• Beste Q'ers,

    Gezien alle heisa rond de top van de laatste weken, heeft het moderatorteam de koppen bij elkaar gestoken, op zoek naar een manier om de top gevarieerder/anders te laten verlopen. Zoals sommigen al gemerkt hebben, is dit er gekomen.
    De veranderingen bevatten concreet:

    - Elk uur selecteert de server willekeurig 7 stories die meer dan 0 kudos hebben die dag. Deze 7 komen dan in de top te staan.
    - Er wordt niet bijgehouden welke story al in de top heeft gestaan. Dit zorgt ervoor dat het systeem snel blijft.

    Hopelijk zijn jullie er tevreden mee ^^

    Vriendelijke groeten,
    Het modteam

    EDIT:

    Rutger heeft nu ook ingesteld dat je je eigen creaties geen kudo's kan geven ^^


    EDIT:
    Een samenvatting van wat er al in dit topic besproken/gevraagd is.
    Waarom is dit een beter systeem?
    - Omdat er nu willekeurig stories gekozen worden per uur. Iedereen met 1 of meer kudo's heeft daar kans op. Dit systeem is eerlijker dan de vriendjespolitiek van een bepaalde hype.
    - En omdat Rutger nu ingesteld heeft dat je jezelf geen kudo meer kan geven, ga je waarschijnlijk niet meer krijgen dat er enorm veel mensen om middernacht zichzelf een kudo geven. Dus tenzij je iemand vraagt om rond middernacht je een kudo te geven, is de kans klein dat je rond middernacht een kudo krijgt. Als je gewoon overdag je hoofdstuk activeert en mensen lezen het en geven je een kudo, dan maak je wel kans om erin te komen. Dus de mensen die zeggen dat het stom is als je 's nachts in de top zou kunnen staan en het misschien zelf niet zou zien, hebben voor een groot deel ongelijk. Natuurlijk kan iemand je om 1u een kudo geven omdat die het hoofdstuk dan pas leest, maar wat maakt dat uit? Je kunt opnieuw geselecteerd worden door de computer.

    Verliest de kudo zijn waarde?
    - Nee, in tegendeel. Het heeft weer dezelfde gedachte waarmee het begonnen is: 'Dit vind ik een leuke creatie.' En niet 'Ik moet in de top komen!'. Nu wil een kudo zeggen dat je verhaal geapprecieerd wordt.
    - Nee, als er nu een verhaal in de top staat, kun je zien aan het aantal kudo's hoeveel mensen dit verhaal al écht leuk vonden vandaag. Dus dat is nu de meerwaarde van een kudo.

    Het klopt nog niet helemaal…
    - Vandaag (26 juli) staan er nog een paar foutjes in omdat het opeens ingesteld werd. Er staan enkele lege stories in en van mensen die zichzelf nog snel een kudo gaven toen Rutger zijn nieuwe functie nog niet werkte.
    - Maar geef het tijd. Tijd zodat de foutjes eruit gehaald kunnen worden en tijd voor jezelf om eraan te wennen. Iedereen heeft problemen met verandering, maar eenmaal je even gewend bent, valt het allemaal mee. Quizlet is 2x van design verwisseld. Iedere keer was er veel heisa en een maand later kan de helft zich al niet meer herinneren hoe het vorig eruit zag. Dus geef dit ook zijn tijd.
    - En ja, Top Stories en Top Quizzen zijn misschien niet meer de juiste benamingen, maar dat is maar een formaliteit.

    Danku danku mods...
    - Na het zoveelste klaag topic over de werking van de top (niet van de oneerlijke manier van kudo's geven) hebben enkele mods de koppen bij elkaar gestoken en gebrainstormd. Later zijn de meerdere mogelijkheden/ideeën goedgekeurd door de mods. Uiteindelijk heeft Rutger zich gebaseerd op die mogelijkheden en zelf een voorstel gegeven die hij goed zou kunnen instellen. Deze heeft hij dan ook ingesteld na overleg. Dus het zijn niet enkel de mods, maar voornamelijk Rutger want hij heeft het grootste werk gedaan. Wij hebben enkel maar een begin gemaakt. Maar dat is mijn mening. ^^

    Waarom geen meerdere toppen?
    - De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.

    Wat is het verschil met Willekeurige Story?
    - Daar wordt geselecteerd uit elke story op Quizlet, dus ook alle Tokio Hotel stories van vier jaar geleden en stories waar al in geen jaren aan is gewerkt. De nieuwere stories waar wel nog aan wordt gewerkt en die nog geupdate worden, die krijgen kudos dus die krijgen de kans in de top te komen. Daarom werkt dat topsysteem beter als je een leuke story zoekt dan de ''Willekeurige story''-knop, want dan kan je uren blijven klikken voordat je iets vindt.

    Dus nu gaan we dit uitproberen en als het na een tijdje echt niet werkt, zullen we de koppen weer bijeen steken.

    EDIT:
    Rutger heeft ingesteld dat er minimaal 1 hoofdstuk moet zijn om in de top te komen.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 13:08 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 juli 2013 - 16:32 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Magique schreef:
    Het naam zegt het al "top stories van vandaag" dit zijn gewoon random verhalen van helemaal onderaan de lijst. Kunnen jullie beter helemaal de top afschaffen. Het heeft geen zin om kudo's te geven en te laten zien in de top welke stories echt goed zijn en verdienen om in de top te staan volgens de lezers, want ze komen er toch niet in en onze mening telt toch niet meer mee dus ja.

    O mijn, oké, hier wordt ik nu gek van.
    Hoe moeilijk is het om eerst het gehele topic door te lezen voordat je zo iets zegt? Als je op 'Top Stories Vandaag' klikt, staat de freaking gewone top er nog.


    Some people are art and do art at the same time

    Moore schreef:
    (...)
    O mijn, oké, hier wordt ik nu gek van.
    Hoe moeilijk is het om eerst het gehele topic door te lezen voordat je zo iets zegt? Als je op 'Top Stories Vandaag' klikt, staat de freaking gewone top er nog.

    Je bent er maar druk mee, niet?


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Random-top, zo moet die genoemd worden. Want deze top gaat niet meer over de 'beste stories van vandaag'. Zelf vind ik dat het terug gedraait moet worden zoals het eerder was, want ik vind democratie het beste.


    Precies DIT. Want het gaat nu niet meer over hoe goed of hoe geliefd een verhaal is, maar het is nu gewoon een random verhaal. En als ik in die 'random top' zou staan, zou ik niet het idee hebben dat ik het verdiend had, terwijl ik dat wel zou hebben als ik in de echte top kwam. Deze 'random top' motiveert nou niet echt.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Mullingford schreef:
    (...)

    Random-top, zo moet die genoemd worden. Want deze top gaat niet meer over de 'beste stories van vandaag'. Zelf vind ik dat het terug gedraait moet worden zoals het eerder was, want ik vind democratie het beste.


    Dat is helemaal niet democratisch.
    Stel, jij hebt een 1D-story, die door 10 mensen gelezen wordt, en daarvan geven 6 mensen allemaal een kudo. Langs de andere kant heb ik een OP-story, of om maar iets te zeggen, een Glee-story, die door 5 mensen gelezen wordt, maar ik krijg wel van elke van die 5 lezers een kudo. Dan heb jij nog steeds 6 kudo's, maar dat is maar 60 procent van jouw lezers die jouw verhaal goed vinden, terwijl het er bij mij maar 5 zijn, maar ze vinden ze wel alle 5 goed.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Masr schreef:
    (...)
    Nee, dat vinden jullie overduidelijk niet.
    De afgelopen pagina's heb ik alleen maar gezeik gehoord over die fanfictions.
    Wees dan ook gewoon eerlijk waar je voor staat en doe allemaal niet zo schijnheilig.
    Vorige week gaf jullie deel er geen crap om en nu ineens wel en spontaan is het op deze manier "eerlijk".
    Het komt er op neer dat jullie alle 1D fanfiction schrijvers weg willen hebben; zeg dat dan gewoon, dan zijn we gelijk klaar.


    Helemaal mee eens. Het lijkt erop dat dit incident allemaal om 1D verhalen gaat.


    We are not too young to talk about forever.

    Masr schreef:
    (...)
    Nee, dat vinden jullie overduidelijk niet.
    De afgelopen pagina's heb ik alleen maar gezeik gehoord over die fanfictions.
    Wees dan ook gewoon eerlijk waar je voor staat en doe allemaal niet zo schijnheilig.
    Vorige week gaf jullie deel er geen crap om en nu ineens wel en spontaan is het op deze manier "eerlijk".
    Het komt er op neer dat jullie alle 1D fanfiction schrijvers weg willen hebben; zeg dat dan gewoon, dan zijn we gelijk klaar.

    Ik ga niet iets zeggen wat het klopt.
    En bovendien weet jij niet wat 'wij' denken, want jij bent geen tuinkaboutertje die in onze hoofd rondsloopt en onze gedachten leest. Je mag best schrijven over wat je wil, of het nou over JB gaat, over TH, over 1D of een steentje die van de brug is gevallen. We willen gewoon niet dat dat de enige stories zijn die worden gezien, de 1D stories kunnen gewoon nog steeds in deze top staan.


    Some people are art and do art at the same time

    Serendipia schreef:
    (...)

    Dat is helemaal niet democratisch.
    Stel, jij hebt een 1D-story, die door 10 mensen gelezen wordt, en daarvan geven 6 mensen allemaal een kudo. Langs de andere kant heb ik een OP-story, of om maar iets te zeggen, een Glee-story, die door 5 mensen gelezen wordt, maar ik krijg wel van elke van die 5 lezers een kudo. Dan heb jij nog steeds 6 kudo's, maar dat is maar 60 procent van jouw lezers die jouw verhaal goed vinden, terwijl het er bij mij maar 5 zijn, maar ze vinden ze wel alle 5 goed.

    En daar komen wij met z'n allen pas vijf miljoen jaar later achter?
    Leuk trouwens, weer een verwijzing naar alle haat op de 1D fanfictions; thanks.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 18:36 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Dat is helemaal niet democratisch.
    Stel, jij hebt een 1D-story, die door 10 mensen gelezen wordt, en daarvan geven 6 mensen allemaal een kudo. Langs de andere kant heb ik een OP-story, of om maar iets te zeggen, een Glee-story, die door 5 mensen gelezen wordt, maar ik krijg wel van elke van die 5 lezers een kudo. Dan heb jij nog steeds 6 kudo's, maar dat is maar 60 procent van jouw lezers die jouw verhaal goed vinden, terwijl het er bij mij maar 5 zijn, maar ze vinden ze wel alle 5 goed.


    Nouja, somehow zijn er toch 10 mensen bij het 1D verhaal die de moeite nemen om het te lezen x]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Masr schreef:
    (...)
    En daar komen wij met z'n allen pas vijf miljoen jaar later achter?
    Leuk trouwens, weer een verwijzing naar alle haat op de 1D fanfictions; thanks.


    Omdat dat nou eenmaal de hype is van het moment -_-
    3 jaar geleden zou ik Justin Bieber gezegd hebben, 5 jaar geleden Tokio Hotel etc.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Rominator schreef:
    (...)

    Nouja, somehow zijn er toch 10 mensen bij het 1D verhaal die de moeite nemen om het te lezen x]


    Gewoon omdat het over 1D gaat.
    Het is Quizlet, niet 1D-is-het-enige-wat-hier-mag.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Serendipia schreef:
    (...)

    Dat is helemaal niet democratisch.
    Stel, jij hebt een 1D-story, die door 10 mensen gelezen wordt, en daarvan geven 6 mensen allemaal een kudo. Langs de andere kant heb ik een OP-story, of om maar iets te zeggen, een Glee-story, die door 5 mensen gelezen wordt, maar ik krijg wel van elke van die 5 lezers een kudo. Dan heb jij nog steeds 6 kudo's, maar dat is maar 60 procent van jouw lezers die jouw verhaal goed vinden, terwijl het er bij mij maar 5 zijn, maar ze vinden ze wel alle 5 goed.


    Nog steeds blijft er dan gewoon eerlijk gekozen worden, niet iedere story kan bekend zijn.


    Pretty is just a pretty word.

    Serendipia schreef:
    (...)

    Gewoon omdat het over 1D gaat.
    Het is Quizlet, niet 1D-is-het-enige-wat-hier-mag.

    Maar het ging toch om het lezen en de reacties die achter gelaten werden?
    Waarom is deze top-actie dan ineens zo belangrijk?
    Vorige week was het nog zo dat de top gewoon zou blijven en nu ineens dit?


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Moore schreef:
    (...)
    O mijn, oké, hier wordt ik nu gek van.
    Hoe moeilijk is het om eerst het gehele topic door te lezen voordat je zo iets zegt? Als je op 'Top Stories Vandaag' klikt, staat de freaking gewone top er nog.


    Lol ja wat heeft de gewone top nut nu als jullie er toch niet mee eens zijn.


    We are not too young to talk about forever.

    Gewoon omdat het over 1D gaat.
    Het is Quizlet, niet 1D-is-het-enige-wat-hier-mag.



    Hoelang duurt het voordat er begrepen wordt dat mensen die 1D leuk vinden, niet verhalen perse lezen omdat het 1D is?


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Jezus, stop gewoon met zeuren, want deze update gaat niet door jullie teruggedraaid worden. Leer er maar mee leven en kap.


    Some people are art and do art at the same time