• Beste Q'ers,

    Gezien alle heisa rond de top van de laatste weken, heeft het moderatorteam de koppen bij elkaar gestoken, op zoek naar een manier om de top gevarieerder/anders te laten verlopen. Zoals sommigen al gemerkt hebben, is dit er gekomen.
    De veranderingen bevatten concreet:

    - Elk uur selecteert de server willekeurig 7 stories die meer dan 0 kudos hebben die dag. Deze 7 komen dan in de top te staan.
    - Er wordt niet bijgehouden welke story al in de top heeft gestaan. Dit zorgt ervoor dat het systeem snel blijft.

    Hopelijk zijn jullie er tevreden mee ^^

    Vriendelijke groeten,
    Het modteam

    EDIT:

    Rutger heeft nu ook ingesteld dat je je eigen creaties geen kudo's kan geven ^^


    EDIT:
    Een samenvatting van wat er al in dit topic besproken/gevraagd is.
    Waarom is dit een beter systeem?
    - Omdat er nu willekeurig stories gekozen worden per uur. Iedereen met 1 of meer kudo's heeft daar kans op. Dit systeem is eerlijker dan de vriendjespolitiek van een bepaalde hype.
    - En omdat Rutger nu ingesteld heeft dat je jezelf geen kudo meer kan geven, ga je waarschijnlijk niet meer krijgen dat er enorm veel mensen om middernacht zichzelf een kudo geven. Dus tenzij je iemand vraagt om rond middernacht je een kudo te geven, is de kans klein dat je rond middernacht een kudo krijgt. Als je gewoon overdag je hoofdstuk activeert en mensen lezen het en geven je een kudo, dan maak je wel kans om erin te komen. Dus de mensen die zeggen dat het stom is als je 's nachts in de top zou kunnen staan en het misschien zelf niet zou zien, hebben voor een groot deel ongelijk. Natuurlijk kan iemand je om 1u een kudo geven omdat die het hoofdstuk dan pas leest, maar wat maakt dat uit? Je kunt opnieuw geselecteerd worden door de computer.

    Verliest de kudo zijn waarde?
    - Nee, in tegendeel. Het heeft weer dezelfde gedachte waarmee het begonnen is: 'Dit vind ik een leuke creatie.' En niet 'Ik moet in de top komen!'. Nu wil een kudo zeggen dat je verhaal geapprecieerd wordt.
    - Nee, als er nu een verhaal in de top staat, kun je zien aan het aantal kudo's hoeveel mensen dit verhaal al écht leuk vonden vandaag. Dus dat is nu de meerwaarde van een kudo.

    Het klopt nog niet helemaal…
    - Vandaag (26 juli) staan er nog een paar foutjes in omdat het opeens ingesteld werd. Er staan enkele lege stories in en van mensen die zichzelf nog snel een kudo gaven toen Rutger zijn nieuwe functie nog niet werkte.
    - Maar geef het tijd. Tijd zodat de foutjes eruit gehaald kunnen worden en tijd voor jezelf om eraan te wennen. Iedereen heeft problemen met verandering, maar eenmaal je even gewend bent, valt het allemaal mee. Quizlet is 2x van design verwisseld. Iedere keer was er veel heisa en een maand later kan de helft zich al niet meer herinneren hoe het vorig eruit zag. Dus geef dit ook zijn tijd.
    - En ja, Top Stories en Top Quizzen zijn misschien niet meer de juiste benamingen, maar dat is maar een formaliteit.

    Danku danku mods...
    - Na het zoveelste klaag topic over de werking van de top (niet van de oneerlijke manier van kudo's geven) hebben enkele mods de koppen bij elkaar gestoken en gebrainstormd. Later zijn de meerdere mogelijkheden/ideeën goedgekeurd door de mods. Uiteindelijk heeft Rutger zich gebaseerd op die mogelijkheden en zelf een voorstel gegeven die hij goed zou kunnen instellen. Deze heeft hij dan ook ingesteld na overleg. Dus het zijn niet enkel de mods, maar voornamelijk Rutger want hij heeft het grootste werk gedaan. Wij hebben enkel maar een begin gemaakt. Maar dat is mijn mening. ^^

    Waarom geen meerdere toppen?
    - De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.

    Wat is het verschil met Willekeurige Story?
    - Daar wordt geselecteerd uit elke story op Quizlet, dus ook alle Tokio Hotel stories van vier jaar geleden en stories waar al in geen jaren aan is gewerkt. De nieuwere stories waar wel nog aan wordt gewerkt en die nog geupdate worden, die krijgen kudos dus die krijgen de kans in de top te komen. Daarom werkt dat topsysteem beter als je een leuke story zoekt dan de ''Willekeurige story''-knop, want dan kan je uren blijven klikken voordat je iets vindt.

    Dus nu gaan we dit uitproberen en als het na een tijdje echt niet werkt, zullen we de koppen weer bijeen steken.

    EDIT:
    Rutger heeft ingesteld dat er minimaal 1 hoofdstuk moet zijn om in de top te komen.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 13:08 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 juli 2013 - 16:32 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik vind het niet zo leuk, want de naam 'Top Stories' is nu niet echt gepast meer.. Wat mij betreft was het niet nodig geweest. Sorry :$


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik heb daar niets op tegen. ^^


    Okido!

    Maar op zo'n manier kunnen mensen het dus wel vertellen. :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zie dit al voor me: een groep die een paar mensen heeft die dag en nacht de top bewaken ;s


    -

    Jammer dat er alsnog 1D stories in komen..


    Some people are art and do art at the same time

    Parachutes schreef:
    Ik vind het er wel vreemd uit zien, eerlijk gezegd, maar het is wel een goed systeem. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Over mezelf ga ik niet klagen, want ik heb al vaak in de top gestaan en iedereen verdient de kans erin te staan. Dus ga vervolgens mij niet aanvallen dat ik niet moet klagen, want dit gaat niet over mijzelf. Maar ik vind het persoonlijk jammer dat na die kudoregel dit nu komt, want na die kudoregel stonden er ineens stories in de top die er normaal niet in stonden zoals Serendipitiy, Coach, Nerd, The Styles Triplets. Sommige hebben er dus hard aan gewerkt om in die top te komen zonder kudo's te vragen en nu staan ze er dus niet meer. (Behalve als je op de link klikt, maar je begrijpt me)
    En het staat nu onder Top Stories Vandaag terwijl het gewoon willekeurige stories zijn met bijna allemaal maar 1 kudo.

    En ik heb nog een vraagje. Komen elk uur stories in de top die alleen dat uur een kudo (of meer) hebben gekregen? Of over de hele dag 1 kudo (of meer) hebben gekregen?

    Ik heb zo mijn twijfels want ik vind toch dat iedereen die hier schrijft een kans verdient om in de top te staan maar aan de andere kant is het jammer voor die stories die na de kudoregel ineens wel in de top kwamen omdat ze gewoon goed zijn. De kudo heeft zijn waarde nu wel terug gekregen hiermee, maar de top heeft geen waarde meer, want het is geen top meer.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 17:39 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    iHeartNouis schreef:
    Over mezelf ga ik niet klagen, want ik heb al vaak in de top gestaan en iedereen verdient de kans erin te staan. Dus ga vervolgens mij niet aanvallen dat ik niet moet klagen, want dit gaat niet over mijzelf. Maar ik vind het persoonlijk jammer dat na die kudoregel dit nu komt, want na die kudoregel stonden er ineens stories in de top die er normaal niet in stonden zoals Serendipitiy, Coach, Nerd, The Styles Triplets. Die hebben er dus hard aan gewerkt om in die top te komen zonder kudo's te vragen en nu staan ze er dus niet meer. (Behalve als je op de link klikt, maar je begrijpt me)
    En het staat nu onder Top Stories Vandaag terwijl het gewoon willekeurige stories zijn met bijna allemaal maar 1 kudo.

    En ik heb nog een vraagje. Komen elk uur stories in de top die alleen dat uur een kudo (of meer) hebben gekregen? Of over de hele dag 1 kudo (of meer) hebben gekregen?

    Ik heb zo mijn twijfels want ik vind toch dat iedereen die hier schrijft een kans verdient om in de top te staan maar aan de andere kant is het jammer voor die stories die na de kudoregel ineens wel in de top kwamen omdat ze gewoon goed zijn. De kudo heeft zijn waarde nu wel terug gekregen hiermee, maar de top heeft geen waarde meer, want het is geen top meer.


