    kindness is never a burden.

    Kind van de maan *O*


    -

    Maar er bestaan wel betere titels :P

    En niets persoonlijk, maar als je zegt "Kind van de maan" dan doet dat me denken aan een 9-jarig iemand en in de beschrijving wordt over een vrouw gesproken. Dan zou ik -persoonlijk- eerder "Afstammeling van de maan" doen, maar dat klinkt heel verneukt haha


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Kodaline schreef:
    (...)

    Kind van de Maan is best een goede titel. Dat ik er zelf niet aan gedacht heb. -.-
    Maar het heeft niet echt een link met de staat waarin de wereld verkeerd.


    Een titel kan nooit alles beschrijven van je boek. Je moet kijken naar waar je je op wilt focussen, welke element het belangrijkst is voor je boek. Je protagonist of de setting waar hij in leeft. Wat ook nog zou kunnen is dat je beide combineert als in: Kind van het einde, Kind van het duister, Het laatste kind.

    Het is maar net waar je de focus op wilt leggen bij je titel.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Crave schreef:
    Maar er bestaan wel betere titels :P

    En niets persoonlijk, maar als je zegt "Kind van de maan" dan doet dat me denken aan een 9-jarig iemand en in de beschrijving wordt over een vrouw gesproken. Dan zou ik -persoonlijk- eerder "Afstammeling van de maan" doen, maar dat klinkt heel verneukt haha


    True. Als ik aan 'Kind van de Maan' denk doet dat me denken aan weerwolven, wat ook niet de bedoeling is.


    kindness is never a burden.