• Beste Q'ers,

    Gezien alle heisa rond de top van de laatste weken, heeft het moderatorteam de koppen bij elkaar gestoken, op zoek naar een manier om de top gevarieerder/anders te laten verlopen. Zoals sommigen al gemerkt hebben, is dit er gekomen.
    De veranderingen bevatten concreet:

    - Elk uur selecteert de server willekeurig 7 stories die meer dan 0 kudos hebben die dag. Deze 7 komen dan in de top te staan.
    - Er wordt niet bijgehouden welke story al in de top heeft gestaan. Dit zorgt ervoor dat het systeem snel blijft.

    Hopelijk zijn jullie er tevreden mee ^^

    Vriendelijke groeten,
    Het modteam

    EDIT:

    Rutger heeft nu ook ingesteld dat je je eigen creaties geen kudo's kan geven ^^


    EDIT:
    Een samenvatting van wat er al in dit topic besproken/gevraagd is.
    Waarom is dit een beter systeem?
    - Omdat er nu willekeurig stories gekozen worden per uur. Iedereen met 1 of meer kudo's heeft daar kans op. Dit systeem is eerlijker dan de vriendjespolitiek van een bepaalde hype.
    - En omdat Rutger nu ingesteld heeft dat je jezelf geen kudo meer kan geven, ga je waarschijnlijk niet meer krijgen dat er enorm veel mensen om middernacht zichzelf een kudo geven. Dus tenzij je iemand vraagt om rond middernacht je een kudo te geven, is de kans klein dat je rond middernacht een kudo krijgt. Als je gewoon overdag je hoofdstuk activeert en mensen lezen het en geven je een kudo, dan maak je wel kans om erin te komen. Dus de mensen die zeggen dat het stom is als je 's nachts in de top zou kunnen staan en het misschien zelf niet zou zien, hebben voor een groot deel ongelijk. Natuurlijk kan iemand je om 1u een kudo geven omdat die het hoofdstuk dan pas leest, maar wat maakt dat uit? Je kunt opnieuw geselecteerd worden door de computer.

    Verliest de kudo zijn waarde?
    - Nee, in tegendeel. Het heeft weer dezelfde gedachte waarmee het begonnen is: 'Dit vind ik een leuke creatie.' En niet 'Ik moet in de top komen!'. Nu wil een kudo zeggen dat je verhaal geapprecieerd wordt.
    - Nee, als er nu een verhaal in de top staat, kun je zien aan het aantal kudo's hoeveel mensen dit verhaal al écht leuk vonden vandaag. Dus dat is nu de meerwaarde van een kudo.

    Het klopt nog niet helemaal…
    - Vandaag (26 juli) staan er nog een paar foutjes in omdat het opeens ingesteld werd. Er staan enkele lege stories in en van mensen die zichzelf nog snel een kudo gaven toen Rutger zijn nieuwe functie nog niet werkte.
    - Maar geef het tijd. Tijd zodat de foutjes eruit gehaald kunnen worden en tijd voor jezelf om eraan te wennen. Iedereen heeft problemen met verandering, maar eenmaal je even gewend bent, valt het allemaal mee. Quizlet is 2x van design verwisseld. Iedere keer was er veel heisa en een maand later kan de helft zich al niet meer herinneren hoe het vorig eruit zag. Dus geef dit ook zijn tijd.
    - En ja, Top Stories en Top Quizzen zijn misschien niet meer de juiste benamingen, maar dat is maar een formaliteit.

    Danku danku mods...
    - Na het zoveelste klaag topic over de werking van de top (niet van de oneerlijke manier van kudo's geven) hebben enkele mods de koppen bij elkaar gestoken en gebrainstormd. Later zijn de meerdere mogelijkheden/ideeën goedgekeurd door de mods. Uiteindelijk heeft Rutger zich gebaseerd op die mogelijkheden en zelf een voorstel gegeven die hij goed zou kunnen instellen. Deze heeft hij dan ook ingesteld na overleg. Dus het zijn niet enkel de mods, maar voornamelijk Rutger want hij heeft het grootste werk gedaan. Wij hebben enkel maar een begin gemaakt. Maar dat is mijn mening. ^^

    Waarom geen meerdere toppen?
    - De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.

    Wat is het verschil met Willekeurige Story?
    - Daar wordt geselecteerd uit elke story op Quizlet, dus ook alle Tokio Hotel stories van vier jaar geleden en stories waar al in geen jaren aan is gewerkt. De nieuwere stories waar wel nog aan wordt gewerkt en die nog geupdate worden, die krijgen kudos dus die krijgen de kans in de top te komen. Daarom werkt dat topsysteem beter als je een leuke story zoekt dan de ''Willekeurige story''-knop, want dan kan je uren blijven klikken voordat je iets vindt.

    Dus nu gaan we dit uitproberen en als het na een tijdje echt niet werkt, zullen we de koppen weer bijeen steken.

