• Juist, mijn vraag gaat over de RPG's.
    In de Actieve Topics zie ik steeds meer RPG-topics, rollentopics enzo daarvan. Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden, regelmatig klik ik erop, maar ik word daar niet wijzer van. Ik kijk in het subforum RPG en heb al de stickey gelezen 'RPG, hoe meedoen?' maar dat is niet de enige vraag wat me te binnen schiet.
    Hoe werkt een RPG? Wat is een RPG precies? Wat is de bedoeling? Ik snap het namelijk niet echt en zou 't behoorlijk veel waarderen als jullie hierop kunnen antwoorden.


    Some people are art and do art at the same time

    Het is gewoon een soort verhaal dat je met meerdere mensen schrijft.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je vult een rol in bij het rollentopic en bij het speeltopic reageer je op elkaar met die rol. Verder zijn er ook nog regels enzo. Als ik jou was zou ik toch nog even bij een speeltopic kijken.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2013 - 20:03 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    rpg=role play game
    je schrijft een soort verhaal waarbij je alleen je eigen personage mag besturen.
    miss handig?


    You can't not look cool with a crossbow.

    Zoals ItsNiall al zei, je vult een rol in/bedenkt een personage voor de RPG. Met die rol/dat personage reageer je op de andere rollen/personages in het speeltopic. De RPG bedenkster of bedenker gaat over de regels en opent het rollentopic, de speeltopics. Meestal is dat ook de enige die de speeltopics mag openen zodat er overzicht blijft en er niet ineens drie nieuwe speeltopics zijn. Diegene let er ook op of de regels niet worden geschonden. Zij/hij doet ook de mededelingen over de RPG, dus wat er in de RPG gebeurt of als er iemand stopt.


    Physics is awesome

    Het is vooral interactief een verhaal schrijven, vind ik. Ik heb zelf enkele RPG stories staan die ik met één persoon schrijf omdat ik dat soms fijner vind. Maar het is inderdaad gewoon een rol schrijven, wachten tot het speeltopic geopend worden en dan schrijf je een beginpost, waarin je je personage in de RPG introduceert. Hierna gaat je personage vaak met anderen praten en dan schrijf je daar posts mee.


    Your make-up is terrible

    Het is eigenlijk een verhaal schrijven met meerdere mensen uit meerdere pov’s.