• Hallo iedereen!

    Naar aanleiding van een LJH-gesprek tussen Erieka en mezelf (sorry, als ik daar wat bot overkwam. Ik ben eigenlijk een beetje pissed :'D en dat oefen ik uit op de verkeerde personen) open ik dit topic. Het was eigenlijk een redelijk interessant onderwerp, namelijk; Sweet Sixteens. En ik word namelijk zestien over een dikke maand. :Y)

    In mijn stad (Mechelen) is populariteit erg belangrijk: de juiste connecties kennen, geld hebben, de nieuwste trends volgen, veel volgers/likes hebben op social media, et cetera. Daarbij is er ook erg veel haat en nijd en is er een snijdende rivaliteit. Natuurlijk hoort hier ook bij; de knapste jongen strikken, de mooiste feestjes geven, de duurste kleding/accessoires... Iedereen wilt er bij horen.
    Begrijp me niet verkeerd, want dit is natuurlijk niet de helft van de stad. ^^ Dit is maar een kleine groep, verspreid over verschillende scholen. Het wilt natuurlijk niet zeggen dat alle populaire mensen, stomme mensen zijn. Er zijn enkelingen die het gelukkig niet al te hoog in hun bol hebben en niet bitchy zijn tegenover niet-populairen.

    Natuurlijk heb je ook van die mensen die denken dat ze erbij horen :'D Of de alternatievelingen ^^ Of de gewone mensen, die gelukkig zijn met wat ze hebben, want ben je nu zoveel gelukkiger als je alle aandacht hebt? ;D

    Dus mijn vraag; hoe beïnvloedt populariteit jouw omgeving? Want daar ben ik wel benieuwd naar (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik denk dat het wel meevalt. In mijn omgeving, dat is dan voornamelijk mijn studievereniging, ben je meestal aanzienlijker naarmate je in een hoger studiejaar zit of meer commissies hebt gedaan (hiep hoi boven aan de pikorde). Door veel vrienden te hebben is het soms makkelijker in een commissie te komen op de functie die je wil (oudvoorzitters en bestuursleden bijv). Maar over het algemeen zijn we supertolerant tegen iedereen. Ik ken een jongen die een jaar lang praktisch elke fbpost tagde met #bij(naam vereniging)voelikmethuis omdat hij eindelijk vrienden had.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik gok dat dat soort populariteitsspelletjes in zekere mate ook wel zullen zijn gespeeld op mijn middelbare school, maar ik hoorde absoluut nooit bij groepen die daaraan deden, dus ik weet er echt heel weinig van. Niet dat ik dat ooit heb gewild. Ik ben sowieso ook niet echt de juiste persoon om populair te zijn. (krul)

    Nu, op de universiteit, merk ik zulke dingen nog minder. Ik doe niet veel met mijn studievereniging en binnen mijn studie is iedereen hartstikke gezellig naar elkaar. ^^
    Sowieso heb ik ook wel het gevoel dat de meeste mensen een beetje over populariteit als be-all-end-all heen zijn op deze leeftijd, al zullen er natuurlijk altijd groepen blijven die zich beter voelen dan de rest (ik wil niet automatisch Vindicat zeggen, want dat is ook weer zo'n vooroordeel, maar het is wel het eerste wat er in mijn hoofd schiet :'D).


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    hahahah Inge ik heb zo lang getwijfeld of ik ben bij Vindicat zou gaan hahah


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Einar schreef:
    hahahah Inge ik heb zo lang getwijfeld of ik ben bij Vindicat zou gaan hahah


    Haha, nou ja, ter verdediging van Vindicatters: ik heb totaal geen persoonlijke ervaringen waar ik mijn beeld op baseer. Ik heb nog nooit überhaupt iemand gesproken die bij Vindicat zit, dus het is echt puur wat ik erover heb gehoord (en het feit dat ze een gigantisch gebouw op de Grote Markt hebben, want dat schreeuwt wel een beetje dat ze geld hebben). (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Niet zo, denk ik?

    Op de middelbare en zelfs daarvoor de basisschool was het zeker wel aanwezig. Ik wilde er nooit aan meedoen. Ik met een paar anderen waren daarom ook snel het buitenbeetje.
    Maar nu ik studeer is het wel een ander verhaal. Ik zit op een redelijk kleine studie en populariteit merk ik vrij weinig van. Misschien komt het door de leeftijd? Geen idee. Het speelt nog wel een beetje bij de allochtone studenten merk ik.


    Seasons will change, but I shall remain

    Eerlijk gezegd let ik daar niet echt op, omdat ik sowieso iemand ben die niet altijd meedoet aan alles wat populair is.


    16 - 09 - '17

    Einar schreef:
    Ik denk dat het wel meevalt. In mijn omgeving, dat is dan voornamelijk mijn studievereniging, ben je meestal aanzienlijker naarmate je in een hoger studiejaar zit of meer commissies hebt gedaan (hiep hoi boven aan de pikorde). Door veel vrienden te hebben is het soms makkelijker in een commissie te komen op de functie die je wil (oudvoorzitters en bestuursleden bijv). Maar over het algemeen zijn we supertolerant tegen iedereen. Ik ken een jongen die een jaar lang praktisch elke fbpost tagde met #bij(naam vereniging)voelikmethuis omdat hij eindelijk vrienden had.

    This eigenlijk.


    Deep inside, I've never felt alive

    In mijn omgeving speelt populariteit echt zo goed als geen rol. We hebben wel een heel aantal mensen die grotere vriendengroepen hebben en meer uitgaan, maar het is niet zo dat mensen die dat minder doen of gewoon geen zin hebben om ieder weekend op z'n Westfries lam te gaan, daarom niet met die mensen kunnen praten of dat daar geen vriendschappen worden gesloten. Volgens mij wordt er eerder op je neergekeken als je achter iemands rug om lullig gaat doen, dan wanneer je "suf" overkomt, of zo. Zodra je shit gaat praten, krijg je eigenlijk al vrij snel een hele groep die je aankijkt van "wow wtf chill out man, neem je negativiteit naar een berg en ga mediteren of zo". :W

    Aan de andere kant is er dus ook geen "competitie" in glitter en glamour en zijn de meeste feestjes in mijn omgeving dus ook wel pittig suf. Het enige constante is een bank, chips, een deken en drank, 75% van de tijd. Als er geen competitie is, blijft het natuurlijk wel een beetje hangen bij filmmarathons en potjes koehandel. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Square schreef:
    (...)

    Haha, nou ja, ter verdediging van Vindicatters: ik heb totaal geen persoonlijke ervaringen waar ik mijn beeld op baseer. Ik heb nog nooit überhaupt iemand gesproken die bij Vindicat zit, dus het is echt puur wat ik erover heb gehoord (en het feit dat ze een gigantisch gebouw op de Grote Markt hebben, want dat schreeuwt wel een beetje dat ze geld hebben). (krul)


    Haha nou kan me op zich wel voorstellen dat als je wel wat mensen kent dat je dan nog hetzelfde denkt. Het grote gebouw op de Grote Markt is ook deels omdat ze dat pand ooit vroeger bezaten en daarmee ook de grond. Dus de gemeente kan ze nu niet meer wegkrijgen en toen ze het Forum wilden bouwen wilde Vindicat alleen maar opzij gaan als de gemeente een nieuw pand voor ze zou betalen (althans naar wat ik heb gehoord). Tevens schijnen ze wel een flinke som geld te hebben betaald om hetzelfde huisnummer te behouden.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Wiarda schreef:
    In mijn omgeving speelt populariteit echt zo goed als geen rol. We hebben wel een heel aantal mensen die grotere vriendengroepen hebben en meer uitgaan, maar het is niet zo dat mensen die dat minder doen of gewoon geen zin hebben om ieder weekend op z'n Westfries lam te gaan, daarom niet met die mensen kunnen praten of dat daar geen vriendschappen worden gesloten. Volgens mij wordt er eerder op je neergekeken als je achter iemands rug om lullig gaat doen, dan wanneer je "suf" overkomt, of zo. Zodra je shit gaat praten, krijg je eigenlijk al vrij snel een hele groep die je aankijkt van "wow wtf chill out man, neem je negativiteit naar een berg en ga mediteren of zo". :W

    Aan de andere kant is er dus ook geen "competitie" in glitter en glamour en zijn de meeste feestjes in mijn omgeving dus ook wel pittig suf. Het enige constante is een bank, chips, een deken en drank, 75% van de tijd. Als er geen competitie is, blijft het natuurlijk wel een beetje hangen bij filmmarathons en potjes koehandel. :'D


    hahaha aan de ene kant klinkt dit echt megachill aan de andere kant zou ik huilen als dat mijn partyleven was.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Einar schreef:
    (...)

    hahaha aan de ene kant klinkt dit echt megachill aan de andere kant zou ik huilen als dat mijn partyleven was.

    Nou moet ik zeggen dat ik dus wel bij het "nah laten we even rustig aan doen met het zuipen" en onsociale deel hoor, dus misschien dat de rasechte Westfriezen er nog wat beters van bakken.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Bij mij valt het best wel mee. Ik ben totaal niet populair maar heb wel veel vrienden en goede kennissen, en ben dus een soort deel van een groot vriendennetwerk, vol vreemde en awesome mensen.
    Ik kan best met populaire mensen opschieten, aangezien de meeste, die ik dan ken, best aardig zijn (niet allemaal hoor). Enkel wanneer je te veel in de buurt probeert te komen of vrienden met ze probeert te maken, kan het anders lopen. Maar dat probeer ik ook niet, want waarom zou ik?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Serenata schreef:
    Niet zo, denk ik?

    Op de middelbare en zelfs daarvoor de basisschool was het zeker wel aanwezig. Ik wilde er nooit aan meedoen. Ik met een paar anderen waren daarom ook snel het buitenbeetje.

    + Ik weiger, als 't ware, mee te doen aan zulke onzinnigheden. Ik sluit mezelf er eigenlijk van buiten, omdat het me geen fuck kan boeien en ik daar geen aandacht aan wil besteden. Mensen dachten dan ook vaak dat ze opmerkingen naar me konden maken of dat ik er mee zat, maar ik heb wel wat meer aan mn hoofd dan aan hun zielige pogingen (om mij rot te doen voelen en zichzelf stoer te vinden) te denken. The little shits only annoyed the fuck outta me.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2016 - 4:09 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nouja, door mijn 'populariteit' is de middagpauze op dinsdag en vrijdag een hel voor mij.
    Trouwens, zonder mijn populariteit die ik nu heb (en altijd gehad heb) zou ik volgens mij niet op quizlet zetten dus eeeeh ja.
    Ik ben wel blij met mijn populariteit.
    Enn, gelukkig ken ik de vier liefste mensen van heel het heelal!


    You are my piece of paradise.

    Ik ben totaal niet populair en het boeit me niet (':