• Klik voor opening:


    The story is set in a fictional world where 15 years earlier, people stopped giving birth, and even with their bodies damaged beyond repair, the dead can not find rest, unless they are buried by mysterious individuals known as "gravekeepers". According to legends, this happened because by that time, God abandoned the world. Ai Astin, a young gravekeeper has her life changed forever when an immortal gunslinger called Hampnie Hambart kills everyone in her village except for her. Having no place left to live, Ai ends up relying on the same man who killed everyone arround her as she travels the world to perform her duties as a gravekeeper and learn more about the reasons why the world had reached such state.


    Kamisama no Inai Nichiyoubi (The Sunday without God) is een nieuwe anime die dit seizoen airing is. Op het moment telt hij twee episodes. Het is een behoorlijk donker verhaal en de sfeer is ook erg duister (een beetje vergelijkbaar met Shinsekai yori, die een paar seizoenen terug airing was), maar het plot vind ik persoonlijk heel interessant klinken en de eerste afleveringen spraken mij ook erg aan. (: De art is ook heel erg goed. Op het begin is de art misschien wat misleidend, aangezien het hoofdpersonage, Ai, heel schattig getekend is (ze deed me een beetje aan Sakura van Cardcaptor Sakura denken), maar het verhaal is dus heel serieus en allesbehalve schattig en shoujo-achtig.
    Dus, wie kent de serie al en wat vind je ervan? ^^
    Het is in ieder geval een aanrader, van wat ik er tot nu toe van heb gezien.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2013 - 22:25 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Jaa, deze staat op mijn watchlist! :Y)

    oh my gudd die wil ik zien =D


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Draculea schreef:
    Jaa, deze staat op mijn watchlist! :Y)


    Yaaaay! Heb je de eerste episodes ook al gezien, of staan ze op 'to watch'? ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Yaaaay! Heb je de eerste episodes ook al gezien, of staan ze op 'to watch'? ^^

    Nee, ik moet ze nog gaan kijken, ik ben namelijk op vakantie en was helemaal vergeten wanneer ze uit zouden komen. :'D

    Draculea schreef:
    (...)
    Nee, ik moet ze nog gaan kijken, ik ben namelijk op vakantie en was helemaal vergeten wanneer ze uit zouden komen. :'D


    Laat maar weten wat je er van vindt als je ze gezien hebt. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Laat maar weten wat je er van vindt als je ze gezien hebt. :Y)

    Will do. c:

    Ik vind deze echt geweldig! Eerste epi was een beetje vaag, maar hij is echt tof. Het gehele concept. Deze ga ik zeker weten tot het einde volgen! Een aantal van mijn "watching" hebben namelijk een grote drop-kans, zoals Gin no Saji XD


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik heb de eerste twee afleveringen gezien en ik ben echt helemaal verkocht! Wanneer komt er meer?

    Ik wil namelijk echt weten wat het geheim van het dorp is. Ik denk eigenlijk dat het hele dorp al "dood" was, maar we moeten wachten tot de volgende epi :c


    From these ashes, I will rise

    Threnody schreef:
    Ik heb de eerste twee afleveringen gezien en ik ben echt helemaal verkocht! Wanneer komt er meer?
    Ik wil namelijk echt weten wat het geheim van het dorp is. Ik denk eigenlijk dat het hele dorp al "dood" was, maar we moeten wachten tot de volgende epi :c


    Hier staat wanneer hij uitkomt.
    I copy:
    - Release Date: Every Sunday (Pacific Standard Time)
    - Video raw version will be available here first then English sub within 24 hours.

    Edit: Had de verkeerde. Nu staat er de goede. Verwisselde twee titels (A)

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 17:45 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik kijk hem. Best een goeie serie tot nu toe. Het verhaal is inderdaad anders dan je op zich denkt door Ai schattige personage. Het heeft inderdaad wat weg van Shinsekai yori tot nu toe. Ik hoop alleen niet dat het naar een paar episodes minder word want dat had ik bij Shinsekai yori dus wel ook al heb ik hem wel afgekeken. Ik hoop nog veel positieve ervaring te hebben met Kamisama no Inai Nichiyoubi.


    Kawaii ^w^

    Zijn er nu in totaal al 3 episodes?

    Welk genre is het? Klinkt wel echt gaaf, namelijk.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Van wat ik nu zie, heb ik al een hekel aan de tekenstijl omdat de proporties all over the place zitten (hoofd te groot, ogen enorm, nek te dun, etc.), maar hij lijkt me wel vet. Ik zet 'm op mijn to-watch.

    Dragneel schreef:
    Van wat ik nu zie, heb ik al een hekel aan de tekenstijl omdat de proporties all over the place zitten (hoofd te groot, ogen enorm, nek te dun, etc.), maar hij lijkt me wel vet. Ik zet 'm op mijn to-watch.

    Ach dat heb je met heel veel anime's. Ik ben het eigenlijk wel gewend en kijk er gewoon over heen. :'D
    Nja, tenzij het echt tè erg is natuurlijk.

    Draculea schreef:
    (...)
    Ach dat heb je met heel veel anime's. Ik ben het eigenlijk wel gewend en kijk er gewoon over heen. :'D
    Nja, tenzij het echt tè erg is natuurlijk.


    Dat had ik met Gifuu Doudou. VER-SCHRIK-KE-LIJKE Art. Bah! 1 epi gezien. Was te vreselijk.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.