• Klik voor opening:


    The story is set in a fictional world where 15 years earlier, people stopped giving birth, and even with their bodies damaged beyond repair, the dead can not find rest, unless they are buried by mysterious individuals known as "gravekeepers". According to legends, this happened because by that time, God abandoned the world. Ai Astin, a young gravekeeper has her life changed forever when an immortal gunslinger called Hampnie Hambart kills everyone in her village except for her. Having no place left to live, Ai ends up relying on the same man who killed everyone arround her as she travels the world to perform her duties as a gravekeeper and learn more about the reasons why the world had reached such state.


    Kamisama no Inai Nichiyoubi (The Sunday without God) is een nieuwe anime die dit seizoen airing is. Op het moment telt hij twee episodes. Het is een behoorlijk donker verhaal en de sfeer is ook erg duister (een beetje vergelijkbaar met Shinsekai yori, die een paar seizoenen terug airing was), maar het plot vind ik persoonlijk heel interessant klinken en de eerste afleveringen spraken mij ook erg aan. (: De art is ook heel erg goed. Op het begin is de art misschien wat misleidend, aangezien het hoofdpersonage, Ai, heel schattig getekend is (ze deed me een beetje aan Sakura van Cardcaptor Sakura denken), maar het verhaal is dus heel serieus en allesbehalve schattig en shoujo-achtig.
    Dus, wie kent de serie al en wat vind je ervan? ^^
    Het is in ieder geval een aanrader, van wat ik er tot nu toe van heb gezien.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2013 - 22:25 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    FEEEEEEEELS EVERYWHERE T.T
    Mooie episode, mooi einde, mooie anime...
    ALIS T.T
    Buuuut, she did safe him in the end, right? Oh gooood, I cried so much during the last minutes.

    Eigenlijk hadden ze de laatste arc moeten uitbreiden en daarmee de hele anime moeten vullen. Want dit was echt wel de beste arc, naar mijn mening en dit is toch ook het belangrijkste verhaal. Want
    uiteindelijk is Ai's wens uitgekomen, toch? Ze wilde de wereld redden en ze heeft Alis' wereld gered.


    Nee.. De wereld is nog niet gered... Alis wereld heeft ze gered.. Haar wereld word nog steeds niemand geboren en moeten ze begraven worden door een gravekeeper


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik vond het een KUT EINDE *cries*
    Deze anime heeft het record van aantal keren huilen wel gebroken >.>


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Shion schreef:
    (...)

    Nee.. De wereld is nog niet gered... Alis wereld heeft ze gered.. Haar wereld word nog steeds niemand geboren en moeten ze begraven worden door een gravekeeper


    Meh.
    GIVE ME SEASON TWO


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)