• vind ik dan tenminste :Y)
    24 augustus 2011 om 13:33 uploadde ik het eerste hoofdstuk van een story. Het was de eerste keer dat ik echt iets schreef en heel enthousiast was ik er ook niet echt over. Ik was vooral begonnen met schrijven omdat een iemand een personage wat ik had ingeleverd voor een rollenwedstrijd heel interessant vond en er meer over wilde horen. Ik dacht toen dat ik haar best een lol kon doen en het verhaal kon uitschrijven in 40.000 woorden. Ik had die dag alleen al bijna 3000 woorden geschreven en verwachtte dus dat ik een maand of vier bezig zou zijn. Één grove onderschatting en twee jaar en 110719 woorden later is mijn verhaal eindelijk af! Dus krijgt iedereen taart :Y)

    Mede doordat het zo lang geduurd heeft ben ik al maandenlang al mijn lezers kwijt maar dat boeit me eigenlijk niet zo veel: Een verhaal moet een einde hebben. Ook al had ik het nog zo druk met universiteit toch schreef ik altijd een beetje om mijn hersens weer wat rust te geven, totdat de personages weer door mijn hoofd gingen spoken. En toch was het vreemd genoeg heel erg moeilijk om dat einde te schrijven: Het is nu echt afgelopen en dat voelt... vreemd. Twee jaar ben je ergens mee bezig en dan is het voorbij. En wat dan? Ergens voelt het ook alsof ik iemand kwijt ben die ik al heel mijn leven ken. Een vreemd, bitterzoet gevoel.

    Enfin, taart!



    wie heeft verder allemaal een verhaal afgeschreven? Hoeveel woorden? Hoe lang deden jullie erover? Wat deden jullie toen jullie het af hadden? Deel het hierzo! :D


    quidquid excusatio prandium pro

    Op grammaticaalvlak ben ik een ramp dus waag ik me niet aan schrijven. (:
    Btw,gefeliciteerd met je verhaal. Ik zou het geduld daarvoor niet hebben,om een verhaal helemaal af te schrijven.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2013 - 0:03 ]


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Ik heb altijd dat ik de eerste dag bijvoorbeeld een heel verhaallijn in mijn hoofd heb, en dan wil ik dat de volgende dag ik al klaar ben met schrijven D8

    Limits schreef:
    Ik heb altijd dat ik de eerste dag bijvoorbeeld een heel verhaallijn in mijn hoofd heb, en dan wil ik dat de volgende dag ik al klaar ben met schrijven D8


    Lol, ik heb dat niet xD


    quidquid excusatio prandium pro

    Rembrandt schreef:
    Op grammaticaalvlak ben ik een ramp dus waag ik me niet aan schrijven. (:
    Btw,gefeliciteerd met je verhaal. Ik zou het geduld daarvoor niet hebben,om een verhaal helemaal af te schrijven.


    Bedankt :D


    quidquid excusatio prandium pro

    Abelard schreef:
    Mij lukt het nooit om eentje af te krijgen, haha.

    Gefeliciteerd!

    Gefeliciteerd, vele mensen en onder andere ikzelf zijn trots op je!

    Ik heb eigenlijk ook nog nooit een verhaal afgemaakt. Krijg zoveel ideeën voor nieuwe stories, dan verwaarloos ik de oude, etc. etc. etc. Heb wel altijd een einde voor stories in mijn hoofd, maar het komt er gewoon niet van. Boooo me.


    I can't define who I am.

    Dat moet echt enorm veel werk zijn geweest, dus een feestje lijkt me wel op zijn plaats. Gefeliciteerd! *O*

    Het geeft inderdaad altijd een vreemd gevoel als je een verhaal afrondt; althans, dat heb ik ook iedere keer. Het is zo dubbel, want aan de ene kant heb je het eindelijk (eindelijk, eindelijk) af en dat voelt geweldig, maar aan de andere kant betekent dat ook dat je de personages waar je per ongeluk van bent gaan houden moet laten gaan. D: Ik heb de afgelopen drie jaar behoorlijk wat verhalen geschreven, maar het langste was mijn tweede verhaal ooit, dat ik binnen acht maanden schreef en zo'n 120k telt. Ik ben sindsdien wel een stuk trager gaan schrijven (en ik houd mezelf graag voor dat dat komt omdat ik ook beter ben geworden) dus het meest recente lange verhaal dat ik heb afgerond was 80k en kostte me exact een jaar. Als ik een verhaal af heb, doe ik meestal een dansje, haal een tissuebox tevoorschijn en schrijf emotionele dankwoorden met veel overbodige statistieken en wetenswaardigheden die niemand behalve mij echt interesseren en heel, heel veel bedankjes, waarna ik me onmiddellijk op het volgende verhaal stort en alles weer van voren af aan begint. ^^'

    En nou ga ik een groot stuk van die taart stelen, want ik heb trek en het is pas half één 's nachts dus kan ik niet bij de keuken komen zonder mijn vader te passeren. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Limits schreef:



    PARTEEEH.


    Ik heb nog nooit een verhaal afgemaakt ö


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Square schreef:
    Dat moet echt enorm veel werk zijn geweest, dus een feestje lijkt me wel op zijn plaats. Gefeliciteerd! *O*

    Het geeft inderdaad altijd een vreemd gevoel als je een verhaal afrondt; althans, dat heb ik ook iedere keer. Het is zo dubbel, want aan de ene kant heb je het eindelijk (eindelijk, eindelijk) af en dat voelt geweldig, maar aan de andere kant betekent dat ook dat je de personages waar je per ongeluk van bent gaan houden moet laten gaan. D: Ik heb de afgelopen drie jaar behoorlijk wat verhalen geschreven, maar het langste was mijn tweede verhaal ooit, dat ik binnen acht maanden schreef en zo'n 120k telt. Ik ben sindsdien wel een stuk trager gaan schrijven (en ik houd mezelf graag voor dat dat komt omdat ik ook beter ben geworden) dus het meest recente lange verhaal dat ik heb afgerond was 80k en kostte me exact een jaar. Als ik een verhaal af heb, doe ik meestal een dansje, haal een tissuebox tevoorschijn en schrijf emotionele dankwoorden met veel overbodige statistieken en wetenswaardigheden die niemand behalve mij echt interesseren en heel, heel veel bedankjes, waarna ik me onmiddellijk op het volgende verhaal stort en alles weer van voren af aan begint. ^^'

    En nou ga ik een groot stuk van die taart stelen, want ik heb trek en het is pas half één 's nachts dus kan ik niet bij de keuken komen zonder mijn vader te passeren. :Y)


    Ik hou niet van dansjes en statistieken :C

    Wel van taart!

    [ bericht aangepast op 8 juli 2013 - 12:18 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Gefeliciteerd!!!!!

    Ik ben zelf al zeker 2 jaar bezig met 'Bloedrood', een verhaal wat ik wil gaan uitgeven en wat dus niet op Q komt. Het vlot alleen absoluut niet :'D Maar enfin, ooit zal hem wel afgeraken.

    En dan ben ik voor hier begonnen aan 'Daybreak Revelation' wat ik dus wel echt wil afschrijven. Tot dusver schrijf ik er wekelijks aan, dus dat is al iets. Bij 'bloedrood' komt het weleens voor dat ik er gewoon maanden niet aan schrijf, terwijl het toch echt m'n zielenkindje is :'D
    En verder heb ik ook nooit echt een verhaal afgerond, op SA's na (Stand Alones ; kortverhalen). Ik ben veel te perfectionistisch en daarbij ook nog eens heel onzeker :'D

    Maar echt waar, super gefeliciteerd!!!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Gefeliciteerd!!!!!

    Ik ben zelf al zeker 2 jaar bezig met 'Bloedrood', een verhaal wat ik wil gaan uitgeven en wat dus niet op Q komt. Het vlot alleen absoluut niet :'D Maar enfin, ooit zal hem wel afgeraken.

    En dan ben ik voor hier begonnen aan 'Daybreak Revelation' wat ik dus wel echt wil afschrijven. Tot dusver schrijf ik er wekelijks aan, dus dat is al iets. Bij 'bloedrood' komt het weleens voor dat ik er gewoon maanden niet aan schrijf, terwijl het toch echt m'n zielenkindje is :'D
    En verder heb ik ook nooit echt een verhaal afgerond, op SA's na (Stand Alones ; kortverhalen). Ik ben veel te perfectionistisch en daarbij ook nog eens heel onzeker :'D

    Maar echt waar, super gefeliciteerd!!!


    En hoever ben je al met bloedrood?

    Waarom maakt bijna niemand zijn verhalen af? Ik zou dat niet kunnen D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    En hoever ben je al met bloedrood?

    Waarom maakt bijna niemand zijn verhalen af? Ik zou dat niet kunnen D:


    Goh, de klad versie telt ruim 70K, en de laatst herschreven versie zo'n 6K. Maar ik ben veel te perfectionistisch en ben nu eenmaal de traagste schrijfster ever :'D

    Goh, bij mij is het voornamelijk het idee dat het niet goed genoeg is, dat ik er dus mee ophoudt. Bij mij is het dus echt gewoon de onzekerheid die me nekt, aangezien ik dan een boel geschreven heb, en dan in de veronderstelling ben dat het niet goed genoeg is, of niet interessant genoeg. En ja, dat geef ik het op, terwijl het niet eens zo slecht is.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2013 - 13:04 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Merrow schreef:
    (...)

    Goh, de klad versie telt ruim 70K, en de laatst herschreven versie zo'n 6K. Maar ik ben veel te perfectionistisch en ben nu eenmaal de traagste schrijfster ever :'D

    Goh, bij mij is het voornamelijk het idee dat het niet goed genoeg is, dat ik er dus mee ophoudt. Bij mij is het dus echt gewoon de onzekerheid die me nekt, aangezien ik dan een boel geschreven heb, en dan in de veronderstelling ben dat het niet goed genoeg is, of niet interessant genoeg. En ja, dat geef ik het op, terwijl het niet eens zo slecht is.


    Heheheh. dat heb ik ook bij een aantal stukken. maar dan schrijf ik door met het idee dat ik het later kan herschrijven, want anders komt het nooit af :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Sinistre schreef:



    Het origineel is cooler (cat)


    quidquid excusatio prandium pro