• Klik voor opening:


    The story is set in a fictional world where 15 years earlier, people stopped giving birth, and even with their bodies damaged beyond repair, the dead can not find rest, unless they are buried by mysterious individuals known as "gravekeepers". According to legends, this happened because by that time, God abandoned the world. Ai Astin, a young gravekeeper has her life changed forever when an immortal gunslinger called Hampnie Hambart kills everyone in her village except for her. Having no place left to live, Ai ends up relying on the same man who killed everyone arround her as she travels the world to perform her duties as a gravekeeper and learn more about the reasons why the world had reached such state.


    Kamisama no Inai Nichiyoubi (The Sunday without God) is een nieuwe anime die dit seizoen airing is. Op het moment telt hij twee episodes. Het is een behoorlijk donker verhaal en de sfeer is ook erg duister (een beetje vergelijkbaar met Shinsekai yori, die een paar seizoenen terug airing was), maar het plot vind ik persoonlijk heel interessant klinken en de eerste afleveringen spraken mij ook erg aan. (: De art is ook heel erg goed. Op het begin is de art misschien wat misleidend, aangezien het hoofdpersonage, Ai, heel schattig getekend is (ze deed me een beetje aan Sakura van Cardcaptor Sakura denken), maar het verhaal is dus heel serieus en allesbehalve schattig en shoujo-achtig.
    Dus, wie kent de serie al en wat vind je ervan? ^^
    Het is in ieder geval een aanrader, van wat ik er tot nu toe van heb gezien.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2013 - 22:25 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Imladris schreef:
    (...)

    Dat had ik met Gifuu Doudou. VER-SCHRIK-KE-LIJKE Art. Bah! 1 epi gezien. Was te vreselijk.

    .. Is dat deze anime? Want wtf is wrong with his body LOL


    Also: Dafuq?

    Draculea schreef:
    (...)
    .. Is dat deze anime? Want wtf is wrong with his body LOL


    Also: Dafuq?



    Yes, exactly that one. It's just CREEPY O.o


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik ga deze kijken! Hij klinkt heel interessant. ^^


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Draculea schreef:
    (...)
    Ach dat heb je met heel veel anime's. Ik ben het eigenlijk wel gewend en kijk er gewoon over heen. :'D
    Nja, tenzij het echt tè erg is natuurlijk.

    Nee, ik kan daar niet overheen kijken, haha. Ik ergerde me er alle episodes aan bij Another. Hoofden te groot, nekken te dun. :') En de ogen. Leuke anime though.

    @Dragneel Wut, de art slecht? Ik vind de art echt prachtig. ;o
    @Ichiya, genre vind ik eigenlijk moeilijk te zeggen tot nu toe, al is het sowieso supernatural/fantasy en ook wel mystery denk ik.

    Hebben jullie ep 3 al gezien? (Klik niet op spoiler als je 'm nog niet gezien hebt, want er staat echt een major spoiler in :Y) )

    MAN DAT HAD IK NIET VERWACHT T.T Ik dacht echt dat Hampnie (z'n echte naam ben ik alweer vergeten) nog wat langer in het verhaal zou blijven... Hij was ook echt mijn favo charachter tot nu toe ;( Wel had ik verwacht dat hij toch Ai's vader zou zijn.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    @Dragneel Wut, de art slecht? Ik vind de art echt prachtig. ;o
    @Ichiya, genre vind ik eigenlijk moeilijk te zeggen tot nu toe, al is het sowieso supernatural/fantasy en ook wel mystery denk ik.

    Hebben jullie ep 3 al gezien? (Klik niet op spoiler als je 'm nog niet gezien hebt, want er staat echt een major spoiler in :Y) )
    MAN DAT HAD IK NIET VERWACHT T.T Ik dacht echt dat Hampnie (z'n echte naam ben ik alweer vergeten) nog wat langer in het verhaal zou blijven... Hij was ook echt mijn favo charachter tot nu toe ;( Wel had ik verwacht dat hij toch Ai's vader zou zijn.

    Ik ben totaal niet van de shoujo art. :Y) Dit is ongeveer zo shoujo als maar kan. DE HOOFDEN EN NEKKEN OH GOD I CAN FEEL THE PAIN ;A;

    Dragneel schreef:
    (...)
    Ik ben totaal niet van de shoujo art. :Y) Dit is ongeveer zo shoujo als maar kan. DE HOOFDEN EN NEKKEN OH GOD I CAN FEEL THE PAIN ;A;


    Nou vind ik One Piece ook niet echt de leukste tekenstijl, maar ach, uiteindelijk gaat het om het verhaal. (;


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ichiya schreef:
    (...)

    Nou vind ik One Piece ook niet echt de leukste tekenstijl, maar ach, uiteindelijk gaat het om het verhaal. (;

    True dat.

    Parachutes schreef:
    @Dragneel Wut, de art slecht? Ik vind de art echt prachtig. ;o
    @Ichiya, genre vind ik eigenlijk moeilijk te zeggen tot nu toe, al is het sowieso supernatural/fantasy en ook wel mystery denk ik.

    Hebben jullie ep 3 al gezien? (Klik niet op spoiler als je 'm nog niet gezien hebt, want er staat echt een major spoiler in :Y) )
    MAN DAT HAD IK NIET VERWACHT T.T Ik dacht echt dat Hampnie (z'n echte naam ben ik alweer vergeten) nog wat langer in het verhaal zou blijven... Hij was ook echt mijn favo charachter tot nu toe ;( Wel had ik verwacht dat hij toch Ai's vader zou zijn.


    en toch kijk ik in de spoiler.. damn..
    Hmm maar dan liegt myanimelist .. of zo.. want er staat dat hij een hoofdpersoon is... + hij zit in de opening D:

    Ok laat ik hem nu eens kijken.. anders word het nooit wat net mij..
    ---
    Ok dat was niet leuk...
    Ook al wist ik dat hij eraan ging.. Het was niet leuk.. vooral daarna niet.. dacht; Yee hij leeft!! Fck begraaf hem nu niet o-o

    [ bericht aangepast op 24 juli 2013 - 2:38 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    en toch kijk ik in de spoiler.. damn..
    Hmm maar dan liegt myanimelist .. of zo.. want er staat dat hij een hoofdpersoon is... + hij zit in de opening D:

    Ok laat ik hem nu eens kijken.. anders word het nooit wat net mij..
    ---
    Ok dat was niet leuk...
    Ook al wist ik dat hij eraan ging.. Het was niet leuk.. vooral daarna niet.. dacht; Yee hij leeft!! Fck begraaf hem nu niet o-o


    Ja hè D: Dat dacht ik dus ook; hij staat als main aangegeven plus hij zit in de opening... Ik ben benieuwd wat ze met de rest van de anime gaan doen, aangezien Ai haar vader heeft gevonden en ze nu weet waarom ze de krachten van een gravekeeper heeft, plus ze weet ook al wat er met het dorp aan de hand was. Hmm...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja hè D: Dat dacht ik dus ook; hij staat als main aangegeven plus hij zit in de opening... Ik ben benieuwd wat ze met de rest van de anime gaan doen, aangezien Ai haar vader heeft gevonden en ze nu weet waarom ze de krachten van een gravekeeper heeft, plus ze weet ook al wat er met het dorp aan de hand was. Hmm...


    Kreeg het nu ook pas door.. Wel raar.. Hoe zijn ze dan dood gegaan... Je zag niks aan ze...
    Mja, misschien word het net zo iets als Zetsuen no Tempest daar was een persoon ook een hoofdpersoon terwijl die dood was xd. Mja daar zaten ze wel te kloten met de tijd..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Kreeg het nu ook pas door.. Wel raar.. Hoe zijn ze dan dood gegaan... Je zag niks aan ze...
    Mja, misschien word het net zo iets als Zetsuen no Tempest daar was een persoon ook een hoofdpersoon terwijl die dood was xd. Mja daar zaten ze wel te kloten met de tijd..


    Ja, okee, maar daar kwam je pas halverwege de anime achter en bij deze is het nog maar de derde episode ;p.
    Ik vraag me ook wel af hoe ze dood zijn gegaan, ja...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, okee, maar daar kwam je pas halverwege de anime achter en bij deze is het nog maar de derde episode ;p.
    Ik vraag me ook wel af hoe ze dood zijn gegaan, ja...


    Werd het al niet in de eerste aflevering gezegd dat ze dood was?...
    Oh misschien was het wel een plaag! Dat is het enige wat ik kan bedenken.


    Stiekem zet ik alles in spoilers.. Zodat ik zeker weet dat ik niks verkeerd erbuiten zet ;D

    [ bericht aangepast op 24 juli 2013 - 13:17 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb zojuist de drie episodes gezien. Ik vind het verhaal heel vet, alleen wel jammer dat ze heel veel al snel weggaven.

    Zoals het geheim van de stad en dat Hampnie toch de vader van Ai is. T-T
    Het leek mij ook veel leuker als de zoektocht naar een manier om dood te gaan wat langer duurde...


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Daikazoku schreef:
    Ik heb zojuist de drie episodes gezien. Ik vind het verhaal heel vet, alleen wel jammer dat ze heel veel al snel weggaven.
    Zoals het geheim van de stad en dat Hampnie toch de vader van Ai is. T-T
    Het leek mij ook veel leuker als de zoektocht naar een manier om dood te gaan wat langer duurde...


    Ja, daar ben ik het eigenlijk volledig mee eens! Het ging allemaal zo snel ineens.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)