    De originele top is er nog wel, als je erop klikt, zoals je zelf zegt.
    En het geldt voor een ganse dag


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    iHeartNouis schreef:
    Over mezelf ga ik niet klagen, want ik heb al vaak in de top gestaan en iedereen verdient de kans erin te staan. Dus ga vervolgens mij niet aanvallen dat ik niet moet klagen, want dit gaat niet over mijzelf. Maar ik vind het persoonlijk jammer dat na die kudoregel dit nu komt, want na die kudoregel stonden er ineens stories in de top die er normaal niet in stonden zoals Serendipitiy, Coach, Nerd, The Styles Triplets. Sommige hebben er dus hard aan gewerkt om in die top te komen zonder kudo's te vragen en nu staan ze er dus niet meer. (Behalve als je op de link klikt, maar je begrijpt me)
    En het staat nu onder Top Stories Vandaag terwijl het gewoon willekeurige stories zijn met bijna allemaal maar 1 kudo.

    En ik heb nog een vraagje. Komen elk uur stories in de top die alleen dat uur een kudo (of meer) hebben gekregen? Of over de hele dag 1 kudo (of meer) hebben gekregen?

    Ik heb zo mijn twijfels want ik vind toch dat iedereen die hier schrijft een kans verdient om in de top te staan maar aan de andere kant is het jammer voor die stories die na de kudoregel ineens wel in de top kwamen omdat ze gewoon goed zijn. De kudo heeft zijn waarde nu wel terug gekregen hiermee, maar de top heeft geen waarde meer, want het is geen top meer.

    De stories hebben altijd nog een kans om erin te komen als ze een kudo krijgen, dus don't worry. Ook jouw stories :Y)


    Some people are art and do art at the same time

    Ik snap niet waarom mensen zeuren om de paar 1D stories die erin komen. Wees blij dat er nu ook andere stories zijn.
    -kijkt in de top-
    Ik zie iets van de Grijze Jager, HP, een kortverhaal geschreven voor de Paul Harland Prijs en iets van Glee. Wat wil je nou nog meer? Helemaal geen 1D stories in de top? Helaas pindakaas, that will never ever happen. (cat)

    Tot nu toe vind ik het geweldig :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Chione schreef:
    (...)

    En ik vind het eigenlijk niet zo heel leuk dat het ook bij de quizzen is, want daar was geen gezeur over..

    +ik zie nog altijd drie 1D stories. En das veel.


    Queer zijn is gewoon alles

    Martenvilijn schreef:
    (...)
    +ik zie nog altijd drie 1D stories. En das veel.


    Die stories staan nog steeds op Q, daar kunnen we niets aan doen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    De top zie ik als een plek waar je in komt te staan als je verhaal goed is en het dus veel kudo's heeft. En nu komen er gewoon verhalen in met 1 kudo. Dan is de top er ook niet meer omdat het 'een goed verhaal' is.

    Nee, ik ben er totaal niet blij mee.


    Pretty is just a pretty word.

    Hebben jullie ook al een ander design in gedachten? Aangezien alles aan het veranderen is.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Mullingford schreef:
    De top zie ik als een plek waar je in komt te staan als je verhaal goed is en het dus veel kudo's heeft. En nu komen er gewoon verhalen in met 1 kudo. Dan is de top er ook niet meer omdat het 'een goed verhaal' is.

    Nee, ik ben er totaal niet blij mee.

    *kijkt profiel*
    *ziet 1D overal*
    *zucht*
    Nu is het een 7 Willekeurige Stories lijst. Laat het toch, want als je erop klikt zie je er wel de gewone top. Wees blij dat dat er nog is. Nu krijgt iedereen een kans om de uur. Ook één van jouw stories, dus ik snap het probleem niet. (cat)


    Some people are art and do art at the same time

    Ik ben het eens met iHeartNouis. Opeens wordt er vanalles aan de Top veranderd, terwijl er inderdaad na de kudo-regel al veel nieuwe verhalen in kwamen. En eerlijk gezegd heb ik nu ook zo'n idee van: oké, laat die Top maar want er hoeft maar één gek te zijn die denkt: hé, ik ga dit verhaal een kudo geven en het komt de Top in, dus het geeft helemaal niet meer aan welk verhaal geliefd is.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman