• Klik hier voor het artikel en de filmpjes.

    Ik ben net het eerste filmpje gekeken en er vallen me heel wat dingen op.

    - Het gebouw waarin de EU parlementairen in zitten wordt maar 4 dagen per maand gebruikt. De rest van de tijd zit deze dus dicht / wordt er niks mee gedaan.
    - De auto's die van het EU parlement zijn worden voor privé gelegenheden gebruikt. Denk dan dus aan een goed uitziende BMW met een privé chauffeur.
    - Iemand die in het EU parlement zit verdient:
          - 6.200 per maand netto salaris
          - 4.200 per maand onkosten vergoeding (Dit kan men gewoon aanvragen, want het wordt niet gecontroleerd)
          - 21.000 per maand besteedbaar aan personeel en dan mag je zelf kiezen wie je aanneemt. Sommige hebben gewoon hun vrouw of familielid in dienst. Dat is namelijk nu nog niet verboden, na de volgende verkiezingen wel. Mensen nemen nu al maatregelen daartegen, wat je kunt zien in sommige partijen. Ze nemen gewoon elkaars vrouwen in dienst.
          - 300 per dag aan daggeld vergoeding. Dit krijg je als je je intekent bij aankomst in het EU gebouw. Er zijn mensen die zich dus gewoon intekenen en dan weer weg gaan :'D In het tweede filmpje wordt ook iemand betrapt hierop en die willen ze dus gaan ondervragen, die kerel haalt gewoon uit naar de camera. Een andere kerel valt de journalist gewoon aan. Wil de microfoon uit zijn hand slaan, duwt hem weg, begint te tieren in het, volgens mij, Italiaans. Die persoon kwam om half 7 's avonds aan, tekende in voor het geld en vertrok weer. Kom op zeg!
          - Je krijgt ook nog eens kilometer en afstandsvergoeding, wat heel erg hard kan oplopen. Vanuit Den Haag is dat 800 uit en mensen die uit bv. Roemenië komen, krijgen 3.000 per keer dat ze naar Brussel / Straatsburg gaan. Dat is daar een echt een vermogen.

    Als je de kilometer en afstandsvergoeding weglaat zit je al op 32.600 Euro per maand, per parlementair. Op dit moment zitten er in het EU parlement 754 leden. Dat betekent 32.600 * 754 = 24.580.400 per maand en dus 294.964.800 euro per jaar. Verschrikkelijk veel dus.

    Blijkbaar is het pensioen ook heel erg, maar daar snap ik weinig vanaf :x Ik zet het toch maar even naar.
    In 5 jaar bouwt een parlementair een pensioen op van 1200,50 vanaf zijn 63ste. Ik gok dat per maand is, 5 jaar lang, maar ik heb echt geen idee.

    Verder gaan heel wat parlementairen gewoon weg als ze hun verplichten taken hebben gedaan. Ze doen dus echt niet meer dan nodig, ook al zijn er debatten, ze gewoon weg :'D


    Volgens mij moet ik toch maar van beroep wisselen. (pirate)

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 18:18 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wow


    Queer zijn is gewoon alles



    Meer heb ik er niet over te zeggen.


    26 - 02 - '16

    Er zijn ook kunstvoorstellingen! En weet je hoeveel die kosten om te houden? 20.000 euro. Op het tijdstip van het tweede filmpje zijn er gewoon 3 aan de gang en weet je wat het leukste is? Gratis champagne en eten. Ze gingen parlementairen ondervragen wie de schilderijen had gemaakt op een voorstelling en geen enkele wist precies wie. Ze kwamen gewoon voor de champagne en het eten. 20.000 is dan wel niet "veel", maar het kan een stuk beter worden gebruikt dan op zo'n manier.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 18:19 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Where do I sign?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Als je een beetje kijkt wie er in de EU zit dan is dit nog niet zo gek :P
    Ben alleen bang dat Mark Rutte niet met de vuist op tafel gaat slaan om dit te stoppen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    Als je een beetje kijkt wie er in de EU zit dan is dit nog niet zo gek :P
    Ben alleen bang dat Mark Rutte niet met de vuist op tafel gaat slaan om dit te stoppen.

    Alsof hij wat zou kunnen doen tegen al die leden die maar al te graag zoveel geld krijgen :'D

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 18:23 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Alsof hij wat zou kunnen doen tegen heel wat leden die graag zoveel geld krijgen :'D


    Ik vind dat ons land dan eigenlijk wel een prut regering heeft. Niet dat ik het zelf beter zou doen, maar toch.


    26 - 02 - '16

    A-freaking-sociaal. Ik vind het niet normaal dat zulke mensen zoveel geld verdienen. En dan doel ik ook op de koning + regering van dit land. Laat ze dat geld maar verdomme ergens in in steken waar het nodig, ipv hier op de zorg en studenten te bezuinigen (denk aan de basis beurs en ov die verdwijnt)

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 18:48 ]


    Alleen maar tranen van geluk

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Alsof hij wat zou kunnen doen tegen al die leden die maar al te graag zoveel geld krijgen :'D


    Nou, hij zou wel zijn stem kunnen laten horen dat het asociaal is en zo. Hij kan het balletje wel opgooien, wss heeft het alsnog weinig zin, maar dan heb je tenminste het gevoel dat hij het heeft geprobeerd. Maar het lijkt me duidelijk dat Mark dat nooit zal doen xD Dan moet je toch een andere politicus hebben :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik had ook gewoon moeten luisteren als kind, toen mensen me vertelden dat ik de politiek in moest gaan.


    Til hug og blod.

    Rowling schreef:
    A-freaking-sociaal. Ik vind het niet normaal dat zulke mensen zoveel geld verdienen. En dan doel ik ook op de koning + regering van dit land. Laat ze dat geld maar verdomme ergens in in steken waar het nodig, ipv hier op de zorg en studenten te bezuinigen (denk aan de basis beurs en ov die verdwijnt)

    Het OV verdwijnt, gelukkig, niet. Het was of OV of basisbeurs veranderen in een leenstelsel. Anders ging men er niet mee akkoord.

    @Destined, agreed.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 18:58 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Weet je wat Mitch, ik wel het eigenlijk niet eens lezen. Godverdommese kut EU.


    ars moriendi

    Ik ga later gelukkig toch weg uit Europa.


    | Reality is for people that lack imagination |

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Het OV verdwijnt, gelukkig, niet. Het was of OV of basisbeurs veranderen in een leenstelsel. Anders ging men er niet mee akkoord.

    @Destined, agreed.


    Ik dacht dat er een ov kwam met een korting speciaal voor studenten? Maar dat is dan wel heel fijn nieuws!


    Alleen maar tranen van geluk

    Jup, the world sucks.


    Bad decisions make good stories.