• Hoi hoi,
    Ik ben op zoek naar een titel voor een nieuw verhaal die ik misschien zou beginnen. Momenteel heb ik de titel 'The existence after dusk' maar ik wil een Nederlandse titel en de vertaling daarvan vind ik niet zo mooi klinkend.

    Het is het jaar 7891 N.C. De wereld is zo goed als volledig verwoest. Uitdroging, bosbranden en vulkaanuitbarstingen teisteren het handje mensen die nog over blijft. Zij leven in diepe ondergrondse om zich te beschermen tegen de vergiftigde lucht boven het aardoppervlak. De watervoorzieningen drogen langzamerhand uit en ook het voedsel raakt op. De mensen vrezen voor hun leven en op dat moment wensen zij het allerliefst een mirakel.
    Wanneer de mensen ten einde raad zijn, sluit een onbekende jonge vrouw (met sneeuwwit haar en ijsblauwe ogen) zich onverwacht bij de groep aan. Ze krijgt de bijnaam 'Kind van de Maan', want de ouderling van de mensen gelooft dat zij werd gestuurd door de zon en de maan om de aarde te redden. Maar de mensen zijn wantrouwig geworden en zien hun 'mirakel' als een bedreiging. Desondanks de vrouw toch van nut te zijn, hebben de mensen ook vele vragen over de indringster: wie is ze? Waar komt ze vandaan? Maar vooral: hoe kan het dat ze nog leeft?


    Ik vroeg me ook af welke foto jullie het het mooiste/beste vinden.
    Deze of deze.


    kindness is never a burden.

    Anders de titel Maanmeisje? *O*


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Jankowski schreef:
    Anders de titel Maanmeisje? *O*


    Maanmeisje klinkt zo lief. xd
    Ik doe lekker moeilijk. :P


    kindness is never a burden.

    Het schijnsel van de maan?
    Schijnsel stelt dan het meisje voor, en je kunt de titel op z'n kant keren en een andere, foutloze Nederlandse zin zien.


    Searching heavens for another earth

    Zonnekind? :W
    Ik faal hahahah


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Kodaline schreef:
    (...)

    Maanmeisje klinkt zo lief. xd
    Ik doe lekker moeilijk. :P


    Het is juist goed dat je moeilijk doet, want uit perfectionisme ontstaan vaak wel de beste ideeën.

    Hmm...
    - Geschenk van de maan
    - De sneeuw wie niet smelt
    - Het bestaan of het niet bestaan
    - Einde raad
    - De vrouw van de maan
    - Het mirakel van het onbekende
    - Waarom is sneeuw wit?
    - Een verwoeste wereld
    - Een eindeloze wereld
    - Een levende dood

    Misschien zit hier iets tussen?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Het is juist goed dat je moeilijk doet, want uit perfectionisme ontstaan vaak wel de beste ideeën.

    Hmm...
    - Geschenk van de maan
    - De sneeuw wie niet smelt
    - Het bestaan of het niet bestaan
    - Einde raad
    - De vrouw van de maan
    - Het mirakel van het onbekende
    - Waarom is sneeuw wit?
    - Een verwoeste wereld
    - Een eindeloze wereld
    - Een levende dood

    Misschien zit hier iets tussen?

    Geschenk uit de hemel


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    - Voortbestaan na schemering
    - Als het as gevallen is
    - Fantoom van de maan


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    @Jankowski: Zonnekind doet me denken aan een boekje die ik kreeg in het lager xd

    @Taiteilijan: Het schijnsel van de maan klinkt best goed.

    @Destined: er zitten een aantal goeie titels tussen. (:
    But: de vrouw van de maan kan niet want ik ga de zon, de maan en Venus afbeelden als drie heksen, die dus vrouwen zijn.

    @Crave: Die zijn mooi (:

    Bedankt voor jullie hulp mensen, ik heb al een paar goeie gezien. Ik ga er nu eventjes over nadenken en beslissen. (:


    kindness is never a burden.

    Crave schreef:
    - Voortbestaan na schemering
    - Als het as gevallen is
    - Fantoom van de maan


    Ik vind die eerste wel mooi klinken en als dat ook nog goed kan slaan op je plot en thema dan is dat helemaal mooi.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Al een titel gevonden? (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik heb mijn storyline wat verandert, waardoor de bijnaam voor de vrouw 'Vuurloper' geworden is. Mijn titel is momenteel 'De Vuurloper', tenzij iemand een beter idee heeft? (:


    kindness is never a burden.

    Kodaline schreef:
    Ik heb mijn storyline wat verandert, waardoor de bijnaam voor de vrouw 'Vuurloper' geworden is. Mijn titel is momenteel 'De Vuurloper', tenzij iemand een beter idee heeft? (:


    Dan zou ik eerder gewoon 'Vuurloper' doen, omdat het in dit geval een bijnaam is, en geen algemeen bekend zelfstandig naamwoord waar je snel 'de' voor zet, als je begrijpt wat ik bedoel. Plus gewoon 'Vuurloper' vind ik mooier klinken. Maar dat is mijn mening (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    (...)

    Dan zou ik eerder gewoon 'Vuurloper' doen, omdat het in dit geval een bijnaam is, en geen algemeen bekend zelfstandig naamwoord waar je snel 'de' voor zet, als je begrijpt wat ik bedoel. Plus gewoon 'Vuurloper' vind ik mooier klinken. Maar dat is mijn mening (:


    Eerst had ik ook gewoon 'Vuurloper' maar doen ben ik research beginnen doen en zag ik dat er vele boeken en verhalen waren met een lidwoord voor een bijnaam. Maar 'Vuurloper' klinkt inderdaad mooier (:


    kindness is never a burden.

    Het Stormgeborene dochter.
    Ik ben niet zo goed in titels verzinnen.
    Hahahah.


    Whut