    EDIT:
    Rutger heeft ingesteld dat er minimaal 1 hoofdstuk moet zijn om in de top te komen.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 13:08 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 juli 2013 - 16:32 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Moore schreef:
    (...)
    Luister, jij bent een freaking Directioner en je wil alleen dat 1D alsnog Q overspoelen. Wees blij dat nu elke story een kans krijgt, de normale top er nog achter bestaat. Ik wed dat als één van jouw story random wordt uitgekozen door Q en je op de top op de voorpagina staat, je wel iets anders zult piepen.


    Omdat ik een 'freaking Directioner' ben wil dat niet betekenen dat ik gehersen spoelt ben. Ik kan heus denken en het draait me op dit moment niet om One Direction. Denk daar nou even niet aan, ik heb het hier gewoon over pure eerlijkheid en democratie. Dat is toch de top, urgh. Logisch dat ik even blij ben dat mijn story er voor 1 uur in zou staan, maar dan voelt het nog steeds niet aan alsof ik het verdien als ik 1 kudo heb.


    Pretty is just a pretty word.

    Moore schreef:
    (...)
    Luister, jij bent een freaking Directioner en je wil alleen dat 1D alsnog Q overspoelen. Wees blij dat nu elke story een kans krijgt, de normale top er nog achter bestaat. Ik wed dat als één van jouw story random wordt uitgekozen door Q en je op de top op de voorpagina staat, je wel iets anders zult piepen.

    Kan iedereen niet gewoon toegeven dat dit gewoon één grote haat-actie is op (1D) fanfictions?
    Dan zijn we gelijk klaar met deze discussie.



    Rominator schreef:
    Naja, het leuke is dat iedereen er nu vanuit gaat dat mensen nog naar de Top kijken en alles, maar wat mij betreft heeft de "top" geen waarde meer. er worden gewoon elk uur wat random verhalen gekozen

    Nee, maar vorige week was het nog "de top blijft zoals deze is" en "ik kijk toch al jaren niet meer naar de top".
    Plotseling vind iedereen dit ineens een briljant idee, al diegene die tegen de top waren.



    Moore schreef:
    (...)
    Ja, ik kijk nog naar de top ieder uur voor nieuwe verhalen als ik leesvoer zoek. Bovendien, je bent op Q nog maar een maand, dus je weet niet hoe hier er vroeger aan toe ging. Als deze update er niet was, zouden er altijd alleen dezelfde verhalen in de top komen. Zou jij dan naar de top kijken?

    Jij gaat zeuren over iemand die een maand lid is, terwijl deze top pas één dag bestaat?


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Let there be sunshine & happiness (flower)
    Gefrustreerde en overhitte tieners, neem een koud glaasje water en ga even buiten in de schaduw zitten (flower), everything will be OK.
    Dit is een nieuwe versie van de top en die zal denk ik de komende weken niet weer terug veranderd worden, dus uit deze frustraties in bijvoorbeeld het knippen van de kantjes van de tuin, het water geven van de boompjes of het schilderen van de lucht. (flower)


    I recycle my thoughts.

    Ja, ik kijk nog naar de top ieder uur voor nieuwe verhalen als ik leesvoer zoek. Bovendien, je bent op Q nog maar een maand, dus je weet niet hoe hier er vroeger aan toe ging. Als deze update er niet was, zouden er altijd alleen dezelfde verhalen in de top komen. Zou jij dan naar de top kijken?


    Ik corrigeer je even, aangezien ik hier wel langer ben, alleen niet op dit account :)
    En na die kudoregel kwamen er al andere verhalen in de top,


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Mullingford schreef:
    (...)

    Pf, kunnen ze beter dat gedoetje doen wat nu in de 'Top Stories Vandaag' staat doen dat als je daar op klikt dat het daar staat en de oude top gewoon op de voorgrond laat, zoals het was.

    Trouwens typisch dat niemand jouw idee steunt, want dit is ook wat ik dacht.
    Maar dan ineens is dat niet "een eerlijk" als nu.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Mullingford schreef:
    (...)

    Omdat ik een 'freaking Directioner' ben wil dat niet betekenen dat ik gehersen spoelt ben. Ik kan heus denken en het draait me op dit moment niet om One Direction. Denk daar nou even niet aan, ik heb het hier gewoon over pure eerlijkheid en democratie. Dat is toch de top, urgh. Logisch dat ik even blij ben dat mijn story er voor 1 uur in zou staan, maar dan voelt het nog steeds niet aan alsof ik het verdien als ik 1 kudo heb.

    *gehersenspoeld
    Iedereen zou blij zijn als je story werd uitgekozen en er één uur in zou staan, want dan wordt het gezien, dan wordt erop geklikt, dan hebben mensen iets om te lezen, daarna vinden ze je story leuk, nemen ze een abo en als ze het zo goed vinden zetten ze er ook nog één kudo op. Jij als schrijfster van dat verhaal voelt je gemotiveerd omdat iemand je story leuk vindt en dat je er mee verder moet gaan. Dus de nieuwe 'random-top' helpt mensen ook om verder te gaan met zijn of haar story en het werkt motiverend.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 18:30 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Moore schreef:
    (...)
    *gehersenspoeld
    Iedereen zou blij zijn als jouw story werd uitgekozen en er één uur in zou staan, want dan wordt het gezien, dan wordt erop geklikt, dan hebben mensen iets om te lezen, daarna vinden ze je story leuk, nemen ze een abo en als ze het zo goed vinden zetten ze er ook nog één kudo op. Jij als schrijfster van dat verhaal voelt je gemotiveerd omdat iemand je story leuk vindt en dat je er mee verder moet gaan. Dus de nieuwe 'random-top' helpt mensen ook om verder te gaan met zijn of haar story en het werkt motiverend.

    Ik ben blij dat jij haar verhaal nu al leuk vind!


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Iedereen zou blij zijn als jouw story werd uitgekozen en er één uur in zou staan, want dan wordt het gezien, dan wordt erop geklikt, dan hebben mensen iets om te lezen, daarna vinden ze je story leuk, nemen ze een abo en als ze het zo goed vinden zetten ze er ook nog één kudo op. Jij als schrijfster van dat verhaal voelt je gemotiveerd omdat iemand je story leuk vindt en dat je er mee verder moet gaan. Dus de nieuwe 'random-top' helpt mensen ook om verder te gaan met zijn of haar story en het werkt motiverend.


    Hier kom ik weer terug bij mijn punt dat het maar net de vraag is of er nog wel zoveel mensen zijn die zin hebben om naar nieuw leesvoer te zoeken in die enorme hoop van verhalen


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Masr schreef:
    (...)
    Trouwens typisch dat niemand jouw idee steunt, want dit is ook wat ik dacht.
    Maar dan ineens is dat niet "een eerlijk" als nu.


    Ik snap het sowieso niet, want de meesten op Q (die op het forum zitten) die klagen dat het gaat om het schrijven en plezier maken ervan en de top er niet toe doet. Het schrijven doe je helemaal voor je zelf, zeggen ze dan. Alles is zo tegenstrijdig met elkaar.


    Pretty is just a pretty word.

    Het naam zegt het al "top stories van vandaag" dit zijn gewoon random verhalen van helemaal onderaan de lijst. Kunnen jullie beter helemaal de top afschaffen. Het heeft geen zin om kudo's te geven en te laten zien in de top welke stories echt goed zijn en verdienen om in de top te staan volgens de lezers, want ze komen er toch niet in en onze mening telt toch niet meer mee dus ja.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 18:30 ]


    We are not too young to talk about forever.

    Rominator schreef:
    (...)

    Ik corrigeer je even, aangezien ik hier wel langer ben, alleen niet op dit account :)
    En na die kudoregel kwamen er al andere verhalen in de top,

    Ja, maar dan alsnog 1D stories :')

    @Masr, nee, dit is geen grote haatactie op 1D fanfics. We vinden alleen dat iedereen een kans mag krijgen door in de top te staan.


    Some people are art and do art at the same time

    Mullingford schreef:
    (...)

    Ik snap het sowieso niet, want de meesten op Q (die op het forum zitten) die klagen dat het gaat om het schrijven en plezier maken ervan en de top er niet toe doet. Het schrijven doe je helemaal voor je zelf, zeggen ze dan. Alles is zo tegenstrijdig met elkaar.

    Dit.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Masr schreef:
    (...)
    Ik ben blij dat jij haar verhaal nu al leuk vind!

    Nee, ik bedoel het niet zo.


    Some people are art and do art at the same time

    Moore schreef:
    (...)
    *gehersenspoeld
    Iedereen zou blij zijn als jouw story werd uitgekozen en er één uur in zou staan, want dan wordt het gezien, dan wordt erop geklikt, dan hebben mensen iets om te lezen, daarna vinden ze je story leuk, nemen ze een abo en als ze het zo goed vinden zetten ze er ook nog één kudo op. Jij als schrijfster van dat verhaal voelt je gemotiveerd omdat iemand je story leuk vindt en dat je er mee verder moet gaan. Dus de nieuwe 'random-top' helpt mensen ook om verder te gaan met zijn of haar story en het werkt motiverend.


    Random-top, zo moet die genoemd worden. Want deze top gaat niet meer over de 'beste stories van vandaag'. Zelf vind ik dat het terug gedraait moet worden zoals het eerder was, want ik vind democratie het beste.


    Pretty is just a pretty word.

    Moore schreef:
    (...)
    Ja, maar dan alsnog 1D stories :')

    @Masr, nee, dit is geen grote haatactie op 1D fanfics. We vinden alleen dat iedereen een kans mag krijgen door in de top te staan.

    Nee, dat vinden jullie overduidelijk niet.
    De afgelopen pagina's heb ik alleen maar gezeik gehoord over die fanfictions.
    Wees dan ook gewoon eerlijk waar je voor staat en doe allemaal niet zo schijnheilig.
    Vorige week gaf jullie deel er geen crap om en nu ineens wel en spontaan is het op deze manier "eerlijk".
    Het komt er op neer dat jullie alle 1D fanfiction schrijvers weg willen hebben; zeg dat dan gewoon, dan zijn we gelijk klaar.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo